Το Amazon εκτιμάται ότι βρίσκεται σε εξαιρετικά καλό δρόμο για να αποτελέσει τον μεγαλύτερο λιανοπωλητή στις Ηνωμένες Πολιτείες μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια, ακολουθούμενο από την Walmart και την Kroger.
Η ακαθάριστη αξία των πωλήσεων των εμπορευμάτων του Amazon (το λεγόμενο GMV, το πρότυπο δηλαδή που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση του μεγέθους των αγορών) θα φθάσουν τα 631,6 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025, αντιπροσωπεύοντας έναν σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 14% μεταξύ 2020 και 2025, σύμφωνα με έκθεση που εκπονήθηκε από την Retail Insight. Μάλιστα, οι μετρήσεις αυτές περιλαμβάνουν τόσο τις ηλεκτρονικές πωλήσεις όσο και αυτές στα φυσικά καταστήματα.
H αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου
Ταυτόχρονα, η έκθεση «The United States Retail Landscape and Market Planning Report 2021» προβλέπει ότι οι συνολικές πωλήσεις της Walmart – τόσο μέσα από τα ηλεκτρονικά όσο και μέσα από τα φυσικά κανάλια- θα αυξηθούν στην περίοδο μεταξύ του 2020 και του 2025 κατά 3, 9% για να φτάσουν τα 523, 3 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025, αφού η δραστηριότητα της εταιρείας φαίνεται να ενισχύεται σημαντικά από την δύναμη του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Ταυτόχρονα, η έκθεση αποκαλύπτει επίσης ότι οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου της Walmart αναμένεται να αυξηθούν σε πενταετή βάση κατά 14,9% από 43,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 σε 87,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2025, αντιπροσωπεύοντας το 16,7% των συνολικών πωλήσεων των λιανοπωλητών μέχρι το 2025. Εν τω μεταξύ, το Amazon θα συνεχίσει να αναπτύσσει το επιχειρηματικό του μοντέλο αγοράς με εξωτερικούς πωλητές, το οποίο πρόκειται να αντιπροσωπεύει το 66% της αξίας των ακαθάριστων πωλήσεων των εμπορευμάτων μέχρι το 2025, σε σχέση με το 60% που βρισκόταν το 2020.
Το Amazon
Καθώς το Amazon μεγαλώνει προς την κατεύθυνση του να γίνει ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής στις ΗΠΑ, τα εμπορικά σήματα οφείλουν να αντιληφθούν ότι δεν μπορούν να κερδίσουν μέσω της μαζικής εξατομίκευσης όταν αντιμετωπίζουν την τεράστια αγοραστική δύναμη μεγάλων αγορών όπως αυτή του Amazon. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι έχουν τις σωστές στρατηγικές για να χρησιμοποιήσουν τις αγορές, όπως αυτές που προσφέρει το Amazon, για να προσεγγίσουν τους σωστούς καταναλωτές και να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους.
Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι το μοναδικό κανάλι που αναμένεται να αυξήσει το μερίδιο αγοράς του στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά τα επόμενα τέσσερα χρόνια, αρπάζοντας το μερίδιο αγοράς από τους λιανοπωλητές σούπερ μάρκετ σύμφωνα με την ίδια έκθεση.
Συγχρόνως, οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου των ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθούν σε περισσότερα από 1.204 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025, αριθμός που φανερώνει αύξηση κατά 41% σε σχέση με το 2020. Ακόμη, οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν περίπου κατά 30% το 2020 σε σχέση με τα 546,3 δισεκατομμύρια δολάρια που κυμαίνονταν το 2019, ενώ το 2018, οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου τοποθετούνταν στα 471,3 δισεκατομμύρια δολάρια .
Παρακάτω, δίνονται κάποια ακόμα ενδιαφέροντα στοιχεία από την έκθεση της Retail Insight:
Η Kroger θα παραμείνει ο τρίτος μεγαλύτερος λιανοπωλητής των ΗΠΑ, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 3,6% για να φτάσουν τα 166,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις μέχρι το 2025.
Η Costco, ο τέταρτος μεγαλύτερος λιανοπωλητής των ΗΠΑ, αναμένεται να επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στις ψηφιακές της δυνατότητες, με τις πωλήσεις της στο διαδίκτυο να αυξάνονται κατά 47% την ίδια περίοδο, φθάνοντας τα 15, 3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2025.
Οι αναλυτές προβλέπουν ότι η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ θα αυξηθεί γενικά από 22,1% το 2020 σε 29% των συνολικών λιανικών πωλήσεων μέχρι και το 2025. Αυτή η εξέλιξη καθοδηγείται από μια νέα γενιά καταναλωτών με μεγαλύτερες προσδοκίες όσον αφορά την αμεσότητα και την εξατομίκευση.
Θα υπάρξει μια πιο μόνιμη μετατόπιση στο ηλεκτρονικό εμπόριο των grocery stores και των σουπερμάρκετ, ακόμη και μετά τη χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων και την επιστροφή σε κάποιο είδος ομαλότητας. Ο ρυθμός ανάπτυξης για το ηλεκτρονικό εμπόριο αυτών των κατηγοριών θα μειωθεί μετά την έκρηξη του 2020 αλλά ο ρυθμός ανάπτυξης τους θα εξακολουθεί να θεωρείται ανοδικός.
Εν κατακλείδι, η πανδημία έχει μετατοπίσει μόνιμα τις καταναλωτικές συνήθειες από το φυσικό κατάστημα στο ηλεκτρονικό εμπόριο και αυτό θα έχει συνέπειες για την προσέγγιση της αγοράς από την σκοπιά των εταιρειών, αλλά και για τον σχεδιασμό μίας αποδοτικής στρατηγικής καθώς τα καταστήματα γίνονται μέρος ενός οικοσυστήματος λιανικής πώλησης και όχι το κύριο σημείο των πωλήσεων και των συναλλαγών. Έτσι, τα εμπορικά σήματα οφείλουν να αγκαλιάζουν τις ψηφιακές πλατφόρμες και να προσαρμόζουν ανάλογα τις προσφορές των προϊόντων τους και τις στρατηγικές πώλησης.