Tesla και Mercedes μαζί. Υπάρχουν ρεαλιστικές πιθανότητες; Πώς σας φαίνεται ο συνδυασμός αυτών των δύο εταιριών; Θα μπορούσε να λειτουργήσει; Πάντως, ένα είναι σίγουρο. Δε θα ήταν η πρώτη φορά που οι δύο εταιρίες συνεργάζονται.
Τις τελευταίες μέρες ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Ίλον Μασκ, έχει αναφέρει ότι η εταιρία που διευθύνει είναι ανοιχτή στο ενδεχόμενο συγχώνευσης με κάποια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία.
Με αφορμή αυτές τις δηλώσεις, αναλυτές από όλο τον κόσμο προσπαθούν να σκεφτούν με ποια από τις υπάρχουσες αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσε να συνυπάρξει η Tesla. Το αποτέλεσμα, στο οποίο φαίνεται να καταλήγουν οι περισσότεροι, είναι η Daimler.
Η σκέψη που τους οδηγεί εκεί είναι η εξής. Οι άνθρωποι που είναι ήδη κάτοχοι κάποιου μοντέλου της Tesla και στους οποίους στοχεύει η εταιρία, είναι εκείνοι που συνήθως κινούνται για την αγορά κάποιου premium μοντέλου, κατηγορία στην οποία η Mercedes κυριαρχεί σε παγκόσμιο επίπεδο.
Οι αναλύσεις, πριν καταλήξουν στη Mercedes, ξεκινούν από αμερικανικές μάρκες που ανήκουν σε ομίλους όπως της Ford και της General Motors, όμως θεωρούν ότι δεν υπάρχουν κοινά σημεία. Όσον αφορά τις ευρωπαϊκές εταιρίες, εκείνες που αναφέρονται ως υποψήφιες είναι ο όμιλος BMW και το VW Group. Ωστόσο, στην πρώτη περίπτωση θεωρείται πολύ δύσκολη η συνεργασία, ενώ στη δεύτερη το Group έχει ήδη επενδύσει πολύ μεγάλα κεφάλαια και έχει αναπτύξει δικές του τεχνολογίες. Όσο για τις μάρκες από την Ιαπωνία, οι αναλυτές θεωρούν ότι πρόκειται για εταιρίες που γενικά είναι διστακτικές απέναντι σε εξαγορές και συγχωνεύσεις.
Με αυτή τη συλλογιστική καταλήγουν στην Daimler.
Ένας ακόμα λόγος για αυτό το συμπέρασμα είναι ότι η Mercedes έχει κυρίως μοντέλα με ήπια υβριδικά ή plug-in υβριδικά σύνολα, όμως η αμιγώς ηλεκτρική γκάμα της είναι περιορισμένη. Εάν συγχωνευόταν με την Tesla, αυτό θα άλλαζε πάρα πολύ σύντομα. Επιπλέον, ο γερμανικός όμιλος έχει μεγάλη πελατειακή βάση στην Ευρώπη και στην Κίνα, δύο αγορές που ενδιαφέρουν ιδιαίτερα την Tesla. Άλλωστε, σε αυτές τις δύο πωλούνται τα περισσότερα ηλεκτρικά.
Αυτή τη στιγμή, αν και το ποσοστό της Tesla στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων περιορίζεται στο 0,8%, η κεφαλαιακή της αξία με βάση την τιμή των μετοχών ξεπερνά τα 540 δισεκατομμύρια δολάρια. Το αντίστοιχο νούμερο για την Daimler είναι 74 δισεκατομμύρια δολάρια.
Κοιτώντας τα δύο νούμερα, θεωρητικά η εταιρία του Μασκ θα μπορούσε να αγοράσει τον γερμανικό όμιλο, δαπανώντας ποσό μικρότερο από το 15% της αξίας της Tesla. Οι αμερικανικοί νόμοι δίνουν το δικαίωμα στον Μασκ να κάνει μία εξαγορά χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των μετόχων, αρκεί η αξία της εξαγοράς να μην υπερβαίνει το 20% του συνόλου της εταιρίας.
Αν και σε νομικό επίπεδο δεν υπάρχουν εμπόδια, στην πράξη θα ήταν κάπως πιο δύσκολο να υλοποιηθεί ένα τέτοιο σχέδιο.
Σε κάθε περίπτωση, οι δύο εταιρίες έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν, όταν ένα ποσοστό της Tesla ανήκε στην Daimler.