Με όχημα τις λεγόμενες «μαύρες» συσκευές (τηλεοράσεις κτλ) και ό,τι έχει να κάνει με την τηλεργασία κατά τη διάρκεια που η αγορά λειτούργησε κανονικά, από το Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο Θετική η αλυσίδα Κωτσόβολος, θυγατρική του βρετανικού ομίλου Dixon’s Carphone κατέγραψε θετική πορεία σύμφωνα με τα επίσημα οικονομικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η μητρική για τη χρήση 2019 -21 καθώς ο όμιλος ακολουθεί κύκλο καταγραφής που λήγει τον Απρίλιο
Έτσι από το Μάιο μέχρι τις 29 Αυγούστου τα μεγέθη οι πωλήσεις από όλα τα κανάλια της Κωτσόβολος παρουσίασαν ανάπτυξη 12%. Αξιοσημείωτο είναι ότι κατά 115% ανέβηκαν οι πωλήσεις από το ηλεκτρονικό κανάλι κυρίως σε είδη σχετιζόμενα με την κατ΄ οίκον ψυχαγωγία και την τηλεργασία. Σημειώνεται ότι η διοίκηση της αλυσίδας εκτιμά ότι συνολικά φέτος τα εναλλακτικά κανάλια της Κωτσόβολος (online και τηλεφωνικές παραγγελίες) θα αγγίξουν το 25% του συνολικού κύκλου εργασιών, από 12% που ήταν προ πανδημίας. Στην κατεύθυνση αυτή μάλιστα υλοποιεί επενδύσεις σε πληροφοριακά συστήματα κτλ, αποθήκες και στόλο οχημάτων.
Σημειώνεται ότι στην προηγούμενη οικονομική χρήση 2019-2021, ο κύκλος εργασιών της Κωτσόβολος έκλεισε στα 538 εκατ.ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3,5% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος 2018-2019, ενώ τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 26,2 εκατ.ευρώ από 25,2 εκατ.ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 1%. Βέβαια εάν δεν μεσολαβούσε η καραντίνα από το Μάιο τα πράγματα πέρυσι θα ήταν καλύτερα καθώς η πτώση πωλήσεων εκείνο το διάστημα ήταν στο 50%-65%.
Στο μεταξύ σύμφωνα με εκτιμήσεις φέτος η συνολική αγορά στον κλάδο αναμένεται να υποχωρήσει κατά 10%-15% (πέρυσι το μέγεθος της άγγιξε τα 2,2 δις.ευρώ), ωστόσο, η Κωτσόβολος επιδιώκει να περιορίσει την πτώση τζίρου σε μονοψήφιο ποσοστό με ένα επενδυτικό πρόγραμμα 8-9 εκατ,ευρώ ενός της τρέχουσας χρήσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ στο σύνολο των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου, ο κύκλος εργασιών στο β’ τρίμηνο του 2020 (που δεν συμπίπτει ακριβώς με το διάστημα αναφοράς για την Κωτσόβολος) ανήλθε σε 10,7 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 17,8% σε σχέση με το β’ τρίμηνο του 2019 (13,1 δισ. ευρώ) και μείωση 4% σε σχέση με το α’ τρίμηνο 2020 (11,2 δισ. ευρώ). Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση είναι το λιανικό εμπόριο από επιχειρήσεις πωλήσεων με αλληλογραφία ή μέσω διαδικτύου, με αύξηση 17% και το λιανικό εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακών μονάδων υπολογιστών και λογισμικού σε ειδικευμένα καταστήματα, με αύξηση 4,2%. Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση είναι το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα, με μείωση 69,2% και το λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού, επίσης σε ειδικευμένα καταστήματα, με μείωση 55,8%.
Με βάση τα στοιχεία της Ελλ.Στατ. για το σύνολο των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, διαπιστώνεται ότι τον Αύγουστο ο κύκλος εργασιών τους ανήλθε σε 2,3 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 8,9% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2019 που είχε διαμορφωθεί σε 2,6 δισ. ευρώ, με μείωση 13,9% σε σχέση με τον Ιούλιο 2020 που είχε ανέλθει 2,7 δισ. ευρώ. Εδώ οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση είναι κυρίως η πώληση μηχανοκίνητων οχημάτων, πλην αυτοκινήτων (δηλαδή οχημάτων για κάμπινγκ, τροχόσπιτων και τζιπ), με αύξηση 33,2% ενώ διατήρησε τη δυναμική της η κατηγορία που αφορά το λιανικό εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακών μονάδων υπολογιστών και λογισμικού σε ειδικευμένα καταστήματα, με αύξηση 29,5%. Από την άλλη μεριά, οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση στον κύκλο εργασιών τον Αύγουστο του 2020 σε σχέση με τον Αύγουστο του 2019 είναι το λιανικό εμπόριο εγγραφών μουσικής και εικόνας σε ειδικευμένα καταστήματα, με μείωση 50,6% αλλά και το λιανικό εμπόριο καλλυντικών σε ειδικευμένα καταστήματα, με μείωση 46,4%.