Στην 37η θέση στο Top 100 με τα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια του κόσμου σύμφωνα με τη Lloyd’s List βρέθηκε ο Πειραιάς το 2023 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2% στα 5.100.917 εμπορευματοκιβώτια έναντι 5.000.948 teu το 2022.

Στην Ευρώπη κατατάσσεται στην 4η θέση και είναι το μόνο από το Top 5 Ρότερνταμ – Αμβέρσα-Αμβούργο-Βαλένθια που παρουσίασε αύξηση εμπορευματικής κίνησης. Επίσης, βρέθηκε στη 2η θέση όσον αφορά τα λιμάνια της Μεσογείου μετά τo λιμάνι της Ταγγέρης στο Μαρόκο. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Βαλένθια, στην 4η η Αλχεθίρα στην Ισπανία και στην 5η το Gioia Tauro στην Ιταλία.

Συντριπτική η κυριαρχία της Κίνας

Στο Top 5 βρίσκονται τέσσερα κινεζικά λιμάνια με την Σανγκάη να είναι πρώτη ενώ οκτώ κινεζικά λιμάνια καταλαμβάνουν θέσεις και στο Top 10.

Πρώτη παραμένει η Σανγκάη -Κίνα με 49.158.300 teu το 2023 έναντι 47.303.000 teu) το 2022 ποσοστό αύξησης 3,9%.

Δεύτερη η Σιγκαπούρη με αύξηση 4,6% στα 39.010.000 teu, το 2023 από 37.289.600 teu) το 2022.

Τρίτη θέση για το κινεζικό λιμάνι Ningbo-Zhoushan (China) με αύξηση 5,8% στα 35.301.000 το 2023 από 33.351.000 teu το 2022.

Τέταρτη θέση για το επίσης κινεζικό λιμάνι Shenzhen με ποσοστό μείωσης 0,5% στα 29.880.000 από 30.036.200 teu το 2022.

Πέμπτη θέση το κινεζικό λιμάνι Qingdao με αύξηση 12,1% στα 28.770.000 teu το 2023 από 25.670.000 teu το 2022.

Έκτη θέση το κινεζικό λιμάνι Guangzhou με αύξηση 2,2% στα 25.414.400 teu από 24.857.600 teu το 2022.

Έβδομη θέση το Busan της Νοτίου Κορέας με αύξηση 4,4% στα 23.035.734 teu από 22.071.862 teu το 2022.

Όγδοη θέση το κινεζικό λιμάνι Tianjin με αύξηση 5,5% στα 22.187.200 teu από 21.021.300 teu το 2022.

Ένατη θέση για το Ντουμπάι-Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με αύξηση 3,6% στα 14.472.000 teu από 13.970.000 teu το 2022.

Δέκατη θέση για το Hong Kong- Κίνα με μείωση κατά 13,7% στα 14.401.000 teu από 16.685.000 teu το 2022.

Ευρωπαϊκά λιμάνια

Πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι είναι το Ρότερνταμ το οποίο συναντάμε στην 12η θέση της παγκόσμιας κατάταξης των εμπορικών λιμανιών. Είχε μείωση διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων 7% στα 13.447.000 teu το 2023 έναντι 14.455.000 teu το 2022.

Δεύτερο ευρωπαϊκό και 14ο στη γενική κατάταξη το λιμάνι της Αμβέρσας όπου σημειώθηκε μείωση κατά 7,4% στα 12.500.000 teu, από 13.500.000 teu το 2022.

Τρίτο ευρωπαϊκό και 23ο παγκοσμίως το Αμβούργο όπου και εκεί καταγράφηκε μείωση σε ποσοστό 6,8% στα 7.700.000 teu από 8.261.977 teu το 2022.

Τέταρτο ευρωπαϊκό λιμάνι και 37ο στον κόσμο ο Πειραιάς παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2% στα 5.100.917 εμπορευματοκιβώτια έναντι 5.000.948 teu το 2022.

Πέμπτη ευρωπαϊκό λιμάνια και 42ο παγκοσμίως η Βαλένθια με μείωση εμπορευματικής κίνησης 4,9% στα 4.804.000 teu από 5.052.272 teu το 2022.

Ο Πειραιάς σταθεροποιήθηκε στην 4η θέση στην Ευρώπη και είναι το μόνο από τα Top 5 λιμάνια που είχε αύξηση εμπορευματικής κίνησης.

“Τα κορυφαία λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο σημείωσαν για δεύτερη συνεχή χρονιά μια υποτονική αύξηση του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων κατά τη διάρκεια του 2023, σε μια 12μηνη περίοδο που έληξε με αντίθετες τύχες για τους κορυφαίους κόμβους εξαγωγών και εισαγωγών” αναφέρουν οι αναλυτές της Lloyd’s:

“ Ο συνδυασμένος απολογισμός διακίνησης του περασμένου έτους έφτασε τα 690,3 εκατ. teu, αυξημένος κατά 0,8% από τα 685,2 εκατ. teu στην επίδοση της ελίτ των λιμανιών του 2022, πλησιάζοντας όλο και πιο κοντά στο όριο των 700 εκατ. teu” και προσθέτουν:

“Το υποτονικό ποσοστό αύξησης, ωστόσο, ήταν χαμηλότερο από το προηγούμενο έτος (1,7%), συνεχίζοντας την τάση της «χλιαρής δεκαετίας του 20» μετά την Κοβίντ σε μια απογοητευτική πραγματικότητα για τον τομέα.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, ο κατακερματισμός της αύξησης του όγκου ήταν εντυπωσιακός. Ωστόσο, ένα βασικό θέμα παρέμεινε από το προηγούμενο έτος. Για άλλη μια φορά ήταν τα κινεζικά μεγάλα λιμάνια και τα λιμάνια της Μέσης Ανατολής όπου συγκεντρώθηκε το κύριο μερίδιο της ανάπτυξης”.

Όπως σχολιάζουν “τα κολοσσιαία εξαγωγικά κέντρα της Κίνας είδαν τις επιχειρήσεις να συνεχίζουν να τρέχουν, με την εμπορική δραστηριότητα να ενεργοποιείται από την πλήρη άρση των μακροχρόνιων μέτρων για τα σύνορα λόγω πανδημίας κατά τα πρώτα στάδια του 2023.

Στη Μέση Ανατολή, αναφέρθηκε αύξηση του όγκου σε μεγάλο μέρος της περιοχής. Αλλά αυτή ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένη μεταξύ των μεγάλων πετρελαιοεξαγωγικών χωρών, όπου η συντονισμένη προσπάθεια διαφοροποίησης των οικονομιών συνεχίζει να παρέχει ισχυρή ζήτηση για το εμπόριο με εμπορευματοκιβώτια”.

Διαβάστε ακόμη: