Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στη σημερινή του ομιλία στη Βουλή επί του νομοσχεδίου για την Παιδεία ανέφερε ότι αντί η κυβέρνηση να ενδιαφέρεται για το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια από τον Σεπτέμβριο, την «έπιασε πρεμούρα για το πώς θα υποβαθμίσει και θα εμπορευματοποιήσει παραπέρα την Παιδεία και πώς θα βάλει νέους ταξικούς φραγμούς».

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, η κυβέρνηση προωθεί με το νομοσχέδιο «την πραγματική κατάληψη του δημόσιου σχολείου από τον κάθε τυχάρπαστο ιδιώτη, από τον κάθε επιχειρηματία – χορηγό, από τις αμφιλεγόμενες ΜΚΟ».

Προσέθεσε ότι τα παιδιά του λαού αντιμετωπίζονται ως «άψυχοι αριθμοί αντιδραστικών στατιστικών» και υπογράμμισε ότι «τα παιδιά του ελληνικού λαού δεν θα γίνουν καύσιμη ύλη για τα σχέδιά σας, για τις ορέξεις του ΣΕΒ, του ΟΟΣΑ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο όνομα των οποίων πίνουν νερό όλοι οι κυβερνώντες».

Κουτσούμπας

Τόνισε ότι πρέπει να αποσυρθεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και εγκάλεσε για υποκρισία την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως προς την οποία υπέβαλλε το ερώτημα: «Ποιος φταίει για το γεγονός ότι τόσα παιδιά των λαϊκών οικογενειών δεν ολοκληρώνουν τις σπουδές τους. Μήπως το ότι αναγκάζονται να εργαστούν για να βοηθήσουν τις οικογένειες τους; Μήπως το ότι δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στα έξοδα της φοίτησης, της στέγασης, της σίτισης που όλα αυτά τα χαρίζετε στους επιχειρηματίες;».

«Στρωμένος ο δρόμος από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ»

Αναφερόμενος σε φράση του πρωθυπουργού ότι «δεν μπορούν και δεν πρέπει όλοι να γίνουν επιστήμονες» επισήμανε: «Καταρχάς κανένας δεν ισχυρίζεται ότι όλοι και όλες θα γίνουν πανεπιστήμονες. Μόνο που αυτό το λέει για τα παιδιά των φτωχών λαϊκών εργαζόμενων οικογενειών, που κάνουν ό,τι μπορούν για να σπουδάσουν τα παιδιά τους, για να ζήσουν καλύτερα».

Ο Δ. Κουτσούμπας σημείωσε ότι «η κυβέρνηση της ΝΔ βρήκε στρωμένο τον δρόμο από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και νομοθετικά αλλά κυρίως προετοιμασμένο ιδεολογικά» προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ «έκανε το Λύκειο ακόμα πιο ψυχοφθόρο εξεταστικό κέντρο».

Απευθυνόμενος τόσο στην κυβέρνηση όσο και στον ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι «δεν πρόκειται να περάσει η προσπάθεια που κάνετε, να πείσετε ότι τα υπαρκτά προβλήματα της εκπαίδευσης θα λυθούν δήθεν με τις… βέλτιστες πρακτικές του εξωτερικού και της ΕΕ», σημειώνοντας ότι η μεν υπουργός επικαλείται τον ΟΟΣΑ, «που προτείνει συγχωνεύσεις σχολείων και απολύσεις εκπαιδευτικών, για να μας πει ότι τα σχολεία στην Ελλάδα πρέπει να απαλλαγούν από την κρατική στήριξη», ο δε ΣΥΡΙΖΑ επικαλείται το παράδειγμα της Φινλανδίας «των 2.500 σχολείων που έκλεισαν τα τελευταία χρόνια».

Κουτσούμπας

«Το νομοσχέδιο δεν δίνει απαντήσεις»

«Μιλάτε, για υψηλά μαθησιακά αποτελέσματα, στους διαγωνισμούς του ΟΟΣΑ που θέλει να φέρει και η κυρία Κεραμέως στην Ελλάδα και μετράνε δεξιότητες. Τι προτείνετε ακριβώς; Να μπουν διδακτικά αντικείμενα στο Λύκειο με ενότητες όπως Υπηρεσίες καφετέριας, αντί για Γεωγραφία και Ιστορία, όπως κάνουν στη Φινλανδία;» ανέφερε χαρακτηριστικά. Είπε ότι η κυβέρνηση δεν άκουσε τους μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς, ούτε και τους γονείς, αποκλείοντας την ΑΣΓΜΕ από την ακρόαση φορέων, ενώ αναφερόμενος στους διορισμούς είπε ότι «καλύπτουν μόνο το 20% των κενών».

Εγκάλεσε την κυβέρνηση για υποτίμηση της νοημοσύνης της νεολαίας με τα 150 ευρώ σε όποιον νέο εμβολιαστεί τονίζοντας ότι «το πλέον επικίνδυνο είναι ότι ο εμβολιασμός καθίσταται αντικείμενο συναλλαγής, αντί να στηριχθεί ο γενικός δωρεάν και δημόσιος εμβολιασμός, με σοβαρή εμβολιαστική εκστρατεία, επιστημονική εξειδικευμένη ενημέρωση, προληπτικό ιατρικό έλεγχο και υγειονομική επιτήρηση των εμβολιασμένων». Ο κ. Κουτσούμπας χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «μνημείο σκοταδισμού» και υπογράμμισε: «Δεν έχει καμία σχέση με το σύγχρονο, το ουσιαστικά αναβαθμισμένο σχολείο. Δεν δίνει απάντηση στην αγωνία του εκπαιδευτικού να κάνει καλύτερο το μάθημά του».

Προσέθεσε ότι το νομοσχέδιο δεν δίνει απάντηση ούτε στις ανάγκες των μαθητών ούτε στο άγχος των γονιών να δουν τα παιδιά τους να προκόβουν. «Σύγχρονο δεν είναι ένα σχολείο που διαχωρίζει τα παιδιά. Δεν υπερασπιζόμαστε το μοναδικό σχολικό σύγγραμμα που λέει ψέματα, που διαστρεβλώνει, που δίνει συνταγές για κοκτέιλ-πάρτι, για να μάθουν δήθεν τα παιδιά τη μητρική τους γλώσσα. Εμείς, πρώτοι από όλους, θέλουμε πλούτο πηγών και ηλεκτρονικών μέσων, που όμως θα αναπτύσσουν την αγάπη στη γνώση, θα διδάσκουν ότι η αλήθεια είναι αντικειμενική και ότι μπορεί να την κατακτήσει ο άνθρωπος, για να ερμηνεύσει και να αλλάξει τον κόσμο».