Με μετοχή στο ταμπλό στα €2,06 και συσσωρευμένη απώλεια σχεδόν 6% από τις αρχές του έτους, η Attica Group βρίσκεται στο επίκεντρο των επενδυτών, που αμφιταλαντεύονται ανάμεσα στην αξιοπιστία των θεμελιωδών μεγεθών και στην πίεση της τρέχουσας τιμής.
Οι μικρομέτοχοι περιμένουν εξελίξεις, αλλά ταυτόχρονα η εταιρεία επιχειρεί να ολοκληρώσει ένα κρίσιμο placement – το οποίο όμως έχει καθυστερήσει σημαντικά, αποδεικνύοντας ότι η αποτίμηση του ομίλου στα περίπου €500 εκατ. με κεφαλαιοποίηση μόλις 2,06 € ανά μετοχή δείχνει… τουλάχιστον αστεία.
Ισχυρά οικονομικά μεγέθη, αλλά μείωση κερδών
Κατά το οικονομικό έτος 2024, η Attica Group ανακοίνωσε κύκλο εργασιών €747,8 εκατ. (+27% σε σχέση με €588,3 εκατ. το 2023), χάρη κυρίως στην πλήρη ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ μετά τη συγχώνευση της 4ης Δεκεμβρίου 2023. Τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε €96,3 εκατ. (από €126,4 εκατ.), ενώ συμπεριλαμβανομένων των αποτελεσμάτων αντιστάθμισης καυσίμων ανήλθαν σε €101,5 εκατ.
Παρά τη μείωση σε σχέση με το 2023, η Attica τόνισε την οργανική ανάπτυξη, με ανανέωση στόλου, πράσινη μετάβαση και ψηφιοποίηση.
Τα ενοποιημένα κέρδη μετά φόρων περιορίστηκαν σε €17,5 εκατ. (από €61,2 εκατ.), επιβαρυμένα από μη επαναλαμβανόμενα έξοδα €28,2 εκατ. για εθελουσία, αναβάθμιση πλοίων και ενσωμάτωση προσωπικού ΑΝΕΚ, καθώς και €18,9 εκατ. για αγορά δικαιωμάτων ρύπων.
Ισολογισμός και μερισματική πρόταση
Ιδια κεφάλαια €501,5 εκατ., μόχλευση 52%. Ταμειακά διαθέσιμα €75,8 εκατ. (από €103,4 εκατ.) εν είδει επενδυτικού προγράμματος €162 εκατ. το 2024. Τα αχρησιμοποίητα όρια χρηματοδότησης διαμορφώνονται σε €26,1 εκατ. Το Δ.Σ. προτείνει μέρισμα €0,07 ανά μετοχή.
Μεταφορικό έργο και στόλος
Με 42 πλοία στο τέλος του 2024 (27 συμβατικά, 13 ταχύπλοα, 2 φορτηγά), εκτέλεσε 18.185 δρομολόγια (+6,3%), με 7,29 εκατ. επιβάτες (+12,3%), 1,3 εκατ. Ι.Χ. (+25%) και 0,53 εκατ. φορτηγά (+26,2%). Πώλησε την «ΚΡΗΤΗ ΙΙ» στις 5 Μαρτίου 2025.
Επενδυτικό πρόγραμμα & πράσινη μετάβαση
Σε φάση ριζικής ανανέωσης με επενδύσεις €700 εκατ. για νέα συμβατικά, ταχύπλοα και catamarans· έμφαση στον Αργοσαρωνικό και γραμμές Ελλάδα–Ιταλία.
Έχει υπογράψει για δύο E-Flexer methanol & battery-ready (παραδόσεις Απρ & Αύγ 2027). Ωστόσο, η τρέχουσα τιμή των βιοκαυσίμων (×3 σε σχέση με HFO) και οι κανόνες ETS/SECA/FuelEU (100% κόστος εκπομπών από 1.1.2026) καθιστούν αβέβαιο το πότε και με ποια τιμή θα λειτουργήσουν τα νέα πλοία.
Το αόρατο “placement” και η αποτίμηση–παρωδία
Η Attica Συμμετοχών σχεδιάζει placement 20% των μετοχών της σε ξένους θεσμικούς, ώστε να αντλήσει έως €150 εκατ. σε τιμές €2,90–3,00.
Το πλάνο παρουσίασης σε 50 funds στο Λονδίνο (με UBS, Euroxx, Χρηματιστηριακή Πειραιώς) έδειξε αρχικά ενδιαφέρον, αλλά η καθυστέρηση στην εκτέλεσή του – λόγω σεισμικών ανησυχιών σε Σαντορίνη–Αμοργό–Ανάφη και γενικότερης αβεβαιότητας στις αγορές – έχει καθυστερήσει επικίνδυνα την όλη διαδικασία.
Αποτέλεσμα: η μετοχή δεν εκμεταλλεύεται ούτε το πρόσφορο momentum του ελληνικού τουρισμού, ούτε την κατ’ αρχήν συμφωνηθείσα αποτίμηση γύρω στα €500 εκατ., που με κεφαλαιοποίηση €2,06 ανά μετοχή φαντάζει «αστεία» μπροστά στα πραγματικά κεφάλαια, τα επενδυτικά σχέδια και τα μερίσματα.
Διαβάστε ακόμη:
- ΛΕΞ: Sold out η πρώτη συναυλία στο ΟΑΚΑ με περισσότερους από 50.000 θεατές
- Λάρισα: Νοσεί από αιμορραγικό πυρετό η πρώτη γιατρός που εξέτασε τον κτηνοτρόφο
- Στις 50 κορυφαίες χώρες για startups η Ελλάδα – Ποια είναι τα «ατού» της
- Ράλι Ακρόπολις: Σοκάρει το βίντεο με το ατύχημα – «Ήταν η κακιά στιγμή», λέει ο συνοδηγός