Τέλος στα άδεια καταστήματα, τις θλιβερές εικόνες εγκατάλειψης και τις συχνές εναλλαγές χρήσης, που άφησε πίσω της η βαθιά οικονομική κρίση και η πανδημία στο πολύπαθο κέντρο της Αθήνας, φιλοδοξούν να βάλουν τα σχέδια αλυσίδων λιανικής (Zara, tike!, Terranova), τα μεγάλα projects (Στοά Αρσακείου, Μινιόν, Skyline), όπως και προσπάθειες rebranding με στόχο να ξαναδοθεί ζωή στο κέντρο του αστικού ιστού.
Εξάλλου η εικόνα όπως αποτυπώθηκε στην τελευταία έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας, επί συνόλου 2.426 εμπορικών ακινήτων στο κέντρο της πόλης, το 23,3% ή 565 εξ αυτών παρέμειναν για καιρό κλειστά. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό κατέγραψε στις αρχές της χρονιάς αύξηση έναντι του 2022, όταν είχε διαμορφωθεί σε 22,4%. Ποσοστά που μέσα στην κρίση ξεπερνούσαν το 30%, καθώς υπολογιζόταν ότι σχεδόν 1 στα 3 καταστήματα ήταν άδειο.
Η έρευνα εστίασε στην κατηγορία ένδυσης-υπόδησης και αξεσουάρ, που καταλαμβάνουν το 16,2% (από 19,4% το 2022), αλλά και τα καταστήματα εστίασης και διασκέδασης, που αποτελούν το 14,4% του συνόλου (από 14,9% πέρσι). Στον αντίποδα, ανοδική παραμένει η τάση για την ανάπτυξη περισσότερων ξενοδοχείων και καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, καθώς το ποσοστό τους έχει αυξηθεί σε 4,1% από 2,9%.
Σταδίου vs Ερμού
Η οδός Σταδίου εξακολουθεί να αποτελεί τον δρόμο με τα περισσότερα κλειστά καταστήματα, με το σχετικό ποσοστό να ανέρχεται σε 30,9%, καθώς συνεχίζεται η πολυετής διαδικασίας αλλαγής του χαρακτήρα της οδού, από εμπορικό σε τουριστικό, ιδίως στο τμήμα της από την Πλατεία Κλαυθμώνος και πάνω, αλλά και πιο χαμηλά, κοντά στην Πλ. Ομονοίας. Επίσης, στη Σταδίου συγκεντρώνονται και αρκετά ακίνητα τα οποία ανήκουν σε φορείς, όπως ο ΕΦΚΑ, και σε επενδυτές, με αποτέλεσμα να απαιτείται σημαντικός χρόνος έως ότου προχωρήσει η αξιοποίησή τους.
Στην άλλη πλευρά, στην οδό Ερμού μόλις 7,4% ή 11 καταστήματα από τα 148 είναι σήμερα κλειστά κι αυτό όχι έλλειψης ζήτησης. Αντιθέτως, στα περισσότερα εξ αυτών υλοποιούνται εργασίες ανακαίνισης/αναβάθμισης ή αλλαγής μισθωτή/χρήστη. Ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό κενών καταστημάτων εντοπίζεται και στην οδό Αγίου Μάρκου, με μόλις 10,7%.
Περιμένοντας το Zara στο «Μινιόν»
Μετά το πρώτο «χτύπημα» της Inditex στην Ελλάδα με τα νέα καταστήματα Zara και Zara Home στον Πύργο του Πειραιά, σε συνολική επιφάνεια 5.850 τ.μ., που θα καταλαμβάνει χώρους από το ισόγειο έως και τον 2ο όροφο, που αναμένεται να ανοίξουν τις πόρτες τους στις 16 Μαΐου, ο νέος πόλος ενδιαφέροντος για τον ισπανικό όμιλο μετατοπίζεται στο κέντρο της Αθήνας.
Στα τέλη της χρονιάς εκτιμάται πως θα επιστρέψει μαζί με το «Μινιόν», ύστερα από τη μίσθωση τριών ορόφων του κτιρίου (υπόγειο, ισόγειο και πρώτο όροφο), το οποίο βρίσκεται σε διαδικασία πλήρους ανακαίνισης προκειμένου να αποκτήσει τη νέα του μορφή μεικτής χρήσης.
Το μεγαλύτερο εμπορικό πολυκατάστημα της χώρας που μετουσίωσε το όραμα του Γιάννη Γεωργακά στις δεκαετίες ’70 και ’80, αφού παρέμεινε κλειστό επί 25 χρόνια, θα μετατραπεί σε ένα συγκρότημα μεικτής χρήσης που θα περιλαμβάνει χώρους εργασίας, εμπορικής χρήσης και περίπου 30-40 διαμερίσματα, επιφάνειας 60-85 τ.μ. ενώ σχεδιάζονται και χώροι εστίασης και ψυχαγωγίας, όπως εστιατόρια, μπαρ και καφετέριες.
Η Dimand Real Estate, η οποία απέκτησε το εμβληματικό ακίνητο συνολικής επιφανείας 18.500 τ.μ. ύστερα από πλειοδοτικό διαγωνισμό θα δαπανήσει ένα ποσό που θα φτάσει ακόμη και τα 80 εκατ. ευρώ.
Νέο project στην Στοά Αρσακείου
Μεγαλύτερους χώρους αφιερωμένους στα τρόφιμα και εμπορικά καταστήματα σε δύο πλευρές, επί της Πανεπιστημίου και της Σταδίου, προβλέπει το ανανεωμένο πλέον σχέδιο για την αναδιαμόρφωση της Στοάς Αρσακείου, όπου αναμένεται ένα κεντρικό επενδυτικό project, η Στοά Αγορά.
Μεταξύ των οδών Αρσάκη, Σταδίου, Πανεπιστημίου και Πεσμαζόγλου, εκτεινόμενη κάθετα μεταξύ Σταδίου και Πανεπιστημίου, από το ύψος του τέλους της οδού Ιπποκράτους, η Στοά βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της Legendary Food ΑΕ που υπέγραψε το 2019 σύμβαση εκμετάλλευσης για 35 έτη με τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, επίσημο διαχειριστή των Αρσακείων Σχολείων και του Αρσακείου Μεγάρου.
Η επένδυση πραγματοποιείται από την Legendary Food, στην οποία συμμετέχουν ο γκουρού του μάρκετινγκ και πρόεδρος της εταιρίας, Πίτερ Οικονομίδης, οι επιχειρηματίες Παναγιώτης Τριανταφυλλόπουλος ως διευθύνων σύμβουλος και Ευάγγελος Κοντζιάς, ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου και η εφοπλιστική οικογένεια Οικονόμου ως βασικός μέτοχος, ενώ γενικός διευθυντής του νέου project είναι ο Δημήτρης Ράμφος, προερχόμενος από την Σκλαβενίτης.
Η συνολικά επένδυση για την ανάπλαση φέρεται να έχει ξεπεράσει τον αρχικό προϋπολογισμό των 10 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ οι εργασίες κατασκευής από την Εχίνος Κατασκευαστική εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Είναι ήδη εδώ
Σε συνέχεια της λειτουργίας ενός καταστήματος ένδυσης στο αεροδρόμιο της Αθήνας, η Antetokounbros των αδελφών Αντετοκούνμπο απέκτησε παρουσία και στην καρδιά της Αθήνας, στην οδό Ερμού. Η πλειοψηφία των ενδυμάτων παράγεται αποκλειστικά στην Ελλάδα, με τα αδέλφια Αντετοκούνμπο να επισημαίνουν πως πρόκειται για μια στρατηγική επιλογή, ώστε να ενισχυθεί η ελληνική οικονομία και να αυξηθούν τα τοπικά ποσοστά απασχόλησης.
Παράλληλα, η Attrattivo άνοιξε και δεύτερο κατάστημα στην Ερμού, ενώ με επιτυχία ολοκληρώθηκε το rebranding του κεντρικού πολυκαταστήματος της Notos Com στην Ομόνοια, όπου λειτούργησαν καταστήματα με την μορφή shop in shop εταιρείες όπως η Tommy Hilfiger, η Boss και η Armani.
Aπό την πλευρά της, η Folli Follie Opsco, όπως είναι το όνομα της νέας εταιρείας που συστήθηκε στο πλαίσιο εξυγίανσης του ομίλου Folli Follie, εγκαινίασε το πρώτο κατάστημα αρωμάτων και αξεσουάρ σπιτιού, Heaven on Earth, στο City Link στο κέντρο της Αθήνας.
Η Terranova στην Ερμού
Λίγες εβδομάδες πριν ο όμιλος Intrafashion – που τρέχει το brand Pink Woman- εγκαινίασε το νέο flagship store της Terranova, ύστερα από την υπογραφή συμφωνίας αποκλειστικής αντιπροσώπευσης και εμπορικής ανάπτυξης με τον διεθνώς αναγνωρισμένο ιταλικό όμιλο Teddy για τα brands Terranova και Calliope, o οποίος διαθέτει παρουσία σε 40 χώρες με 1.000 περίπου καταστήματα.
Το κατάστημα βρίσκεται στην οδό Ερμού 26, που εκτείνεται σε 4 επίπεδα, με συνολικούς χώρους πώλησης που υπερβαίνουν τα 500 τ.μ. και ένα πρωτότυπο και λειτουργικό retail concept.
Τι έρχεται
Έχοντας κλείσει δύο χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά ο σέρβικος όμιλος αθλητικών ειδών Sport Vision αναπτύσσεται μέσα από τρία brands (Sport Vision, tike! και Buzz), με το τρίτο κατά σειρά εμπορικό σήμα, το tike!, να κάνει ντεμπούτο τον Σεπτέμβριο σε διατηρητέο κτίριο 250 τμ, στη συμβολή των οδών Μητροπόλεως και Νίκης. Πρόκειται για ένα σημείο που προ δεκαετίας στέγαζε κοσμηματοπωλείο και πλέον τελεί υπό μίσθωση του σερβικού ομίλου για δέκα χρόνια.
Αναμένεται επίσης και η ριζική ανανέωση του συγκροτήματος κτιρίων, συνολικής επιφάνειας 25.000 τ.μ., που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Σοφοκλέους και Αιόλου, και οικοδομήθηκε μεταξύ των ετών 1955-1959, βάσει σχεδίων του αρχιτέκτονα Κώστα Κιτσίκη, απόφοιτου της γερμανικής σχολής του Berlin-Charlottenburg.
Πρόκειται για ένα ακίνητο του ομίλου της Alpha Bank (πρώην κτίριο της Εμπορικής Τράπεζας), που πρόκειται να ενταχθεί στο project Skyline με μετόχους τη Dimand, την Alpha Bank, την Premia Properties και σύντομα και την EBRD. Στο ακίνητο σχεδιάζεται η ανάπτυξη μεικτών χρήσεων, με τη μετατροπή ενός τμήματος σε κατοικίες.
Διαβάστε ακόμη:
- Καιρός σήμερα: Έρχεται εκρηκτικό κοκτέιλ με αφρικανική σκόνη και ζέστη – Ποιες περιοχές θα περάσουν δύσκολα
- Γρηγόρης Αρναούτογλου για Δημήτρη Σταρόβα: Είναι σαν αδελφός μου, δεν μπορώ να το διαχειριστώ
- Γιορτή στη Victoria’s Secret: Οι «άγγελοι» επιστρέφουν μετά από έξι χρόνια
- Χρήστος Μάστορας: Αποκάλυψε το νέο του τραγούδι – Στο βίντεο δείχνει τη Γαρυφαλλιά Καληφώνη