Από την έναρξη του lockdown ανέστειλε τη φυσική του λειτουργία του ένας εξαιρετικά μεγάλος αριθμός καταστημάτων του λιανικού εμπορίου. Συγκεκριμένα, ανάμεσα σε άλλα: καταστήματα του λιανικού εμπορίου ηλεκτρονικών υπολογιστών, τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, εξοπλισμού ήχου και εικόνας, ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, επίπλων, φωτιστικών, βιβλίων, χαρτικών ειδών, εγγραφών μουσικής και εικόνας, αθλητικού εξοπλισμού, παιχνιδιών κάθε είδους, ενδυμάτων, υποδημάτων και δερμάτινων ειδών, καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού, κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, σιδηρικών, χρωμάτων και τζαμιών, χαλιών, κιλιμιών, λουλουδιών, φυτών, σπόρων, λιπασμάτων, ζώων συντροφιάς και σχετικών ζωοτροφών, ρολογιών και κοσμημάτων. Ωστόσο, αυτά τα καταστήματα μπορούσαν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους προσφέροντας τα προϊόντα τους με υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop, τηλεφωνικές παραγγελίες κτλ.). «Όλα τα παραπάνω καταστήματα είναι εν δυνάμει πελάτες των εταιρειών ταχυμεταφορών μέσω των e-shop τους.
Στο lockdown του Μαρτίου οι καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα να αγοράσουν με φυσική παρουσία ορισμένα από αυτά τα προϊόντα από τα καταστήματα super market, τα οποία παρέμεναν ανοικτά, όπως και σε αυτό το lockdown. Τώρα όμως, λόγω απόφασης της κυβέρνησης, τα super market δεν επιτρέπεται να πωλούν στα καταστήματα παιχνίδια, βιβλία, ρούχα, υποδήματα, ηλεκτρικές και οικιακές συσκευές, είδη για την κουζίνα (π.χ. κατσαρόλες, πιάτα, ποτήρια κλπ) και είδη κηπουρικής», επισημαίνουν στο «ΘΕΜΑ» πηγές από εταιρεία ταχυμεταφορών και συνεχίζουν: «Τα προαναφερθέντα είδη πωλούνται πλέον και από τα super market, μόνο μέσω των e-shop τους.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μέρος του συγκεκριμένου τζίρου των super market να καταλήγει πάλι στα e-shop των καταστημάτων που αναφέρθηκαν παραπάνω. Κάτι που σημαίνει περισσότερες αποστολές για τις εταιρείες ταχυμεταφορών. Άλλη μια διαφορά, σε σχέση με το lockdown του Μαρτίου, είναι ότι πλέον παραμένουν σε λειτουργία οι εταιρείες, η βιομηχανία και χονδρεμπόριο και επιτρέπονται όλες οι δραστηριότητες του πρωτογενούς τομέα και του δευτερογενούς τομέα. Όλοι εν δυνάμει πελάτες των εταιρειών ταχυμεταφορών».
Οι ίδιες πληροφορίες τονίζουν παρατηρείται η σημαντικότατη αύξηση της ζήτησης των υπηρεσιών των εταιρειών ταχυμεταφορών και μάλιστα συνυπολογίζοντας το διάστημα της περιόδου που διαρκεί το Black Friday και των εορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. «Τη φετινή χρονιά όμως, λόγω του lockdown, πρέπει να υπολογιστεί και η αύξηση των αποστολών με εταιρείες ταχυμεταφορών από ιδιώτη σε ιδιώτη (π.χ. αποστολή δώρων νονού σε βαφτιστήρι, γονιών σε παιδί που ζει σε άλλο σπίτι κ.λ.π.), καθώς μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας πειθαρχεί πλήρως στις οδηγίες των αρχών για την αποφυγή συναναστροφών και μετακινήσεων σε άλλα σπίτια. Σύμφωνα με στοιχεία της ACS, η εταιρεία από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου έχει αύξηση του όγκου αποστολών, κατά 80% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο lockdown. Υπενθυμίζεται ότι στο προηγούμενο lockdown η αύξηση του όγκου αποστολών σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ήταν 30%», προσθέτουν οι ίδιες πληροφορίες.