Μια ελληνικής προελεύσεως εφεύρεση φιγουράρει στην πρώτη γραμμή όλων των αυτοκινήτων, περνώντας παρόλα αυτά απαρατήρητη από τους περισσότερους οδηγούς.
Μολονότι ο πίνακας οργάνων αποτελεί ένα από τα πλέον προβεβλημένα τμήματα στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου, υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες οι οποίες περνούν από τους περισσότερους οδηγούς απαρατήρητες.
Σε αυτήν την κατηγορία ανήκει και η επιγραφή στον χιλιομετρητή πολλών αυτοκινήτων ή προτιμάτε η ένδειξη εκείνη που προηγείται των χιλιομέτρων που έχει διανύσει το όχημα.
Πολλοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν την ένδειξη «ODO» μπροστά ακριβώς από τον αριθμό χιλιομέτρων, η οποία αποτελεί τη συντομογραφία της λέξης «odometer».
H τοποθέτηση του ODO στον χιλιομετρητή υποδεικνύει ότι ο αριθμός των χιλιομέτρων που ακολουθεί είναι ο συνολικός που έχει διανύσει το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της ζωής του.
Επί της ουσίας η ένδειξη «ODO» διαφοροποιεί τον μερικό χιλιομετρητή από τον ολικό χιλιομετρητή του αυτοκινήτου.
Το «odometer» προέρχεται από την ελληνική λέξη «οδόμετρο», τον πρώτο χιλιομετρητή ιστορίας, ο οποίος έκανε την εμφάνισή του των 3 π.Χ. αιώνα.
Ο μηχανισμός μέτρησης οδικών αποστάσεων περιγράφεται από τον Ήρωνα τον Αλεξανδρέα ως ένα κιβώτιο με συμπλεκόμενους ατέρμονες κοχλίες και οδοντωτούς τροχούς προσαρμοσμένο σε κινούμενο όχημα.
Πιθανότατα εφευρέτης του μηχανισμού μέτρησης ήταν ο Αρχιμήδης, σε κάθε περίπτωση ωστόσο τόσο το ίδιο το όργανο όσο και η ονομασία του έχει ελληνικές ρίζες.