Στη νέα γενιά μεγάλων έργων αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση του Economist.
Στην επέκταση της γραμμής 2 του μετρό προς τα δυτικά προάστια με τη δημιουργία δύο νέων σταθμών στο τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον αναφέρθηκε μεταξύ άλλων τονίζοντας πως με την επέκταση θα εξυπηρετούνται πάνω από 50.000 επιβάτες την ημέρα.
Ανακοίνωσε ότι είναι ήδη έτοιμη η προκαταρκτική χάραξη του έργου και εξέφρασε την εκτίμηση ότι στα τέλη του 2021 θα μπορεί το έργο να προκηρυχθεί, με προϋπολογισμό 350 εκ. ευρώ.
Στη νέα γενιά των μεγάλων έργων συγκαταλέγεται και η νέα αναβαθμισμένη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (Flyover), ο σχεδιασμός για την υλοποίηση της οποίας προχώρησε με ΣΔΙΤ.
Ο Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, αλλά και σε σημαντικά έργα σε όλη την Ελλάδα, όπωςείναι τα μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, ύψους 1,2 δισ., το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων ύψους 3,3 δισ. καθώς και το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.
Η κυβέρνηση προχωρά και σε θεσμικές παρεμβάσεις που αλλάζουν τα δεδομένα στον τρόπο και της εκτέλεσης και της ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων όπως δήλωσε ο υπουργός.
Αναφέρθηκε στο νέο Ν4412, που ενσωματώνει προτάσεις για επιτάχυνση, ψηφιοποίηση και απλοποίηση των διαδικασιών, θεσμοθετεί την ιδιωτική επίβλεψη σε έργα και μελέτες, και αντιμετωπίζει το μεγάλο πρόβλημα των υψηλών εκπτώσεων.
Ο Κώστας Καραμανλής έκανε λόγο για μια εμβληματική μεταρρύθμιση, που θα επιταχύνει την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μετά το τέλος της υγειονομικής κρίσης. Και πρόσθεσε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι έτοιμο να θεσπίσει ένα νέο εργαλείο, τις προτάσεις καινοτομίας.
Υπογράμμισε δε ότι προχωρούν παράλληλα έργα, που ήταν «κολλημένα» εδώ και χρόνια, όπως ο ΒΟΑΚ, η Γραμμή 4 του Μετρό (το μεγαλύτερο έργο που θα γίνει στη χώρα, ύψους 1,5 δισ. ευρώ), το βόρειο τμήμα του Ε-65 και ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος.
Τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δουλεύει συστηματικά ώστε στη μετά Covid-19 εποχή, να έρθει η Ελλάδα ξανά στο επίκεντρο της προόδου και της ανάπτυξης, να αξιοποιήσει τα πραγματικά της πλεονεκτήματα για να πρωταγωνιστήσει. «Στο πλαίσιο αυτό, προχωράμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων συνολικού ύψους πάνω από 13 δισ ευρώ. Κι αυτό ενώ η αλήθεια είναι ότι δεν βρήκαμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ωριμότητα μεγάλων έργων», πρόσθεσε.
Σημείωσε ότι η χώρα μας πρέπει να επενδύσει σε τομείς, όπως τα logistics, οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, η νέα γενιά έργων υποδομών που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Έργα, τα οποία όπως επεσήμανε υπηρετούν το νέο παραγωγικό μοντέλο.