Εκτενείς, στοχευμένες αλλαγές που αυξάνουν την απόδοση, τονίζουν την παρουσία και ενισχύουν τις ψηφιακές δυνατότητες. Μετά την πρόσφατη, ταυτόχρονη ανανέωση των μοντέλων X5 και X6, των δύο «συγγενών» μεγάλων πολυτελών οχημάτων της –το ένα Sports Activity Vehicle (SAV) και το άλλο Sports Activity Coupé (SAC)– η BMW M βελτιστοποιεί τώρα το προφίλ των υψηλών επιδόσεων εκδόσεών τους.

Η ανανεωμένες BMW X5 M Competition και BMW X6 M Competition διαθέτουν νέο V8 κινητήρα με τεχνολογία 48V και μέγιστη ισχύ 625 ίππων, φρεσκαρισμένη εξωτερική σχεδίαση και σύστημα ελέγχου/λειτουργίας iDrive τελευταίας γενιάς, με κυρτή οθόνη BMW Curved Display και BMW Operating System 8.

Σύμφωνα με την εταιρία, το αναβαθμισμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης και ο εξηλεκτρισμός έχουν ως αποτέλεσμα ακόμη μία πιο άμεση παροχή ισχύος. Υπογραμμίζεται, δε, ότι η ψηφιακή τεχνολογία δεν βελτιστοποιεί μόνο τον έλεγχο και τη λειτουργία, αλλά υποστηρίζει και τις εξελίξεις στον τομέα της αυτοματοποιημένης οδήγησης και των συστημάτων στάθμευσης.

Ειδικότερα, η τελευταία γενιά του συστήματος κίνησης που χρησιμοποιείται στη νέα BMW X5 M Competition και τη νέα BMW X6 M Competition σηματοδοτεί το ντεμπούτο της τεχνολογίας 48V στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της μάρκας. Ένας ηλεκτροκινητήρας ενσωματωμένος στο συμπαγές κέλυφος του 8τάχυτου κιβωτίου M Steptronic παρέχει έως 12 ίππους επιπλέον ισχύ και 200 Nm ροπής, ενώ λειτουργεί και ως μίζα – γεννήτρια τοποθετημένη στον στροφαλοφόρο άξονα. Η απαιτούμενη ενέργεια παρέχεται από μια μπαταρία 48V που βρίσκεται στον χώρο του κινητήρα. Η μπαταρία φορτίζεται μέσω της αποδοτικής προσαρμοζόμενης ανάκτησης κατά την πέδηση και το ρολάρισμα.

Νέος κινητήρας

Η τεχνολογία 48V συνδυάζεται με ένα νέο κινητήρα M Twin Power Turbo V8. Εκτός από την cross – bank πολλαπλή εξαγωγής, η μονάδα των 4,4 λίτρων διαθέτει τώρα επίσης ενισχυμένο στροφαλοφόρο άξονα, περαιτέρω εξελιγμένη υπερτροφοδότηση, νέο αγωγό εισαγωγής αέρα, βελτιστοποιημένο σύστημα παροχής λαδιού και διαδικασία διαχωρισμού του λαδιού. Ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή 750 Nm μεταξύ 1.800 και 5.800 σ.α.λ. και παράγει μέγιστη ισχύ 625 ίππων στις 6.000 σ.α.λ.

Τα στοιχεία μας λένε πως η νέα BMW X5 M Competition και η BMW X6 M Competition επιταχύνουν από τα 0 έως τα 100 χλμ/ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα. Ο πιο ζωηρός χαρακτήρας του συστήματος κίνησης γίνεται ξεκάθαρα αντιληπτός στις απότομες επιταχύνσεις. Στάνταρ σύστημα εξάτμισης M Sport με ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια και νέοι καταλυτικοί μετατροπείς, που συνεισφέρουν στις βελτιωμένες εκπομπές ρύπων του βενζινοκινητήρα.

Τι άλλο μαθαίνουμε; Η ισχύς του κινητήρα μεταφέρεται με τη βοήθεια μιας νέας έκδοσης του 8τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων M Steptronic με Drivelogic, το οποίο προσφέρει μια επιλογή τριών ρυθμίσεων όσον αφορά τις αλλαγές ταχυτήτων τόσο στην αυτοματοποιημένη όσο και στη χειροκίνητη λειτουργία. Τα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, βελτιστοποιημένο setup και ταχύτερη αμεσότητα στις αλλαγές σχέσεων.

Η νέα BMW X5 M Competition και η BMW X6 M Competition ενισχύουν την ξεχωριστή εμπειρία επιδόσεων που προσφέρουν, με μία νέα τροποποιημένη έκδοση του συστήματος 4κίνησης M xDrive, που συνεργάζεται με το Ενεργό Διαφορικό M του πίσω άξονα. Το μενού M Setup επιτρέπει στον οδηγό να μεταβαίνει από την προεπιλεγμένη ρύθμιση 4WD στη λειτουργία 4WD Sport, η οποία καθιστά δυνατή την εκτέλεση ελεγχόμενων ντριφτ, κατανέμοντας την ισχύ με σαφή έμφαση στους πίσω τροχούς.

Πιο αναλυτικά: Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει την προσαρμοζόμενη ανάρτηση M Professional με νέας σχεδίασης ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς. Μια τροποποιημένη εφαρμογή του συστήματος διεύθυνσης M Servotronic έχει ως αποτέλεσμα ένα λόγο υποπολλαπλασιασμού που ευνοεί, όπως λένε οι μηχανικοί, ακόμη περισσότερο το δυναμικό χειρισμό. Τα φρένα M Compound λειτουργούν σε συνδυασμό με το τελευταίας γενιάς ενσωματωμένο σύστημα πέδησης σε μια διάταξη ειδική για μοντέλα M που προσφέρει στον οδηγό δύο ρυθμίσεις αίσθησης του πεντάλ.

Αντί να είναι απλώς διασυνδεδεμένα με το DSC (Dynamic Stability Control) όπως πριν, το σύστημα τετρακίνησης M xDrive και το Ενεργό Διαφορικό M λειτουργούν επίσης σε συνδυασμό με την τεχνολογία ελέγχου ολίσθησης που βασίζεται σε έναν ειδικά σχεδιασμένο ενεργοποιητή (near-actuator wheels liplimitation) – για πρώτη φορά στις νέες BMW X5 M Competition και BMW X6 M Competition. Αυτό εξασφαλίζει ακόμα ταχύτερες και πιο ακριβείς αντιδράσεις σε αλλαγές της οδηγικής κατάστασης, μαζί με μεγαλύτερη πρόσφυση.

Και τα δύο μοντέλα διατίθενται στάνταρ με τροχούς ελαφρού κράματος M 21-ιντσών μπροστά σε συνδυασμό με τροχούς αλουμινίου M 22 ιντσών πίσω. Οι σφυρήλατοι τροχοί M με τις ίδιες διαστάσεις διατίθενται ως προαιρετικός εξοπλισμός και περιλαμβάνουν μια νέα έκδοση σε φινίρισμα Jet Black.

Και τα δύο μοντέλα, τώρα, διαθέτουν πλέον νέους προβολείς LED matrix με προσαρμοζόμενο έλεγχο και αντιθαμβωτική δέσμη μεγάλης σκάλας φώτων BMW Selective Beam. Το περίγραμμα των νέων μονάδων των προβολέων είναι κατά 35 χιλιοστά στενότερο σε σχέση με τα απερχόμενα μοντέλα. Κατόπιν παραγγελίας διατίθενται επίσης φώτα M Shadow line, προαιρετικά. Η μάσκα νεφρών της BMW έχει πλέον ολόμαυρο χρώμα. Οι οριζόντιες μπάρες της μάσκας νεφρών και το διευρυμένο σήμα του μοντέλου προσθέτουν μερικές εντυπωσιακές πινελιές. Επιπλέον, η μάσκα νεφρών της BMW και η κεντρική κάτω εισαγωγή αέρα σχηματίζουν τώρα μια ενιαία μαύρη περιοχή σχήματος Χ.

Τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών τους και η πίσω αεροτομή της BMW X6 M Competition διατίθενται επίσης σε carbon, προαιρετικά. Και στα δύο μοντέλα, ένα άμεσα διακριτό ένθετο διαχύτη εκτείνεται προς τα κάτω στο κάτω άκρο του πίσω προφυλακτήρα προσφέροντας ταυτόχρονα ένα εκλεπτυσμένο περίγραμμα για τα δύο ζεύγη των διπλών απολήξεων του συστήματος εξαγωγής που είναι γνωστά από άλλα μοντέλα M. Η BMW X5 M Competition εφοδιάζεται με φωτοδιόδους οπτικών ινών σχήματος Χ για τα πίσω φώτα και τα φώτα φρένων.

Πάμε μέσα: BMW Curved Display, μια οθόνη πληροφοριών 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι και μια οθόνη ελέγχου 14,9 ιντσών, με μια ενιαία γυάλινη επιφάνεια να ενσωματώνει και τις δύο. Από την απτική επιφάνεια της οθόνης ελέγχου ο οδηγός μπορεί να ελέγχει ψηφιακά πολλές λειτουργίες, με αποτέλεσμα έναν αισθητά μειωμένο αριθμό κουμπιών και χειριστηρίων.

Άλλα νέα χαρακτηριστικά είναι η φαρδιά διακοσμητική επένδυση από λεπτό ξύλο Fineline Black με high – gloss μεταλλικό εφέ, η μπάρα φωτισμού περιβάλλοντος με εντυπωσιακό φωτισμό φόντου και την προσθήκη ενός λογοτύπου M στο γραφικό της, καθώς και το δερμάτινο τιμόνι M με τα νέα carbon χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων. Η λίστα βασικού εξοπλισμού περιλαμβάνει επίσης καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών M, προστατευτικά γονάτων, την πλήρως δερμάτινη επένδυση Merino και το σύστημα ήχου Harman Kardon Surround. Η πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή Sky Lounge, το ηχοσύστημα Bowers & Wilkins Diamond Surround και το νέο Travel & Comfort System είναι μερικά μόνο από τα προαιρετικά στοιχεία εξοπλισμού. Διατίθεται επίσης μια ευρεία γκάμα εξαρτημάτων BMW M Performance για το συγκεκριμένο μοντέλο από τη σειρά των Γνήσιων Αξεσουάρ BMW για το εξωτερικό και το εσωτερικό.

Ασφάλεια – Άνεση: Το εύρος λειτουργιών του στάνταρ συστήματος προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης έχει επεκταθεί, ώστε να μειώνει πλέον τον κίνδυνο σύγκρουσης με ποδηλάτες, πεζούς και επερχόμενα οχήματα σε μία στροφή. Η λειτουργία Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας έχει αναβαθμιστεί με την προσθήκη της δυνατότητας επιστροφής σε αυτή με υποβοήθηση διεύθυνσης. Η λίστα διαθέσιμων επιλογών περιλαμβάνει τώρα επίσης λειτουργίες όπως η Αυτόματη Υποβοήθηση Ορίου Ταχύτητας, η λειτουργία προειδοποίησης εξόδου, η Ενεργή Πλοήγηση, ο έλεγχος ταχύτητας διαδρομής, η αναγνώριση φωτεινών σηματοδοτών (δεν είναι διαθέσιμη σε όλες τις αγορές) καθώς και τα συστήματα Emergency Stop Assistant και Lane Change &Merging Assistant.

Το νέο προαιρετικό σύστημα Parking Assistant Professional επιτρέπει τον έλεγχο αυτοματοποιημένων ελιγμών εισόδου και εξόδου από χώρους στάθμευσης –καθώς και άλλων ολοκληρωμένων ελιγμών που καλύπτουν απόσταση έως και 200 μέτρα– από το εξωτερικό του οχήματος, μέσω της εφαρμογής My BMW App σε ένα Apple iPhone. Ο οδηγός μπορεί να ελέγχει κάθε ελιγμό είτε από το εσωτερικό του οχήματος είτε από απόσταση, ενώ παρακολουθεί το περιβάλλον του οχήματος.

Ρυθμίσεις – Πληροφορίες: Η ειδική για μοντέλο M φιλοσοφία ελέγχου/λειτουργίας περιλαμβάνει το κουμπί Setup για άμεση πρόσβαση στις επιλογές ρυθμίσεων για τον κινητήρα, το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης και το M xDrive. Η ποσότητα του περιεχομένου που προβάλλεται στις οθόνες μπορεί επίσης να ρυθμίζεται ξεχωριστά, όπως και το επίπεδο λειτουργικότητας του συστήματος υποβοήθησης οδηγού. Πατώντας το κουμπί M Mode στην κεντρική κονσόλα, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των ρυθμίσεων ROAD, SPORT και TRACK. Εκτός από το BMW Curved Display με ενδείξεις ειδικές για M, η τελευταία γενιά του BMW iDrive που βασίζεται στο BMW OperatingSystem 8 προσφέρει και νέες ψηφιακές υπηρεσίες στις BMW X5 M Competition και BMW X6 M Competition. Το στάνταρ BMW Live Cockpit Professional διαθέτει επίσης το BMW head – updisplay και το σύστημα πλοήγησης BMW Maps που βασίζεται στο cloud και περιλαμβάνει λειτουργία Augmented View. Με το όχημα σταματημένο, οδηγός και συνοδηγός μπορούν να απολαμβάνουν streaming περιεχόμενο στην οθόνη ελέγχου, τόσο από το YouTube όσο και από την on-car εφαρμογή Bundesliga.

Κλείδωμα – ξεκλείδωμα με smartphone

Τέλος, το προαιρετικό ψηφιακό κλειδί BMW Digital Key Plus επιτρέπει στους πελάτες να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν το αυτοκίνητό τους χρησιμοποιώντας συμβατά smartphones με λειτουργικό σύστημα iOS ή Android μέσω της τεχνολογίας ραδιοσυχνοτήτων υπερ-ευρείας ζώνης (UWB). Η βελτιστοποιημένη ενσωμάτωση smartphone, η εξατομικευμένη λειτουργία BMW ID και μια Personale SIM σχεδιασμένη για τη νέα τεχνολογία κινητής τηλεφωνίας 5G, είναι επίσης διαθέσιμα προς χρήση.

Διαβάστε περισσότερα