Την κρισιμότητα του νομοσχεδίου για την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας προκειμένου να αποφευχθεί ο υποβιβασμός των 23 αεροδρομίων της Ελλάδας από τον EASA με τις καταστροφικές συνέπειες που αυτό θα είχε για τη χώρα μας, υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στην Ολομέλεια της Βουλής.
Τόνισε ότι είναι αναγκαίος ο λειτουργικός διαχωρισμός του παρόχου υπηρεσιών και του ελεγκτή στον χώρο της Πολιτικής Αεροπορίας. Η Ελλάδα επεσήμανε πως είχε καθυστερήσει στην υλοποίηση της δέσμευσής της για τη δημιουργία μιας Ανεξάρτητης Αρχής με την αρμοδιότητα ελέγχου στους τομείς των αερομεταφορών και της αεροναυτιλίας, κατηγορώντας γι’αυτό τις κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο Νόμος 4427/16
Σημείωσε ότι το κείμενο του Νόμου 4427/16 ήταν πρόχειρο, δυσλειτουργικό και μη υλοποιήσιμο και υπενθύμισε ότι η μη υλοποίηση του διαχωρισμού είχε οδηγήσει τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA) να ξεκινήσει τη διαδικασία υποβιβασμού των 23 αεροδρομίων της χώρας μας.
Ο EASA, δήλωσε ο Υπουργός, κρίνει αν τα αεροδρόμια μίας χώρας πληρούν ή όχι τις προϋποθέσεις ασφάλειας, και καμία αεροπορική εταιρεία δεν θα πάρει την ευθύνη να πετάξει προς τη χώρα αυτή. Και εξήγησε ότι στην περίπτωση της Ελλάδας, επειδή δεν είχε δημιουργηθεί η ΑΠΑ, δεν μπορούσε να πιστοποιηθεί η Ασφάλεια των διαδρόμων προσγειώσεων-απογειώσεων των 23 αεροδρομίων της ΥΠΑ.
Ο Κώστας Καραμανλής κατλεθεσε στα πρακτικά της Ολομέλειας τα κείμενα που είχε στείλει ο EASA το 2018 και το 2019 στον διοικητή της ΥΠΑ επί ΣΥΡΙΖΑ, τον κοΛιντζεράκο, και σχολίασε ότι ο τότε Υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης «έκανε πως δεν καταλάβαινε» αφού στις επιστολές του EASA ρητά αναφέρεται ότι 15 αεροδρόμια μπαίνουν στην κατηγορία D, δηλαδή στην κατηγορία πριν τον υποβιβασμό, αλλά και ότι ενημερώθηκε η Κομισιόν, ώστε να ενεργοποιήσει το άρθρο 22 του κανονισμού 628, δηλαδή τις διαδικασίες υποβιβασμού.
Το προσωπικό των 172 ατόμων, που προβλέπει το νομοσχέδιο, επαρκεί απολύτως για την απρόσκοπη τέλεση της αποστολής της ΑΠΑ. Διευκρίνισε μάλιστα ότι το Υπουργείο δεν πηγαίνει την αρχή από τα 487 άτομα, που προέβλεπε ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ στα 172, αλλά από μηδέν, που είναι εδώ και 4 χρόνια, σε 172.
«Σε αντίθεση με την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, εμείς δεν θέλουμε να εξυπηρετήσουμε μικρο-κομματικά οφέλη», ξεκαθάρισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Ονειρεύεστε ακόμα ένα ‘‘κράτος – πατερούλη’’… Έχετε εμμονή με την εξυπηρέτηση των συνδικαλιστικών μικρο-συμφερόντων», είπε επίσης ο κ. Καραμανλής επιτιθέμενος στον ΣΥΡΙΖΑ.
Μια ευέλικτη Αρχή ως ΝΠΔΔ
Μια Αρχή με 172 άτομα μπορεί να λειτουργήσει με απόλυτη επιτυχία και δεν χρειάζεται να πληρώνει επί χρόνια ο ελληνικός λαός αχρείαστο πλεονάζον προσωπικό άλλων 315 ατόμων, τόνισε ο Κώστας Καραμανλής.
Κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής, τις συγκριτικές μελέτες με άλλες – όμοιες με την Ελλάδα – χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την Έκθεση της Ομάδας Εργασίας με όλους τους συνοδευτικούς πίνακες. Σχολίασε καυστικά ότι ο Νίκος Παππάς, τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, ξέχασε να καταθέσει αντίστοιχες μελέτες που έλεγαν ότι έπρεπε να φτιαχτεί η Αρχή των 487 ατόμων. «Δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση με τη Γαλλία, η οποία εκτός του ότι είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που ακόμα δεν έχει προχωρήσει σε διαχωρισμό, έχει 1.736 αεροπορικές μονάδες (831 δημόσια και ιδιωτικά αεροδρόμια και 905 ελικοδρόμια), ενώ η Ελλάδα 160. Μάλιστα, μόνο 84 άτομα από την ΑΠΑ Γαλλίας ασκούν επίβλεψη στα αεροδρόμια» κατέληξε.
Επανέλαβε ότι η Κυβέρνηση δεν ιδιωτικοποιεί βέβαια το FIR, ούτε την ΑΠΑ, η οποία μετατρέπεται σε ΝΠΔΔ για να έχει ισολογισμούς για λόγους διαφάνειας.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σχολίασε πως αν η μετατροπή σε ΝΠΔΔ σήμαινε ιδιωτικοποίηση, τότε με αυτή τη λογική του ΣΥΡΙΖΑ θα «κινδύνευαν» και η Ακαδημία Αθηνών, ο ΕΟΦ, το ΕΚΑΒ, τα πανεπιστημιακά ιδρύματα και τα νοσοκομεία της χώρας.
Επισήμανε άλλωστε ότι ο έλεγχος της Αεροναυτιλίας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνεται από δύο μόνο φορείς. Απο την Eurocontrol για τον έλεγχο της καταβολής των τελών και τις ώρες προσγειώσεων – απογειώσεων, και από τον EASA για τα θέματα ασφαλείας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε «φωτογραφίσει» πλήρως τον προηγούμενο Διοικητή της ΥΠΑ για να πάει στην ΑΠΑ, είχε μπλοκάρει τη διαδικασία για τον Διοικητή ΥΠΑ, ώστε να ολοκληρωθεί πρώτα αυτή της ΑΠΑ και δεν είχε προβλέψει καν γνώση ξένης γλώσσας, γιατί ο αρεστός του υποψήφιος δεν είχε.
Η οικονομική στήρiξη στην Aegean
Ο κ. Καραμανλής έκλεισε με το θέμα της στήριξης της Aegean με 120 εκατομμύρια ευρώ. Σημείωσε ότι προβλέπεται και ιδιωτική συμμετοχή κατά το ήμισυ της κρατικής ενίσχυσης, δηλαδή ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία θα προέλθει από τους μετόχους της Aegean. Ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζονται και τα συμφέροντα του Δημοσίου.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι η Κυβέρνηση κάνει αυτό που επιτάσσει το εθνικό συμφέρον και ταυτόχρονα διασφαλίζει τον εγχώριο ανταγωνισμό και στηρίζει συνολικά τον κλάδο των αερομεταφορών, που έχει υγιείς επιχειρήσεις, είναι κρίσιμος για την εθνική οικονομία, την προσβασιμότητα σε όλες τις περιοχές της χώρας και τον τουρισμό.
Υπενθύμισε άλλωστε ότι η Κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή της κρίσης στήριξε τόσο σειρά αεροπορικών εταιρειών, όπως η Aegean και η Sky Express, αλλά και τους παρόχους, όπως την Fraport.
«Με άλλα λόγια, στηρίζουμε 12.000 εργαζομένους. Στηρίζουμε τη μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό. Τι θέλατε να κάνουμε; Να τους παρατήσουμε στην τύχη τους; Δεν νομίζω ότι κάτι τέτοιο εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον», κατέληξε απευθυνόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ.