Αν και τα «γλυπτά» του έχουν κατά καιρούς παρουσιαστεί στο V Magazine, το Vogue και το Purple Magazine, o Ikeuchi Hiroto μπήκε στο ραντάρ μας όταν συνεργάστηκε με τον Balenciaga για την καμπάνια του Άνοιξη 2022, στην οποία τα μοντέλα φορώντας τους εξωσκελετούς του Ιάπωνα καλλιτέχνη έφεραν πάνω τους πρετ α πορτέ, κοσμήματα, τσάντες και υποδήματα του οίκου μόδας. Τώρα, και έως τις 30 Ιανουαρίου, ο Ikeuchi έχει την πρώτη μεγάλη ατομική έκθεσή του στη Sai Gallery στο Τόκιο.

Στην έκθεση παρουσιάζεται πολλών χρόνων δουλειά του Ikeuchi, ο οποίος συνδυάζει έτοιμα πλαστικά μοντέλα με τεχνολογικό εξοπλισμό και βιομηχανικά εξαρτήματα. Ο καλλιτέχνης αντλεί έμπνευση για τα έργα του από τις επιρροές ποπ κουλτούρας της παιδικής του ηλικίας – Πόλεμος των Άστρων, Zoids και Guntam – καθώς επίσης και από τον μοντελισμό που είναι δημοφιλές χόμπι στην Ιαπωνία. Το αποτέλεσμα είναι μια σειρά από γλυπτά που μπορούν να φορεθούν και τα οποία είναι ταυτοχρόνως φουτουριστικά και νοσταλγικά.

Στοιχείο-κλειδί στην έκθεση είναι η σειρά καλυμμάτων κεφαλής που έχει δημιουργήσει ο Hiroto. Κάθε ένα από αυτά είναι φορτωμένο με μια πολύπλοκη συναρμολόγηση γκάτζετ και μικρών εξαρτημάτων, όπως μάσκες διευρυμένης πραγματικότητας, ακουστικά και φλασάκια USB, μεταξύ άλλων. Όπως σε όλα τα έργα του καλλιτέχνη, τα προϊόντα που είναι κρυμμένα μέσα στα γλυπτά λειτουργούν και όποιος «φορέσει» το γλυπτό μπορεί, από το εσωτερικό του, να τα χρησιμοποιήσει.

«Συνδυάζοντας διεθνώς αναγνωρίσιμες ποπ εικόνες και την ξεχωριστή ιαπωνική κουλτούρα μοντελισμού, τα έργα του ταυτοχρόνως ανακαλούν συναίσθημα νοσταλγίας ενώ κάνουν υπαινιγμό για το κοντινό μέλλον μέσω μιας κυβερνοπάνκ αισθητικής