Λαμβάνοντας υπόψη τη ραγδαία άνοδο των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε όλες τις πλατφόρμες τα τελευταία πέντε χρόνια, πιθανώς να είστε καλά ενημερωμένοι με την τάση για σύντομα και περιεκτικά βιογραφικά. Αλλά, τι θα σκεφτόσασταν αν σας έλεγα ότι η 21χρονη που αυτοπροσδιορίζεται ως η εν λόγω κυνηγός ονείρων, μοντέλο και ταξιδιώτισσα… δεν είναι πραγματική;

Μην ανησυχείτε, δεν είστε μέσα σε ένα επεισόδιο του Black Mirror… ακόμα. Η εν λόγω νεαρή γυναίκα είναι η Kyra, η πρώτη εικονική influencer της Ινδίας που δημιουργήθηκε από την TopSocial τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, και δημιουργήθηκε για το metaverse. Μοιάζει τόσο αληθινή με το αψεγάδιαστο δέρμα της, το κομψό της χτένισμα και την αβίαστα φιλική της συμπεριφορά, που πολλοί από τους 146.000 followers της (την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές), αρνούνται να πιστέψουν ότι τελικά δεν είναι.

Οι μάρκες αγαπούν τους metaverse influencers

Γιατί οι όμως οι άνθρωποι δημιουργούν εικονικούς influencer; Κυρίως επειδή στο metaverse, έχουν μεγάλη επιτυχία με τους διαφημιστές.

Η ιδέα πίσω από τους εικονικούς influencers – που βρίσκονται στη μόδα εδώ και λίγο καιρό και πρόκειται να συνεχίσουν να αυξάνονται – είναι ότι πρόκειται για φανταστικούς χαρακτήρες με λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία διαχειρίζονται ομάδες περιεχομένου. Οι εταιρείες μπορούν στη συνέχεια να συνεργαστούν με αυτούς τους εικονικούς influencers, όπως θα έκαναν και με τους ζωντανούς ομολόγους τους. Το πρακτικό πλεονέκτημα που προκύπτει με έναν εικονικό influencer, είναι ότι δεν θα γεράσει ποτέ ή δεν θα μπει «σε αντιπαραθέσεις».

Η Kyra ακολουθεί, μεταξύ άλλων, τα βήματα της 19χρονης Βραζιλιανοαμερικανίδας Lil Miquela, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στο Instagram το 2016 και έχει πλέον πάνω από τρία εκατομμύρια followers, και της Rozy Oh από τη Νότια Κορέα. Η Lil Miquela έχει προωθήσει μεγάλες εταιρείες μόδας, όπως οι Prada, Chanel και Burberry. Ανακηρύχθηκε από το περιοδικό Time ως μία από τους 25 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στο διαδίκτυο το 2018. Έχει εμφανιστεί στο Coachella, έχει υποστηρίξει το κίνημα Black Lives Matter και έχει φωτογραφηθεί εικονικά με διασημότητες όπως ο Diplo και η Bella Hadid, μεταξύ άλλων.

Σε κάθε περίπτωση, η Lil Miquela δεν είναι η μόνη που κερδίζει χρήματα από αυτό. Η Shudu από τη Νότια Αφρική είναι μέλος του #BalmainArmy. Η Maya δημιουργήθηκε από την εταιρεία αθλητικών ειδών Puma. Η Κινέζα εικονική influencer Ayayi προσλήφθηκε από τον όμιλο Alibaba ως ψηφιακή διευθύντρια για μια εκδήλωση πωλήσεων το 2021 και προσκλήθηκε επίσης από την Guerlain για να συμμετάσχει στην καλοκαιρινή της εκδήλωση.

Οι εικονικές προσωπικότητες έχουν προφανώς υψηλότερα ποσοστά δέσμευσης από τους παραδοσιακούς ανθρώπινους influencers. Επιπλέον, τα εμπορικά σήματα μπορεί να μπορούν να αντέξουν οικονομικά έναν ψηφιακό influencer πιο εύκολα – τουλάχιστον προς το παρόν. Και σε αντίθεση με τους πραγματικούς ανθρώπους, οι διαφημιστές μπορούν να δημιουργήσουν τις δικές τους μοναδικές προσωπικότητες για αυτούς τους χαρακτήρες και να χειραγωγήσουν τις μεταξύ τους σχέσεις.

Kyra: Τι γνωρίζουμε για την εικονική influencer

«Όταν ξεκινήσαμε την Kyra, η μόδα ήταν μία από τις πρώτες κατηγορίες στις οποίες εστιάσαμε», έγραψε στο LinkedIn τον Απρίλιο ο 26χρονος Himanshu Goel, επικεφαλής επιχειρήσεων της TopSocial και «πατέρας» της Kyra. «Ανυπομονούμε να δούμε πώς οι ινδικές μάρκες μόδας θα συμμετάσχουν στον χώρο του metaverse». Η επίσημη ημερομηνία γέννησης της Kyra είναι η 28η Ιανουαρίου 2022.

Της αρέσει η γιόγκα

Ως είθιστε, οι influencer βρίσκονται σε καλή φόρμα. Έτσι και η Kyra βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή φόρμα. Ανεβάζοντας μια σειρά από φωτογραφίες της σε διάφορες asanas της γιόγκα η 21χρονη avatar μιλάει για το πώς η γιόγκα βοηθάει στο να κάνει κανείς ένα βήμα πίσω από τα πολυάσχολα προγράμματα και να συνδεθεί με τον εαυτό του. Όπως θα έκαναν και άλλοι influencers, μας ενθαρρύνει επίσης να «δουλέψουμε πάνω στον εαυτό μας».

Λατρεύει τα ταξίδια

Στην Kyra αρέσει να κάνει ταξίδια σε όμορφα μέρη σε όλο τον κόσμο. Θα τη βρείτε να δείχνει απόλυτα cool στα αεροδρόμια και τις πτήσεις και να ζητάει συνεχώς ταξιδιωτικές αναφορές από τους followers της, ώστε να μπορεί να ετοιμαστεί για την επόμενη περιπέτειά της. Φαίνεται επίσης να λατρεύει την παραλία και συχνά μοιράζεται αναρτήσεις από το πώς χαλαρώνει κοντά στα κύματα. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι παρακολούθησε την εβδομάδα μόδας Metaverse στην οποία συμμετείχαν παγκόσμιες μάρκες όπως οι Tommy Hilfiger και Dolce & Gabbana.

Είναι επαγγελματίας στις φωτογραφήσεις

Η Kyra είναι εξπέρ στις φωτογραφίες, στις οποίες ποζάρει με στυλ. Έχει μάλιστα δημοσιεύσει μερικές από την «πρόσφατη» φωτογράφισή της στην Τζαϊπούρ, όπου τη βλέπετε μπροστά από το Hawa Mahal. Ο Goel εξηγεί πώς αυτό μπορεί να ωφελήσει τις μελλοντικές μάρκες που αναζητούν συνεργασίες.

«Αποκτούν (οι συνεργαζόμενες μάρκες) την πρώτη τους εικονική πρέσβειρα… Επιπλέον, φανταστείτε αυτό: Υπάρχει μια μάρκα που θέλει να κάνει μια ταξιδιωτική καμπάνια. Η πτήση ενός πραγματικού influencer σε όλο τον κόσμο θα είναι πολύ πιο δαπανηρή από έναν εικονικό influencer, ο οποίος μπορεί να τοποθετηθεί μπροστά, ας πούμε, στο Hawa Mahal, χρησιμοποιώντας μια πραγματική φωτογραφία ή μια αναδημιουργημένη σε 3D.

Η Kyra έχει ήδη κάνει “φωτογραφήσεις” μπροστά από το Amer Fort κ.λπ. Επίσης, οι εικονικοί influencers δεν θα γεράσουν ποτέ ή δεν θα εμπλακούν σε αντιπαραθέσεις. Αν υπάρξει διαμάχη, μπορείτε να αντικαταστήσετε έναν κειμενογράφο ή σχεδιαστή και να τερματίσετε τη διαμάχη αμέσως. Βοηθάει το γεγονός ότι η ύπαρξη της Kyra είναι περισσότερο μια επιχειρηματική ή δημιουργική απόφαση και όχι μια συναισθηματική. Αν η ιστορία είναι σωστή, δεν υπάρχει περίπτωση να επηρεαστείς από τα χρήματα», λέει στους Hindustan Times.

Ο κίνδυνος των ψηφιακών influencers

Η Kyra και οι υπόλοιποι influencers, έχουν ένα κοινό και μεγάλο πρόβλημα: δημιουργούν ζητήματα με την εικόνα του σώματος.

«Έρευνες έχουν δείξει ότι η συνεχής θέαση εικόνων με μοντέλα που έχουν τροποποιηθεί με φώτοσοπ, έχει καταστροφικές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία», δήλωσε η δημοσιογράφος ομορφιάς Jessica DeFino, στο αντιπρόεδρος του βρετανικού περιοδικού i-D. «Το μόνο που μπορώ να προβλέψω είναι ότι η δημοτικότητα των εικονικά επεξεργασμένων μοντέλων θα επιβάλει ακόμη περισσότερο τα μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς και θα επιτείνει όλα τα σωματικά και ψυχολογικά τραύματα που τα συνοδεύουν».