Σε πλειστηριασμό οδηγείται τον Σεπτέμβριο η «βάση» της εταιρείας Ιόνιος Τεχνική στη Μάνδρα, μετά την αναστολή του προηγούμενου που είχε οριστεί για τις 14 Μαΐου «κατόπιν εντολής της επισπεύδουσας», όπως αναφέρεται.

Το νέο σφυρί αναμένεται να χτυπήσει στις 17 Σεπτεμβρίου, με επισπεύδουσα την Cepal και τιμή πρώτης προσφοράς στα 2,22 εκατ. ευρώ.

Το σήριαλ

Η υπόθεση αποτελεί μια ακόμη ψηφίδα στο… παζλ της κατάρρευσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας του εργολάβου Γιάννη Μαρούλη, που κάποτε συγκαταλεγόταν στους ισχυρούς κατασκευαστικού κλάδου.

Με «όχημα» την ΑΕΓΕΚ, την οποία απέκτησε μετά την πτώχευσή της το 2007, κέρδισε μεγάλα συμβόλαια κυρίως μέσα από την πολιτική των υψηλών εκπτώσεων που σε αρκετές περιπτώσεις έφταναν και το 50%.

Ανάμεσα σε αυτά και το μετρό Θεσσαλονίκης, όπου είχε επικρατήσει σε κοινοπραξία με τις ιταλικές Impregilo και Seli-Ansaldo. Tούτο όμως ήταν και η αρχή της περιπέτειας, καθώς ο «εκτροχιασμός» του έργου, οδήγησε σε δικαστικές διαμάχες με την Aττικό Mετρό για αιτήματα αποζημίωσης και τελικά στη «διαδοχή» των αρχικών αναδόχων από την Άκτωρ. Στην πορεία η ΑΕΓΕΚ πτώχευσε για δεύτερη φορά στην ιστορία της.

Αντίστοιχη διαδρομή είχε και η Ιόνιος Τεχνική, που ανέλαβε και αυτή μεγάλα έργα, όπως αυτό της Aμβρακίας Oδού, αλλά στη συνέχεια κηρύχθηκε έκπτωτη καθώς αδυνατούσε να τα ολοκληρώσει.

Η απουσία νέων έργων σε συνδυασμό με τα χρέη και τη μακρά οικονομική κρίση έφεραν αντιμέτωπο τον Γ. Μαρούλη και την Ιόνιος Α.Ε. με τους πλειστηριασμούς.

Έτσι, το 2020 βγήκαν στο σφυρί για πρώτη φορά το οικόπεδο και οι εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Mάνδρα, ενώ αργότερα, μετά από αρκετούς άγονους πλειστηριασμούς άλλαξε χέρια ένας αγρός 1.238 τ.μ., στη θέση «Σωρός» της κτηματικής περιφέρειας του Δήμου Αμαρουσίου.

Ακόμη, από το Μάιο του 2022 άρχισε να βγαίνει σε πλειστηριασμό το θεωρούμενο ως «ασημικό» της Ιόνιος Τεχνική, ένα συγκρότημα 8 πολυτελών μεζονετών στο Κεφαλάρι, με αρχική τιμή πρώτης προσφοράς στα 5 εκατ. ευρώ, το οποίο άλλαξε χέρια έναν χρόνο αργότερα, το Μάιο του 2023, και ενώ η τιμή εκκίνησης είχε μειωθεί, με τελικό ποσό κατακύρωσης στα 3,26 εκατ. ευρώ.

Το νέο σφυρί

Τώρα επανέρχεται για τον Σεπτέμβριο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα το βιομηχανικό ακίνητο της Ιόνιος Τεχνική στη Μάνδρα.

Το εν λόγω ακίνητο βρίσκεται στην περιοχή ανάμεσα στη Μάνδρα και την Ελευσίνα, στον Δήμο Μάνδρας-Ειδυλλίας, στη Δυτική Αττική, περίπου 25 χιλιόμετρα βορειοδυτικά από το κέντρο της Αθήνας, σε περιοχή βιομηχανιών και logistic centers.

Πρόκειται για αγροτεμάχιο επιφάνειας 19.094,56 τ.μ. στη θέση «Βόρρος», της Δημοτικής Ενότητας Μάνδρας, στο 25ο χλμ της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου, που είναι εκτός σχεδίου πόλεως, εντός Γ.Π.Σ. με δύο προσόψεις σε αγροτικούς δρόμους.

Είναι άρτιο και οικοδομήσιμο σύμφωνα με τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις ενώ εντός του αγροτεμαχίου έχουν ανεγερθεί τα παρακάτω κτίσματα:

Κτήριο Κ1: Ισόγειος αποθηκευτικός χώρος συνολικής επιφάνειας 822,20 τ.μ. (τμήμα του επιφάνειας 561,10 τ.μ. με άδεια ανέγερσης του 1973 και τμήμα 261,10 τ.μ. προσθήκη με άδεια ανέγερσης του 2009).

Κτήριο Κ2: Ισόγειο κτίσμα γερανογέφυρας με μία γερανογέφυρα και αποθηκευτικό χώρο, κατασκευασμένο από σκυρόδεμα, επιφάνειας 295,10 τ.μ. (231 τ.μ. με άδεια ανέγερσης του 1985 και 64,10 τ.μ. με άδεια ανέγερσης του 2000).

Κτήριο Κ3: Ισόγειο κτίσμα γερανογέφυρας, μεταλλικής κατασκευής, προκατασκευασμένο, βιομηχανικός χώρος με δύο γερανογέφυρες και με σύστημα πεπιεσμένου αέρα, επιφάνειας 1.817,29 τ.μ. (άδεια ανέγερσης του 2009).

Κτήριο Κ4: Ισόγειο κτίσμα γερανογέφυρας μεταλλικής κατασκευής, προκατασκευασμένο, βιομηχανικός χώρος, με μία γερανογέφυρα και με σύστημα πεπιεσμένου αέρα, επιφάνειας 710,38 τ.μ. (άδεια ανέγερσης 2009).

Κτήριο Κ5: Ισόγειο κτίσμα γερανογέφυρας μεταλλικής κατασκευής, προκατασκευασμένο, βιομηχανικός χώρος, με μία γερανογέφυρα και με σύστημα πεπιεσμένου αέρα, επιφάνειας 363,75 τ.μ. (άδεια ανέγερσης 2009).

Κτήριο Κ5β (Επέκταση του κτηρίου Κ5): Ισόγειο κτίσμα μεταλλικής κατασκευής, προκατασκευασμένο, επιφάνειας 101,85 τ.μ. που έχει υπαχθεί στις διατάξεις του Ν. 4178/2013.

Αποθήκη 1: Από σκυρόδεμα, επιφάνειας 193,20 τ.μ.

Αποθήκη 2α ισόγεια: Από σκυρόδεμα, επιφάνειας 36 τ.μ.

Αποθήκη 2β ισόγεια (Επέκταση της αποθήκης 2α): Επιφάνειας 26,11 τ.μ., που έχει υπαχθεί στις διατάξεις του Ν. 4178/2013.

Αποθήκη 3 ισόγεια: Από σκυρόδεμα συνολικής επιφάνειας 300 τ.μ., εκ των οποίων 133 τ.μ. είναι αποθήκη και 167 τ.μ. έχουν μετατραπεί σε γραφεία.

Λεβητοστάσιο: Επιφάνειας 10,08 τ.μ., εφαπτόμενο της ανωτέρω αποθήκης 3, που έχει υπαχθεί στις διατάξεις του Ν. 4178/2013
-Αποθήκη και τουαλέτα: Συνολικής επιφάνειας 45 τ.μ., κατασκευασμένες από τούβλα με συνδετικό κονίαμα.

Κτήριο Κ5α: Πρατήριο υγρών καυσίμων ιδιωτικής χρήσεως ισόγειο, μεταλλικής κατασκευής, προκατασκευασμένο, επιφάνειας 42,64 τ.μ., με αντλία παροχής πετρελαίου κίνησης και με αντλία παροχής αμόλυβδης βενζίνης και δύο υπόγειες μεταλλικές δεξαμενές χωρητικότητας 20 κυβικών μέτρων καθεμία για αποθήκευση πετρελαίου κίνησης και άλλη μία υπόγεια μεταλλική δεξαμενή χωρητικότητας 10 κυβικών μέτρων για αποθήκευση αμόλυβδης βενζίνης, με άδεια λειτουργίας.

Εκκλησάκι επιφάνειας 6,94 τ.μ..

Φυλάκιο επιφάνειας 6,44 τ.μ.

Εντός του αγροτεμαχίου υπάρχουν επίσης δεξαμενή νερού από μπετόν, υπέργεια, όγκου 103 κυβικών μέτρων ή επιφάνειας 42,93 τ.μ., αντλιοστάσιο ύδατος 16,65 τ.μ. καθώς και μία γεώτρηση.

Η συνολική επιφάνεια των κτισμάτων ανέρχεται σε 4.776,98 τ.μ.

Όπως σημειώνεται, το γεωτεμάχιο, είναι περιφραγμένο με περίφραξη από προκατασκευασμένο μπετόν και αγκαθωτό συρματόπλεγμα, ενώ διαθέτει κεντρική είσοδο πεζών/οχημάτων επί της συμβολής της οδού Διοτίμα και ανώνυμης οδού.

Σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης, από την εξωτερική αυτοψία διαπιστώθηκε ότι οι εγκαταστάσεις είναι σε καλή κατάσταση συντήρησης.

Τα οικονομικά αποτελέσματα και οι… ελπίδες

Με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα αποτελέσματα για τη χρήση του 2024, η Ιόνιος Τεχνική είχε μηδενικό κύκλο εργασιών με τις συσσωρευμένες ζημίες να φτάνουν τα 188,53 εκατ. ευρώ και το σύνολο των υποχρεώσεων τα 257,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 184,3 εκατ. ευρώ αφορούν τραπεζικά δάνεια.

Η διοίκηση της εταιρείας αναφέρεται στον κίνδυνο ρευστότητας, τονίζοντας ωστόσο ότι «δεδομένου του ανεκτέλεστου υπολοίπου των υπογεγραμμένων κατασκευαστικών συμβολαίων από τεχνικά έργα συνολικού ύψους 90 εκατ. ευρώ περίπου κατά την ημερομηνία έγκρισης των οικονομικών καταστάσεων, αναμένει να διαχειριστεί επιτυχώς τον υψηλό κίνδυνο ρευστότητας που αντιμετωπίζει, με την επιτυχή ολοκλήρωση των υφιστάμενων και ήδη προχωρημένων διαπραγματεύσεων με τις πιστώτριες τράπεζες και την αποτελεσματική αναδιάρθρωση του συνολικού υφιστάμενου δανεισμού της».

Περαιτέρω επισημαίνεται ότι το εργοληπτικό πτυχίο 6ης Τάξης είχε ισχύ μέχρι τις 01.09.2024. «Με την αναδιάρθρωση των δανείων θα δοθεί η δυνατότητα επανέγκρισης του πτυχίου 6ης τάξης και η εταιρεία θα δύναται να συμμετέχει στις δημοπρασίες όλων των κατηγοριών των έργων, την ανάληψη και την εκτέλεσή τους» τονίζεται.

Όσον αφορά τις προοπτικές αναφέρεται ότι η διοίκηση θα επιδιώξει «την ολοκλήρωση των συζητήσεων και διαπραγματεύσεων με το σύνολο των πιστωτριών τραπεζών για την αναδιάρθρωση του συνολικού υφιστάμενου τραπεζικού δανεισμού της εταιρείας, κάνοντας χρήση των διατάξεων του εξωδικαστικού νόμου ρύθμισης οφειλών Ν. 4469/2017 ως ισχύει με τον Ν.4611/2019 ή κάνοντας χρήση του πτωχευτικού κώδικα σε σύναψη συμφωνίας με τις τράπεζες κατ’ άρθρον 106Β τ.κ. Με τη διαδικασία αυτή αφενός καθίσταται βιώσιμος η εταιρεία αφετέρου οι οποιοιδήποτε περιορισμοί (Haircut) θα ενσωματωθούν στα ίδια κεφάλαια με αποτέλεσμα η καθαρή θέση της εταιρείας να γίνει θετική. Έτσι θα εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις αλλά και η απαιτούμενη ρευστότητα ώστε να εκπληρωθεί εμπροθέσμως το σύνολο των συμβατικών υποχρεώσεων της που απορρέει εκ των υφιστάμενων συμβάσεων εκτελέσεως τεχνικών έργων, συνολικού συμβατικού αντικειμένου 90 εκατ. ευρώ περίπου».

Διαβάστε ακόμη: