Με μικρή κάμψη του τζίρου της τάξης του 1,67% έκλεισε το α’ εξάμηνο για τα McDonald’s στην Ελλάδα, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα της περυσινής χρονιάς, με την εταιρεία να εμφανίζει στην τελική γραμμή του ισολογισμού ζημίες από κέρδη πέρυσι βάζοντας τέλος στο τετραετές ανοδικό σερί για τη συγκεκριμένη περίοδο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Premier Capital p.l.c. που διαχειρίζεται το ελληνικό δίκτυο καταστημάτων του αμερικανικού κολοσσού, το πρώτο μισό της τρέχουσας χρονιάς έκλεισε με πωλήσεις €51,44 εκατ. από €52,32 εκατ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα, με το πρό φόρων αποτέλεσμα να είναι ζημίες €2,06 εκατ. από κέρδη €853 χιλ. το α’ εξάμηνο του 2024.
Παρέμεινε, βέβαια, η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά σε επίπεδο τζίρου (14% του συνόλου από 15% πέρυσι) από τις έξι ευρωπαϊκές που διαχειρίζεται, με διαφορά από την πρώτη Ρουμανία (59%), αλλά και σε σημαντική απόσταση από τις αγορές που την ακολουθούν.
Για τη φετινή χρονιά, η διοίκηση του ομίλου Premier Capital ανέμενε για την ελληνική θυγατρική, βάσει την εικόνα του α’ εξαμήνου, πωλήσεις €111,11 εκατ. από €108,8 εκατ. το 2024 (+2,12%) και προ φόρων ζημίες €1,1 εκατ. λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, από κέρδη €2,2 εκατ. πέρυσι, €3,286 εκατ. το 2023 και €3,615 εκατ. το 2022.
Μείωση αντί για αύξηση στο δίκτυο
Σε επίπεδο δικτύου, το τελευταίο νέο κατάστημα της αλυσίδας στην Ελλάδα – το νο35 – άνοιξε στα τέλη Νοεμβρίου. Οι επενδύσεις για τα τρία νέα καταστήματα που άνοιξε το 2024(σε Κορυδαλλό, Νέα Σμύρνη και Θεσσαλονίκη στο Mediterranean Cosmos), διαμορφώθηκαν σε περίπου €4 εκατ., ενώ οι συνολικές κεφαλαιακές δαπάνες της εταιρείας κινήθηκαν στα επίπεδα των €6,74 εκατ.
Από το 2011 που ανέλαβε ως Developmental Licencee της McDonald’s στην Ελλάδα, η Premier Capital Ελλάς έχει επενδύσει πάνω από €50 εκατ. για το άνοιγμα νέων εστιατορίων, την ανακαίνιση υφιστάμενων καθώς και την αναβάθμιση των υποδομών και της τεχνολογίας σε ολόκληρο το δίκτυό της.
Στόχος της διοίκησης είναι να δημιουργήσει μέχρι το 2028 ένα δίκτυο 50 εστιατορίων στην Ελλάδα, ενώ ειδικά για φέτος, ο αρχικός προγραμματισμός έκανε λόγο για άνοιγμα 3 νέων εστιατορίων, ωστόσο για την ώρα δεν έχει γίνει κάποια νέα προσθήκη. Μάλιστα η διοίκηση του ομίλου, στα τέλη Ιουνίου ανέφερε ότι συνολικά για το έτος είχε προγραμματιστεί το κλείσιμο ενός καταστήματος φέτος λόγω κακής απόδοσης, μειώνοντας το δίκτυο σε 34 καταστήματα.
Σημειώνεται πάντως ότι η εταιρεία ανέπτυξε ένα νέο κέντρο διανομής στον Ασπρόπυργο, επιφάνειας περίπου 4.000 τ.μ., μια επένδυση της τάξης των €6,5 εκατ., η οποία αναμένεται να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της αλυσίδας διανομής της McDonald’s στην Ελλάδα, και να υποστηρίξει τη στρατηγική ανάπτυξης για την επόμενη δεκαετία.
Αλλαγές στη διοίκηση
Τον περασμένο Μάιο ανακοινώθηκαν αλλαγές στην ηγεσία της ανακοίνωσε η Premier Capital Ελλάς, καθώς νέος Managing Director ανέλαβε ο Vladimir Janevski – που μετακινήθηκε από τη θέση του Επικεφαλής του ομίλου στις χώρες της Βαλτικής – διαδεχόμενος τη Simona Mancinelli.
Ο Vladimir Janevski ξεκίνησε την πορεία του στον κλάδο των τροφίμων και ποτών το 1997 ως μέλος πληρώματος στην εταιρεία SJ Kompani, την Developmental Licencee της McDonald’s στην Βόρεια Μακεδονία.
Το 2007, διορίστηκε Managing Director για την αγορά της γειτονικής χώρας. Το 2013 εντάχθηκε στην Premier Capital ως Director of Operations για τις Βαλτικές Χώρες και το 2014 προήχθη σε Director of Operations and Development. Αργότερα το ίδιο έτος, διορίστηκε Managing Director της Premier Restaurants στην Εσθονία, την Λετονία και την Λιθουανία, θέση την οποία κατείχε για κάτι παραπάνω από μία δεκαετία.
Η εικόνα του ομίλου
Συνολικά ο όμιλος στο πρώτο μισό της χρονιάς εμφάνισε πωλήσεις €369 εκατ., από €340 εκατ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και άνοδο 8,6%, εξυπηρετώντας περίπου 46 πελάτες (+3 εκατ.), αν και όπως φάνηκε από την πορεία όλων των θυγατρικών, η ανάπτυξη… κατέβασε ταχύτητες.
Στο διάστημα αυτό ο όμιλος πρόσθεσε δύο νέα καταστήματα στο δίκτυο ενώ σε σχέση με τον Ιούνιο του 2024 η Premier Capital το αύξησε κατά 10 σημεία (195 καταστήματα). Για το άνοιγμα νέων και την ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων ο όμιλος επένδυσε €12 εκατ., ενώ για στρατηγικό marketing δαπάνησε ακόμη €18 εκατ.
Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία, τα προ φόρων κέρδη μειώθηκαν σημαντικά, στα €19,2 εκατ. από €27 εκατ. πέρυσι λόγω του αυξημένου κόστους λειτουργίας , ενώ κοντά στο 40% ήταν η υποχώρηση για τα καθαρά κέρδη τα οποία διαμορφώθηκαν σε €12,6 εκατ. από €20,855 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2024.
Με βάση τη χρηματοοικονομική ανάλυση του ομίλου, για το σύνολο του 2025 η διοίκηση έκανε πρόβλεψη για πωλήσεις €775,4 εκατ. από €714,67 εκατ. το 2024, EBITDA €102,52 εκατ. από €103,12 εκατ., πρό φόρων κέρδη €55,37 εκατ. από €61,95 εκατ. το 2024 και καθαρή κερδοφορία €42,35 εκατ. έναντι €49,84 την περυσινή χρονιά.
Διαβάστε ακόμη:
- Στεγαστικό: 8+1 νέα μέτρα στήριξης για ιδιοκτήτες και ενοικιαστές
- Κέιτι Πέρι – Τζάστιν Τριντό: Τα φιλιά πάνω σε πολυτελές γιοτ
- Τεχνητή Νοημοσύνη: Οι πέντε πιο περιζήτητες θέσεις εργασίας και οι μισθοί τους
- Norman Foster: Το ιερό τέρας της αρχιτεκτονικής αλλάζει τα δεδομένα στο design των γιότ