To πρώτο πράσινο ναυτιλιακό δάνειο δόθηκε από την Τράπεζα Πειραιώς, στην Seanergy maritime.
To δάνειο, ύψους 16 εκατ. ευρώ χρηματοδοτεί μέρος της απόκτησης πλοίου.
Πρόσφατα, όμως, υψηλόβαθμο στέλεχος της Eurobank εκτίμησε ότι, εν όψει του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και της πράσινης ναυτιλίας, οι Έλληνες εφοπλιστές θα είναι ο πρώτος κλάδος με επενδύσεις 10 δισ. ευρώ.
Άλλωστε, οι Έλληνες εφοπλιστές είναι οι πρώτοι σε παραγγελίες πλοίων, οι πρώτοι που τολμούν.
Επειδή δε το κόστος για αντικατάσταση των πλοίων είναι υψηλό όπως και οι επενδύσεις οι ελληνικές τράπεζες θα διαγκωνιστούν για να πάρουν φθηνότερα δάνεια.
Άρα αυτό που πρέπει να ακολουθήσει είναι να “αναστηθούν” τα ελληνικά ναυπηγεία ώστε και οι ναυπηγήσεις ή μέρος των επισκευών να πραγματοποιείται εντός της χώρας.
Με άλλα λόγια, τα κεφάλαια ( δολάρια ) να επιστρέφουν στην χώρα.
Και επειδή οι Έλληνες εφοπλιστές θεωρούν τον εαυτό τους ως τους καλύτερους επενδυτές, πρέπει να δοθούν κίνητρα για να φέρουν κεφάλαια στην χώρα.
Το τρίτο μέρος θα ήταν να επιστρέψουν περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες στην χώρα και πιθανότατα μια εξ αυτών να κάνει το πρώτο βήμα με εισαγωγή των μετοχών της στην Αθήνα.
Είναι βεβαίως δύσκολο να αποχωριστείς τους ξένους τραπεζίτες που δεν κοιμούνται τα βράδια – λόγω των δανείων – και τους ξένους επενδυτές που τρέχουν σε δικηγόρους, αλλά έχουμε πληθώρα στελεχών και ο κλάδος της ναυτιλίας θα προσέφερε χιλιάδες δουλειές.
Σε ναυτιλιακές, σε ναυπηγεία, σε τράπεζες, σε δικηγορικά γραφεία σε χρηματιστηριακές κλπ. Μια ολόκληρη αλυσίδα.
Η ευκαιρία, λοιπόν, με τα 10 δισ. ευρώ που θέλει η ναυτιλία είναι μεγάλη. Και αρκούν τα μισά να έρθουν στην Ελλάδα για να γίνει η διαφορά.