Η Nestle, o ελβετικός κολοσσός τροφίμων ανακοίνωσε ότι αύξησε τις τιμές στα προϊόντα κατά 6,5% το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους σύμφωνα με το BBC, την ώρα που κι άλλοι μεγάλοι “παίχτες” στο λιανεμπόριο όπως η αλυσίδα McDonald’s και η Coca-Cola αύξησαν επίσης τις τιμές των προϊόντων τους αυτή την εβδομάδα.
Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν αυξημένο κόστος για υλικά όπως καύσιμα, αλλά και μισθούς και συστατικά, και οι τιμές καταναλωτή στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξάνονται με τον ταχύτερο ρυθμό τους εδώ και 40 χρόνια λέει το δημοσίευμα του BBC.
Η Nestle, η οποία κατασκευάζει τις γνωστές σοκολάτες Kit-Kat καθώς επίσης τα δημητριακά Cheerios και τις καραμέλες Smarties, είχε ήδη αυξήσει τις τιμές κατά 3,1% τους τελευταίους τρεις μήνες του 2021.
Ο διευθύνων σύμβουλος Μαρκ Σνάιντερ είπε ότι οι αυξήσεις τιμών εφαρμόστηκαν «με υπεύθυνο τρόπο». «Περιορίσαμε τον αντίκτυπο των πρωτοφανών πληθωριστικών πιέσεων και των περιορισμών της εφοδιαστικής αλυσίδας στην ανάπτυξη του περιθωρίου μας μέσω πειθαρχημένου ελέγχου κόστους και λειτουργικής αποτελεσματικότητας», πρόσθεσε ο ίδιος.
Τα αποτελέσματα
Οι αυξήσεις των τιμών ήταν υψηλότερες στη Βόρεια Αμερική, με 9,8%, σε σύγκριση με 4,9% στην Ευρώπη. Η Nestle είπε ότι οι πωλήσεις βιολογικών προϊόντων – οι οποίες εξαλείφουν τον αντίκτυπο των νομισματικών αλλαγών και εξαγορών – είχαν αυξηθεί κατά 8,1% το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η εταιρεία αύξησε τις προβλέψεις της για αύξηση των οργανικών πωλήσεων για το έτος μεταξύ 7% και 8%.
Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας μειώθηκαν κατά 11,7% στα 5,2 δισ. ελβετικά φράγκα (5,4 δισ. $, 4,5 δισ. £) ως αποτέλεσμα των έκτακτων στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων των υψηλότερων φόρων και των διαγραφών ακινήτων και εξοπλισμού στη Ρωσία. Τον Μάρτιο, η Nestle διέκοψε τις επενδύσεις στη Ρωσία και απέσυρε τις δημοφιλείς μάρκες της από τη χώρα μετά την εισβολή στην Ουκρανία.
Ωστόσο, εξακολουθεί να πουλάει βασικά προϊόντα, όπως βρεφικά γάλατα και ιατρικά προϊόντα διατροφής. Ο πόλεμος στην Ουκρανία βοήθησε στην περαιτέρω αύξηση του κόστους των καυσίμων και των τροφίμων, με τον πληθωρισμό στο Ηνωμένο Βασίλειο -το ρυθμό με τον οποίο ανεβαίνουν οι τιμές- να αγγίζει το 9,4% τον Ιούνιο, το υψηλότερο επίπεδο για περισσότερα από 40 χρόνια.
Σύμφωνα με το BBC, ορισμένες εταιρείες πρέπει επίσης να αυξήσουν τους μισθούς για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν προσωπικό, με τις κενές θέσεις εργασίας να βρίσκονται σχεδόν σε υψηλά ρεκόρ. Ωστόσο, οι αυξήσεις στους μισθούς δεν συμβαδίζουν με το αυξανόμενο κόστος ζωής. Την Τετάρτη, η McDonald’s ανακοίνωσε ότι αύξησε την τιμή του cheeseburger για πρώτη φορά μετά από περισσότερα από 14 χρόνια – από 99p σε £1,19 στο Ηνωμένο Βασίλειο.