Με διαδικασίες εξπρές έπεσε στο νερό και πάλι το νέο αντιτορπιλικό  5.000 τόνων της Βόρειας Κορέας μετά την αποτυχημένη καθέλκυση ένα μήνα πριν.

Σύμφωνα με το πρακτορείο KCNA«μετά την αποκατάσταση της ισορροπίας του αντιτορπιλικού στις αρχές Ιουνίου, η ομάδα το αγκυροβόλησε με ασφάλεια την Πέμπτη το απόγευμα». Δορυφορική εικόνα της Planet Labs από τις 5 Ιουνίου δείχνει το πλοίο σε όρθια θέση και να επιπλέει στο νερό, μακριά από το σημείο της αποτυχημένης καθέλκυσης.

Το αντιτορπιλικό, που αποτελεί το πλέον σύγχρονο πολεμικό πλοίο της Βόρειας Κορέας, είχε προβληθεί ως κορυφαίο επίτευγμα της φιλόδοξης ναυτικής αναβάθμισης του καθεστώτος. Ωστόσο, στις 21 Μαΐου, μια δυσλειτουργία στον μηχανισμό καθέλκυσης οδήγησε στην πρόωρη βύθιση της πρύμνης, προκαλώντας καταστροφή μέρους της γάστρας, ενώ η πλώρη έμεινε ακίνητη στη ράμπα του ναυπηγείου.

Βόρεια Κορέα: Με επισκευές «εξπρές» έπεσε ξανά στο νερό το νέο της αντιτορπιλικό

Η κρατική ενημέρωση τότε έκανε λόγο για ζημιές, αλλά υποστήριξε πως δεν ήταν τόσο σοβαρές όσο αρχικά εκτιμήθηκε. Ο ίδιος ο Κιμ Γιονγκ Ουν, που βρισκόταν στην πόλη Τσογκτζίν και παρακολούθησε το περιστατικό, φέρεται να το χαρακτήρισε «εγκληματική πράξη». Το καθεστώς ανακοίνωσε τη σύλληψη τεσσάρων ατόμων ως υπεύθυνων για το ατύχημα.

Ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας έδωσε εντολή για άμεση επιδιόρθωση του – ακόμα ανώνυμου – πλοίου, θέτοντας ως προθεσμία τα τέλη Ιουνίου, λέγοντας πως πρόκειται για ζήτημα εθνικής τιμής.

«Η επόμενη φάση λεπτομερούς αποκατάστασης θα πραγματοποιηθεί στο ναυπηγείο Ρατζίν και θα διαρκέσει 7 έως 10 ημέρες», ανέφερε το πρακτορείο KCNA. Ο γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής, Τζο Τσουν Ριονγκ, που ηγείται της αποκατάστασης, υποσχέθηκε «τέλεια επισκευή» πριν την κομματική συνεδρίαση.

Η ταχύτητα της επιχείρησης εντυπωσίασε τους αναλυτές, καθώς οι περισσότερες εκτιμήσεις ανέφεραν πως η διαδικασία ανόρθωσης θα διαρκούσε τουλάχιστον έναν μήνα. «Με ειλικρινή θαυμασμό παραδέχομαι πως μια λύση που πίστευα ότι θα πάρει τέσσερις με έξι εβδομάδες, επετεύχθη σε δύο», δήλωσε ο αναλυτής Καρλ Σούστερ, πρώην αξιωματικός του αμερικανικού ναυτικού.

Σύμφωνα με δορυφορικές εικόνες, η πρωτότυπη μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε περιλάμβανε αεροστατικά μπαλόνια στερεωμένα στο κύτος του πλοίου για την αποκατάσταση της ισορροπίας του.

Παρά τον αρχικό φόβο για σοβαρή παραμόρφωση του κύτους και της καρίνας, η ζημιά αποδείχθηκε μικρότερη των εκτιμήσεων. «Η βλάβη ήταν σαφώς λιγότερο σοβαρή από ό,τι φοβόμασταν», είπε ο Σούστερ, προσθέτοντας ότι αν υπάρξει αντίστοιχη κινητοποίηση και για τις εσωτερικές επισκευές, το πλοίο μπορεί να είναι έτοιμο για θαλάσσιες δοκιμές νωρίτερα από ό,τι αρχικά προβλέφθηκε.

 

 

Διαβάστε ακόμη: