Μπορεί η είδηση  να θυμίζει ταινία αλλά είναι πραγματικό γεγονός.

Πρωτοφανές περιστατικό σημειώθηκε σε δημοτικό σχολείο της Δυτικής Αττικής, όταν μία 11χρονη μαθήτρια πήγε στο σχολείο με μαχαίρι, δύο μέρες πριν από την 28η Οκτωβρίου. Όπως μετέδωσε το δελτίο ειδήσεων του MEGA, ένας μαθητής ενημέρωσε το δάσκαλο του ότι η συμμαθήτριά του είχε φέρει στο σχολείο μαχαίρι.

Μόλις ο δάσκαλος κοίταξε στην τσάντα του κοριτσιού διαπίστωσε ότι όντως υπήρχε ένα μαχαίρι και μάλιστα κουζινομάχαιρο.

Άμεσα ειδοποιήθηκαν οι γονείς και η παιδοψυχολόγος του σχολείου, ενώ το κορίτσι φαίνεται να είπε μέσα στην τάξη ότι είχε σκοπό να σκοτώσει τη σημαιοφόρο και τους παραστάτες της παρέλασης.

Η μητέρα του κοριτσιού υποστήριξε ότι πρόκειται για παρεξήγηση και στην πραγματικότητα ήταν ένα αστείο μεταξύ του παιδιού και δύο συμμαθητριών της.

Μπούλινγκ στα σχολεία: Αυξάνονται τα κρούσματα βίας

Αυξάνονται τα περιστατικά μπούλινγκ στα σχολεία με τα απανωτά κρούσματα να έχουν θορυβήσει την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και το υπουργείο Παιδείας.

Μορφές εκφοβισμού

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Σωματικός: φυσικός τραυματισμός ή απειλή τραυματισμού προς κάποιον. Εκδηλώνεται με σπρωξίματα, σκουντήματα, αγκωνιές, γροθιές και κλοτσιές, τρικλοποδιές, χτυπήματα με αντικείμενα, τσιμπήματα και δαγκωνιές, περιορισμό του άλλου μέσω σωματικών πρακτικών.

Λεκτικός: συστηματική χρησιμοποίηση υβριστικών εκφράσεων, φραστικών επιθέσεων, προσβολών και απειλών, αγενών σχολίων και ειρωνείας, χρήση παρατσουκλιών.

Εκφοβισμός με εκβιασμό: εκούσια απόσπαση χρημάτων ή προσωπικών αντικειμένων, η οποία συνοδεύεται από απειλές ή και τον εξαναγκασμό σε αντικοινωνικές πράξεις.

Έμμεσος ή κοινωνικός: προσπάθεια για κοινωνική απομόνωση ή αγνόηση ατόμου, για άσκηση επιρροής στην ομάδα των συνομηλίκων ώστε να αισθανθούν αντιπάθεια για κάποιο συγκεκριμένο συμμαθητή τους, διάδοση κακόβουλων φημών και ψευδών.

Ηλεκτρονικός: αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, των υπηρεσιών MMS και SMS που παρέχουν τα κινητά τηλέφωνα και των διαδικτυακών τόπων κοινωνικής δικτύωσης, χρήση ή παραποίηση των προσωπικών δεδομένων κάποιου ατόμου, αποκλεισμός του από μια δικτυακή ομάδα, κλήσεις στο κινητό του από άγνωστο νούμερο.

Ρατσιστικός: διάδοση αρνητικών σχολίων εξαιτίας της καταγωγής, της κοινωνικής τάξης, της οικονομικής κατάστασης, της διαφορετικότητας.

Σεξουαλικός: υβριστικά σχόλια, σκίτσα και γκράφιτι με σεξουαλικό περιεχόμενο, ανήθικες χειρονομίες, ανεπιθύμητο άγγιγμα, έως και σοβαρές σεξουαλικές επιθέσεις.

Οδηγίες για γονείς

Σε κάθε περίπτωση οι γονείς θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη στα σοβαρά αναφορές του παιδιού τους ή και του σχολείου για θέματα βίας ενώ δεν θα πρέπει να ρίχνουν την ευθύνη για τον εκφοβισμό στα θύματα και να αποφεύγουν τις συμβουλές του τύπου «χτύπα αν σε χτυπήσουν» ή «κορόιδεψε αν σε κοροϊδέψουν». Μέλημα τους επίσης είναι να ενημερώνουν άμεσα το σχολείο και να ζητούν τη λήψη μέτρων ενώ θα πρέπει να αποφεύγουν να έρθουν σε επαφή με τους γονείς των θυτών ή και τους ίδιους τους θύτες.

Ακόμα οι γονείς οφείλουν να δείχνουν υπομονή καθώς ούτε η επιθετική συμπεριφορά των θυτών, ούτε η παθητική συμπεριφορά των θυμάτων αλλάζουν εύκολα. Το να ενθαρρύνουν το παιδί τους να ανακαλύψει τα ιδιαίτερα ταλέντα και ικανότητές του, ενισχύοντας έτσι την αυτοεκτίμησή του είναι μία προτεινόμενη πρακτική.

Επίσης θα πρέπει να ελέγχουν το θυμό τους και να μην επιβάλλουν σωματικές τιμωρίες και αντίθετα να πρέπει να δείχνουν κατανόηση για τα προβλήματά των παιδιών και να αναζητούν λύσεις από κοινού.

Τέλος, εφόσον δεν ξέρουν πως ν΄ αντιμετωπίσουν το πρόβλημα καλό είναι ν΄ αναζητούν έγκαιρα τη βοήθεια ειδικών.