Την νέα ψηφιακή υπηρεσία myEFKAlive παρουσίασαν σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης και ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης μαζί με τη Διοίκηση του ΕΦΚΑ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, πρόκειται για ένα νέο εναλλακτικό κανάλι εξυπηρέτησης καθώς επιτρέπει την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση του πολίτη από υπάλληλο του ΕΦΚΑ μέσω τηλεδιάσκεψης/βιντεοκλήσης. Ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί για μια σειρά πιστοποιητικών και συναλλαγών του με τον ΕΦΚΑ χωρίς να χρειαστεί να μεταβεί στο κοντινότερο υποκατάστημα του Φορέα.

Ως εκ τούτου, η νέα υπηρεσία διευκολύνει πρωτίστως τους κατοίκους νησιωτικών, ορεινών ή απομακρυσμένων περιοχών, καθώς και άτομα με αναπηρία που δυσκολεύονται να μετακινηθούν αλλά και όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.

Aπό σήμερα, μέσω του myEFKAlive θα μπορούν να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων (πλην της Κω που θα ενταχθεί στο σύστημα στις 10 Αυγούστου καθώς τα υποκαταστήματα της βρίσκονται σε διαδικασία συγχώνευσης). Ειδικά για ασφαλισμένους σε ακριτικά ή απομακρυσμένα νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων όπου δεν λειτουργούν υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ, θα μπορούν πλέον να διεκπεραιώνουν αρκετές από τις συναλλαγές τους με τον Φορέα, χωρίς να χρειάζεται να ταξιδεύουν από νησί σε νησί για να εξυπηρετηθούν.

Στόχος είναι μέχρι το τέλος του χρόνου να ενταχθούν στην υπηρεσία το σύνολο των νησιωτικών περιοχών της χώρας, καθώς και τμήματα της ηπειρωτικής Ελλάδας και εντός του 2022 να καλύπτεται το σύνολο της επικράτειας.

Πώς λειτουργεί

Μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) ή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και με την χρήση των προσωπικών κωδικών TAXISnet, ο πολίτης θα μπορεί να κλείνει το ραντεβού του σε ώρα και ημέρα που τον εξυπηρετεί, από τον υπολογιστή του σπιτιού ή του γραφείου του ή ακόμα και από το κινητό του. Την ημέρα του ραντεβού θα συνδεθεί με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ με τηλεδιάσκεψη/βίντεοκλήση προκειμένου να αιτηθεί πιστοποιητικά κι επιδόματα ή για να ενημερωθεί για ένα συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό του ζήτημα.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι δυο υπουργοί συνομίλησαν μέσω βιντεοκλήσης με 6 εκπαιδευμένους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ- χειριστές της υπηρεσίας myEFKAlive- σε Ρόδο, Τήνο, Σύρο, Κάλυμνο, Νάξο και Κάρπαθο αντίστοιχα. Στη συνέχεια έγινε χρήση της υπηρεσίας σε πραγματικό χρόνο από πολίτη στο ακριτικό Καστελόριζο και από πολίτη στην νήσο Ηρακλειά των Μικρών Κυκλάδων. Μέσα σε μόλις λίγα λεπτά εξέδωσαν το έγγραφο που χρειάζονταν και το παρέλαβαν στο email τους, χωρίς να απαιτείται μετακίνηση σε γειτονικά νησιά.

Ποιες υπηρεσίες παρέχονται

Οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ που θα παρέχονται, σε πρώτη φάση, μέσω του myEFKAlive στους κατοίκους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων είναι:

1. Επίδομα ασθενείας

2. Επίδομα μητρότητας

3. Ηλεκτρονική Αίτηση Εξόδων Κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τ.ΙΚΑ)

4. Βεβαίωση ασφάλισης (Χρόνου ασφάλισης – Προϋπηρεσία)

5. Αλλαγή στοιχείων Μητρώου

6. Ασφαλιστική Ικανότητα

7. Παραλαβή Απόφασης ΚΕΠΑ

8. Απογραφή Ασφαλισμένου

9. Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης (ΕΚΑ)

10. Βεβαίωση Απογραφής

11. Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης

12. Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης.