Μεγάλες αυξήσεις στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψαν το πρώτο εξάμηνο του 2024, όλα τα μεγάλα λιμάνια του κόσμου, σαν αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης και της συσσώρευσης αποθεμάτων.
Με τις εργασιακές διαταραχές στην Ανατολική Ακτή και τον Κόλπο των ΗΠΑ στον ορίζοντα, οι εισαγωγείς κυρίως των ΗΠΑ, αποφάσισαν να δράσουν και να φέρουν τα φορτία «πιο μπροστά χρονικά» υιοθετώντας την αρχή «better safe than sorry» για να μην βρεθούν προ εκπλήξεως στην περίπτωση που τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού επιδεινωθούν αργότερα εντός του έτους, αναφέρει η Alphaliner.
Λιμάνια: Η απόδοσή τους με βάση τον όγκο φορτίων
Μόλις δύο λιμάνια στην πρώτη 30άδα της σχετικής κατάταξης κατέγραψαν μείωση του όγκου τους τους πρώτους έξι μήνες. Και τα δύο λιμάνια, το Χονγκ Κονγκ και το Xiamen, βρίσκονται στην Κίνα.
Το Αμβούργο, είναι ένα ακόμη λιμάνι το οποίο ενδέχεται να ανακοινώσει μια μικρή πτώση κατά 1% περίπου στη διακίνηση containers, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Alphaliner καθώς το λιμάνι δεν έχει ανακοινώσει ακόμη αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου.
Όλα τα άλλα λιμάνια που βρίσκονται στα 30 κορυφαία σημείωσαν άνοδο στα διακινούμενα φορτία με containers, που κυμαίνεται από 2,4% (Ρότερνταμ) έως 20,0% (Beibu Gulf Port). Η μέση αύξηση των 30 λιμανιών είναι της τάξης του 7,0%.
Μεταξύ των μεγαλύτερων κερδισμένων λιμανιών είναι το Λος Άντζελες/Λονγκ Μπιτς με 14,7% αύξηση σε 9,0 εκατ. teu.
Επίσης εξαιρουμένων των κινεζικών λιμένων, το ταιλανδέζικο Laem Chabang κατέγραψε την επόμενη μεγαλύτερη αύξηση διακινούμενων φορτίων της τάξης του 10%.
Η Σιγκαπούρη, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι στον κόσμο, σημείωσε αύξηση 6,4%.
Ωστόσο, ο πλησιέστερος ανταγωνιστής του και μεγαλύτερο λιμάνι στον κόσμο, η Σαγκάη, αύξησε περαιτέρω το προβάδισμά του με αύξηση διακίνησης 7,5%, αυξάνοντας τα διακινούμενα φορτία στο εξάμηνο στα 25,2 εκατ. teu κάτι που δείχνει ως πιθανό ότι το μεγαλύτερο λιμάνι στον κόσμο θα ξεπεράσει τα 50 εκατ. teu το 2024.
Μεταξύ των άλλων λιμανιών, το Ντουμπάι κατέγραψε άνοδο 3,9% που συνέβαλε στο να εδραιωθεί ως δέκατο λιμάνι στον κόσμο.
Το μοναδικό αφρικανικό λιμάνι που περιλαμβάνεται στην πρώτη 30άδα, το Tanger Med, δεν δημοσιεύει ενδιάμεσα στοιχεία, αλλά επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι αναμένει να σημειώσει ένα νέο ρεκόρ διακίνησης άνω των 9,0 εκατ. teu φέτος. Αυτό θα αντιπροσωπεύει αύξηση του όγκου κατά σχεδόν 90% από το 2019.
Νέα πτώση των ναύλων, εκτός ΗΠΑ
Στο μεταξύ η αυξημένη ζήτηση δεν ήταν τόσο επαρκής προκειμένου να διατήσει σε ανοδική τάση του ναύλους των containers στην spot αγορά.
Ο Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων (WCI) του Drewry μειώθηκε κατά 2% στα 5.319 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών (ft) την τρέχουσα εβδομάδα.
Ο WCI των 5.319 δολαρίων ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft είναι 49% κάτω από το προηγούμενο ανώτατο όριο της πανδημίας των 10.377 δολαρίων τον Σεπτέμβριο του 2021, αλλά είναι 274% περισσότερο από τη μέση τιμή του 2019 (πριν από την πανδημία) των 1.420 δολαρίων.
Ο μέσος σύνθετος δείκτης για το τρέχον έτος ανέρχεται σε 4.077 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft, δηλαδή 1.273 δολάρια υψηλότερα από τον μέσο όρο 10ετίας των 2.803 δολαρίων (ο οποίος διογκώθηκε από την εξαιρετική περίοδο Covid 2020-22).
Σαγκάη προς Νέα Υόρκη
Οι ναύλοι από τη Σαγκάη προς τη Γένοβα μειώθηκαν κατά 5% ή 394 δολάρια σε 6.788 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft.
Ομοίως, οι τιμές spot από το Ρότερνταμ προς τη Νέα Υόρκη μειώθηκαν κατά 1% ή 27 δολάρια σε 1.934 δολάρια ανά 40ft box. Αντίθετα, οι τιμές από τη Σαγκάη προς το Λος Άντζελες αυξήθηκαν κατά 2% ή 98 δολάρια σε 6.401 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft.
Ομοίως, οι τιμές από τη Σαγκάη προς τη Νέα Υόρκη αυξήθηκαν κατά 1% ή 47 δολάρια στα 8.811 δολάρια ανά feu.
Η πρόσφατη άνοδος στις τιμές των ναύλων των εμπορευματικών μεταφορών από τον Ειρηνικό προς τη Δυτική και Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ θα μπορούσε να αποδοθεί στη διαφαινόμενη απεργία της ένωσης των λιμενεργατών (ILA) στα λιμάνια την 1η Οκτωβρίου και στην αναμενόμενη βιασύνη για την αποστολή εμπορευμάτων πριν από την έναρξη της απεργίας, εκτιμά ο Drewry.
Ως εκ τούτου, αναμένει ότι οι ναύλοι στο εμπόριο του Ειρηνικού θα συνεχίσουν να αυξάνονται τις επόμενες εβδομάδες.
Διαβάστε ακόμη:
- «Σκάφη σαν το Bayesian είναι αβύθιστα» λέει ο CEO της κατασκευάστριας Perini Navi
- Τζάκσον Χολ: Η κοιλάδα που γράφονται οι σελίδες της παγκόσμιας οικονομίας
- ΑΑΔΕ: Τα «ραντεβού» με την Εφορία – Οι προθεσμίες για ΕΝΦΙΑ και φόρο εισοδήματος
- Ο γίγαντας των Ωκεανών της BYD έφτασε στην Ευρώπη – Μπορεί να μεταφέρει 7.000 αυτοκίνητα