Με όχημα την αισθητική της ποπ αρτ, ο δεξιοτέχνης του είδους Κώστας Σπυρόπουλος δημιουργεί ποιητικές αλληγορίες, μεταμοντέρνες συνθέσεις, εικαστικά σκηνικά, όπου τοποθετεί τον διαφορετικό «Θίασό» του, στον οποίο επιλέγει να δώσει πρωταγωνιστικό ρόλο στη γυναικεία φιγούρα και σε αντικείμενα που συνδέονται με εκείνη. Η ανδρική φιγούρα όπου εμφανίζεται έχει συντροφικό χαρακτήρα. Έντονα περιγράμματα, πλακάτα χρώματα, σ’ ένα πολυμορφικό σύμπαν που αναδεικνύει τους απλούς ήρωες της καθημερινότητας.

Η γενική διευθύντρια και πρόεδρος Δ.Σ. του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης Μεταξία Τσιρταβή (Ξένια Καλδάρα), που φιλοξενεί την έκθεση, σημειώνει σχετικά:

«Ο Κώστας Σπυρόπουλος στέκεται στη μνήμη. Στα σύμβολα που πάντα θα τα αντικρίζουμε με ανοιχτά και κλειστά μάτια και ανοίγει την πόρτα της νέας εποχής που χρειάζεται χρώμα, φως, ελπίδα και στόχους. Μιλάει ελληνικά και παγκόσμια γι` αυτό και τα έργα του ήδη ταξιδεύουν ανά τη γη. Ταξιδεύουν σε προορισμούς τόσο διαφορετικούς και ταυτόχρονα τόσο αναγκαίους για να σηματοδοτήσουν μια συνύπαρξη που θα περιέχει χαρά, αλληλεγγύη, τον άνθρωπο απανταχού «σ’ αυτό το τεντωμένο σχοινί». Με όραμα, συνέπεια, προσπάθεια και ήθος.»

Από την πλευρά του ο ίδιος ο Κώστας Σπυρόπουλος επισημαίνει:

«Με ενδιαφέρει να αναδείξω την πολυχρωμία την πολυσχηματικότητα και τις άπειρες οπτικές που οι μικροί καθημερινοί ήρωες, οι φτωχοί ανώνυμοι, βλέπουν και ερμηνεύουν τα πράγματα. Αυτοί που με διαφορετικό ρούχο, ίδιοι με τον εαυτό τους, αλλά και διαφορετικοί, κατοικούν τις εποχές και τα χρόνια υφαίνοντας το δίχτυ που ονομάζουμε λαϊκή μνήμη… Αν έχω τη δυνατότητα, με το έργο μου, να μεταμορφώσω την πραγματικότητα σε ποίηση, θα πω ότι το κριτήριο όποιας αναβίωσης του Ελληνικού τρόπου θα είναι η εμμονή σ’ αυτόν. Να μην επαναληφθεί δηλαδή η αλλοτρίωση, όπως την γνώρισε η Ιστορία, στην περίπτωση της μεσαιωνικής και νεωτερικής Δύσης. Το έργο μου θέλω να είναι μια διαρκής υπόμνηση, ότι τίποτα δεν έρχεται όπως το περιμένουμε. Για να επηρεάσουμε την ροή των γεγονότων χρειάζεται όραμα, συνέπεια, συνεχόμενη προσπάθεια και ηθική διαχείριση των γεγονότων, των μύθων και των παραδόσεων. Τεντωμένο σχοινί η Ελλάδα, ανάμεσα Ανατολή και Δύση, καταμεσής η άβυσσος.»

Η δρ Ιστορικός Τέχνης Θέμις Βελένη, σημειώνει στο κείμενο που συνοδεύει την έκθεση:

«Η ζωγραφική του Κώστα Σπυρόπουλου είναι πρωτίστως χρώμα και σχήμα, ένας διαρκής πειραματισμός με τη σύνθεσή τους στη ζωγραφική επιφάνεια με μία σταθερή, εμμονική σχεδόν, μοτιβική επεξεργασία. Αντλεί το εικονογραφικό του υλικό από ένα μεγάλο εύρος πολιτισμικών συμβόλων και αναπαραστάσεων εντάσσοντάς το με τη σχηματοποίηση, τα έντονα περιγράμματα και τα πλακάτα χρώματα στην Pop Art, ενώ ταυτόχρονα συνομιλεί με τη Ζωγραφική των Χρωματικών Πεδίων μέσα σε ένα μεταμοντέρνο διακαλλιτεχνικό σχήμα που δημιουργεί πίνακες μέσα στον πίνακα. Συνθέτει σύγχρονες αλληγορίες αποσπώντας το υπαρκτό στοιχείο από το περιβάλλον του και μέσω της σχηματοποίησης το μεταμορφώνει σε σύμβολο ανασυντάσσοντάς το σε ένα προσωπικό συνειρμικό σύμπαν.»

Και καταλήγει: «Ο Κώστας Σπυρόπουλος είναι ένας ποιητής των χρωμάτων και των σχημάτων. Με την επιλεκτική αξιοποίηση ορισμένων οπτικών clichés προτείνει νέους τρόπους επεξεργασίας του εικονογραφικού υλικού και διαμορφώνει ένα σύγχρονο προσωπικό υπερρεαλιστικό pop ιδίωμα που συγκροτεί μέσω του χρώματος, του σχήματος, της κλίμακας, της διάταξης και της διακειμενικότητάς του ένα ειρωνικό παιχνίδι επανοηματοδότησης κατορθώνοντας να προκαλέσει μέσα από την κοινοτοπία την έκπληξη.»

Κείμενο έκθεσης: Θέμις Βελένη, Δρ Ιστορικός Τέχνης, Μεταδιδακτορική υπότροφος ΙΚΥ (ΑΠΘ), Διδάσκουσα στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος, στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και στο Πανεπιστήμιο της Γρανάδας

*Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης είναι χαρακτηρισμένος ως covid free χώρος και για την είσοδο απαιτείται η επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης σε έγγραφη ή ηλεκτρονική μορφή. Για παιδιά έως 12 ετών χρειάζεται δήλωση αρνητικού self test 24 ωρών. Για τους εφήβους 12 έως 18 ετών χρειάζεται είτε rapid test 48 ωρών, είτε πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης σε έγγραφη ή ηλεκτρονική μορφή.