Περισσότεροι από 46.000 άνθρωποι υποστηρίζουν ότι έχασαν πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια στην αγορά κρυπτονομισμάτων από απάτες από τις αρχές του 2021, σύμφωνα με έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) την Παρασκευή.
Οι απώλειες πέρυσι ήταν σχεδόν 60 φορές περισσότερες από ό,τι ήταν το 2018, με μέσο ατομικό κόστος τα 2.600 δολάρια.
Η FTC σημειώνει ότι τα κορυφαία κρυπτονομίσματα που οι καταναλωτές είπαν ότι χρησιμοποίησαν για να πληρώσουν απατεώνες ήταν το bitcoin (70%), το tether (10%) και το ether (9%).
Ένα βασικό χαρακτηριστικό των κρυπτονομισμάτων, όπως το bitcoin, είναι ότι οι μεταφορές πληρωμών είναι τελικές και δεν μπορούν να αντιστραφούν. Αυτό δεν είναι πάντα καλό. Οι αντιστροφές χρέωσης – ένας τύπος εργαλείου που έχει σχεδιαστεί για την προστασία των καταναλωτών – επιτρέπει στους καταναλωτές να αντιστρέψουν μια συναλλαγή εάν διαπιστώσουν ότι έχουν χρεωθεί με δόλο για ένα αγαθό ή μια υπηρεσία που δεν έλαβαν.
Σχεδόν οι μισοί άνθρωποι που ανέφεραν ότι έχασαν κρυπτονομίσματα σε απάτη από το 2021 είπαν ότι αυτό ξεκίνησε με κάποιο είδος μηνύματος σε μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Οι κορυφαίες πλατφόρμες που αναφέρονται σε αυτές τις καταγγελίες ήταν το Instagram (32%), το Facebook (26%), το WhatsApp (9%) και το Telegram (7%).
Οι ψεύτικες επενδυτικές ευκαιρίες ήταν μακράν ο πιο συνηθισμένος τύπος απάτης. Το 2021, αναφέρθηκαν στην FTC απώλειες 575 εκατομμυρίων δολαρίων από απάτη σε κρυπτονομίσματα που σχετίζονται με επενδυτικές ευκαιρίες. Οι επενδυτές ανέφεραν ότι οι επενδυτικοί ιστότοποι και οι εφαρμογές τους επέτρεπαν μεν να παρακολουθούν την πορεία των κρυπτονομισμάτων που επένδυσαν, αλλά οι εφαρμογές ήταν ψεύτικες και όταν προσπάθησαν να βγάλουν τα χρήματά τους δεν μπορούσαν.
Οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να παρασυρθούν από απάτες σε κρυπτονομίσματα. Η FTC αναφέρει ότι άτομα ηλικίας 20 έως 49 ετών είχαν περισσότερες από τρεις φορές πιθανότητες από τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες να αναφέρουν ότι υπέστησαν απώλειες σε κρυπτονομίσματα από έναν απατεώνα.
Για να αποφευχθεί η απάτη, λέει η FTC, οι καταναλωτές θα πρέπει να κατανοήσουν ότι οι επενδύσεις σε κρυπτονομίσματα δεν έχουν ποτέ εγγυημένες αποδόσεις και να αποφεύγουν επιχειρηματικές συμφωνίες που απαιτούν κρυπτονομίσματα.