Η πανδημία του κορωνοϊού μπορεί να θεωρείται παρελθόν, οι επιπτώσεις της, ωστόσο, συνεχίζουν να επηρεάζουν τις περισσότερες πτυχές στη ζωής μας. Σε έναν συγκεκριμένο τομέα, μάλιστα, το τοπίο δείχνει να έχει αλλάξει ριζικά, με αντίκτυπο στο σημαντικότερο ίσως γεγονός της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας: τους γάμους.

Σύμφωνα με τους New York Times, η Signet Jewelers, η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης κοσμημάτων στον κόσμο, θεωρεί ότι ο Covid-19 επηρέασε τα ερωτικά ραντεβού σε τέτοιο βαθμό, που οι φετινές πωλήσεις σε δαχτυλίδια αρραβώνων εμφανίζουν ραγδαία μείωση. Εκτιμώντας, μάλιστα, ότι η κατάσταση δεν θα αλλάξει άμεσα, η εταιρεία αναθεώρησε προς τα κάτω τα προγνωστικά πωλήσεων και κερδών για το υπόλοιπο του 2023.

«Όπως είχαμε προβλέψει, υπήρξαν λιγότεροι αρραβώνες αυτό το τρίμηνο, γεγονός που οφείλεται στη διακοπή των γνωριμιών λόγω Covid πριν από τρία χρόνια», δήλωσε στους επενδυτές η διευθύνουσα σύμβουλος της Signet, Virginia C. Drosos, σύμφωνα με τους Times. «Αρχίσαμε να βλέπουμε βελτίωση στις υψηλότερες τιμές, οι οποίες προηγουμένως ήταν σχετικά μονωμένες, ενώ οι χαμηλότερες τιμές παρέμειναν υπό πίεση», πρόσθεσε η CFO της Signet, Joan Hilson.

Αν και η έλλειψη γνωριμιών τα τελευταία δύο χρόνια μπορεί να συνέβαλε στο να αγοράζουν λιγότερα άτομα διαμαντένια δαχτυλίδια, πολλοί άλλοι παράγοντες επηρεάζουν επίσης τη συγκεκριμένη αγορά: οι καταναλωτές αγοράζουν λιγότερα λόγω του πληθωρισμού και νιώθουν ανασφαλείς όσον αφορά στην κατεύθυνση της οικονομίας.

Τα παραπάνω μπορεί να επηρεάζουν τις συνήθειες δαπανών σε όλους τους τομείς, ωστόσο οι περιορισμοί γίνονται εντονότεροι ειδικά σε αντικείμενα με μεγάλο κόστος, όπως τα ακριβά κοσμήματα.

Γενικά, πάντως, η βιομηχανία των γάμων διάγει στο σύνολό της αρκετά δύσκολα χρόνια, καθώς οι τελετές, τα πάρτι ακόμη και τα γαμήλια ταξίδια ακυρώθηκαν λόγω της πανδημίας. Παρόλα αυτά, πολλές δραστηριότητες που σχετίζονται με τους γάμους επέστρεψαν δυναμικά το 2022 και η τρέχουσα επιβράδυνση θα μπορούσε να είναι μια διόρθωση αυτής της έκρηξης.

Μολονότι τα κοσμηματοπωλεία πιέζονται, δεν βρίσκονται όλα σ’ αυτή τη δεινή θέση. Οι κοσμηματοπώλες πολυτελείας δεν μοιάζουν να επιβαρύνονται από το αρνητικό κλίμα, χάρη στην τάση των πλούσιων να συνεχίσουν να ξοδεύουν. Οι New York Times σημειώνουν ότι εταιρείες όπως η Tiffany & Co. επιδεικνύουν συνεχή ανάπτυξη στις αρχές του 2023, συμπεριλαμβανομένων των ισχυρών πωλήσεων ακόμη και στον τομέα των κοσμημάτων.

«Όλοι περίμεναν ότι το 2023 θα ήταν μια φρικτή χρονιά για την πολυτέλεια στις ΗΠΑ», δήλωσε τον Απρίλιο ο Jean-Jacques Guiony, CFO της LVMH, στην οποία ανήκει η Tiffany & Co.. «Η αγορά ομαλοποιείται, αλλά δεν είναι και κακό», συμπλήρωσε.

Η Signet ελπίζει ότι τα επόμενα χρόνια οι λιανικές πωλήσεις σε δαχτυλίδια αρραβώνων θα ανακάμψουν, αλλά αυτό θα συμβεί από το 2024 έως το 2026. Άλλωστε, ό,τι αναβλήθηκε λόγω της κορύφωσης της πανδημίας δεν ακυρώθηκε οριστικά.

Διαβάστε περισσότερα