Σε μία δύσκολη χρονική περίοδο το λιμάνι του Πειραιά δεν κατάφερε να διατηρήσει τα κεκτημένα και έχασε θέσεις τόσο στην παγκόσμια όσο και στην ευρωπαϊκή κατάταξη με τα κορυφαία λιμάνια τα οποία διακινούν πάνω από ένα εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια ετησίως.
Σύμφωνα με την ειδική έκδοση DynaLiners Millionaires που είδε πρόσφατα τη δημοσιότητα ο Πειραιάς έχασε το 2021 δύο θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη και βρέθηκε από την 29η στην 31η και μία θέση στην Ευρώπη από την 4η στην 5η. Η Βαλένθια τον προσπέρασε αφού είχε αύξηση διακίνησης “κουτιών” κατά 4% ενώ το Μεγάλο Λιμάνι είχε μείωση κατά 2%. Είναι αξιοσημείωτο ότι η Μεσόγειος βρίσκεται στην τρίτη γεωγραφική θέση με τα περισσότερα λιμάνια μετά την Απω Ανατολή και τη Βόρειο Αφρική.
Όσο αναφορά την γενικότερη εικόνα των λιμανιών παγκοσμίως, σε έναν κατάλογο που περιλαμβάνει 149 τον αριθμό, τα 56 από αυτά, ποσοστό 37,5% βρίσκονται σε κράτη της Άπω Ανατολής με συνολική διακίνηση φορτίων να ξεπερνά τα 441,5 εκατ. teu σε ένα σύνολο 864 εκατ. teu που ήταν η παγκόσμια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το 2021, ποσοστό 51%.
Τα 149 λιμάνια με διακίνηση φορτίων άνω του 1 εκατ. teu βρίσκονται σε 64 χώρες. Η Κίνα ελέγχει 27 λιμάνια με συνολική διακίνηση 242,8 εκατ. teu, ήτοι το 28,1% της παγκόσμιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Έξι από τα μεγαλύτερα κινεζικά λιμάνια βρίσκονται στην κατάταξη των 10 πρώτων παγκοσμίως, με το μεγαλύτερο εκείνο της Σαγκάη, που διακίνησε 47,03 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2021 ποσοστό 5,4% επί του συνόλου.
Η ΕΕ έχει στον κατάλογο με 17 λιμάνια που ανήκουν σε 10 κράτη με το μεγαλύτερο εξ αυτών να είναι το λιμάνι του Ρότερνταμ της Ολλανδίας, που βρίσκεται στη 10η θέση σε παγκόσμιο επίπεδο. Ακολουθούν η Αμβέρσα 15ο λιμάνι παγκοσμίως, το Αμβούργου 21ο παγκοσμίως, της Βαλένθια της Ισπανίας 29ο παγκοσμίως και την ευρωπαϊκή πεντάδα συμπληρώνει ο Πειραιάς 31η θέση παγκοσμίως).