Σχετικά με το παρακάτω δημοσίευμα το οποίο αποτελεί ποιόν αναδημοσίευσης από το in.gr ενημερωθήκαμε από τα Hellinika Hoaxes ότι αποτελεί προϊόν παραπληροφόρησης σε ότι αφορά το ζήτημα της μούντζας και ων ποινών γύρω από αυτή. Συγκεκριμένα αναφέρει “Δεν έχει ψηφιστεί (ή παρουσιαστεί προς διαβούλευση) νομοσχέδιο για νέο ΚΟΚ. Διοικητικό πρόστιμο (ύψους 100 ευρώ) και ποινές αφαίρεσης άδειας οδήγησης και κυκλοφορίας για αγενή συμπεριφορά γενικά, ισχύουν ήδη εδώ και πολλά χρόνια, όπως προβλέπουν τα άρθρα 12 και 103 του ΚΟΚ. Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών δεν έχει προαναγγείλει κάποιο «νέο πρόστιμο για μούντζα», και διευκρίνισε στα Ellinika Hoaxes ότι δεν έχει πρόθεση τροποποίησης ή εξειδίκευσης των εν λόγω διατάξεων που βρίσκονται σε ισχύ”.


Ακόμη ένα μικρό βήμα προς τη… συμμόρφωση των Ελλήνων οδηγών. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει πληθώρα σαρωτικών αλλαγών, μεταξύ άλλων και στον τομέα της συμπεριφοράς στον δρόμο.

Πλέον, το… χιλιοειπωμένο «πάρ’ τα μη στα χρωστάω» μεταξύ οδηγών ή πεζού και οδηγού απαγορεύεται βάσει νόμου, καθώς σε περίπτωση που η χειρονομία γίνει αντιληπτή από τροχονόμο, τότε θα χορηγηθεί «τσουχτερό» πρόστιμο στον παραβάτη.

Για την ακρίβεια, θα κοστίζει 100€ στους… δράστες, ενώ προβλέπεται αφαίρεση πινακίδων, άδειας κυκλοφορίας, αλλά και διπλώματος για δέκα ημέρες.

Φυσικά, πέρα από τη μούντζα, απαγορεύεται και οιαδήποτε άλλη «απρεπής χειρονομία», καθώς θα τιμωρούνται με το ίδιο πρόστιμο. Κατά αυτόν τον τρόπο, οι αρμόδιοι φορείς προσβλέπουν στη βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς των Ελλήνων οδηγών και πεζών.

Νέα ρύθμιση του ΚΟΚ: Τέλος η αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας

Στις 12/06, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, προανήγγειλε αρκετές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, καθώς και τον οδικό άξονα που θα συνδέει τον ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο του Καστελίου.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση για τις αλλαγές στον ΚΟΚ, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια για την περίοδο 2021 – 2030, προβλέπεται ένα «ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης παραβάσεων».

«Στόχος μας δεν είναι οι ποινές να έχουν απλώς έναν τυφλό, τιμωρητικό χαρακτήρα. Αντιθέτως, αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών. Για αυτό και οι ποινές θα είναι δίκαιες και θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης», τόνισε ο κ. Καραμανλής στη Βουλή και προσέθεσε:

«Στο πλαίσιο αυτό, μία σημαντική αλλαγή είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως τον οδηγό και όχι το όχημα. Δηλαδή, θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής και λοιπά, και όχι αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας. Θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι οι ποινές θα είναι αυστηρότερες για παραβάσεις, που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα όπως π.χ. η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η αντικανονική προσπέραση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και άλλες.

Δεν έχει ψηφιστεί (ή παρουσιαστεί προς διαβούλευση) νομοσχέδιο για νέο ΚΟΚ. Διοικητικό πρόστιμο (ύψους 100 ευρώ) και ποινές αφαίρεσης άδειας οδήγησης και κυκλοφορίας για αγενή συμπεριφορά γενικά, ισχύουν ήδη εδώ και πολλά χρόνια, όπως προβλέπουν τα άρθρα 12 και 103 του ΚΟΚ.

Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών δεν έχει προαναγγείλει κάποιο «νέο πρόστιμο για μούντζα», και διευκρίνισε στα Ellinika Hoaxes ότι δεν έχει πρόθεση τροποποίησης ή εξειδίκευσης των εν λόγω διατάξεων που βρίσκονται σε ισχύ.

Πηγή