Με ανάπτυξη 22% και πωλήσεις €61,32 εκατ. έκλεισε το 2024 για την KORRES, με κύριους άξονες την άνοδο πωλήσεων στην ελληνική αγορά, την Ευρώπη και την Αμερική αλλά και την ενίσχυση των εξαγωγών σε σημαντικές αγορές προτεραιότητας διανέμοντας τα προϊόντα της πλέον σε 52 χώρες.
Πιο αναλυτικά, στην Ελλάδα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9.2% λόγω της υλοποίησης ενός στοχευμένου πλάνου υποστήριξης στρατηγικών κατηγοριών (skin & fragrances), ενισχύοντας τις πωλήσεις και τη θέση της στο εγχώριο κανάλι του φαρμακείου και της επιλεκτικής διανομής.
Παράλληλα, οι εξαγωγές αυξήθηκαν σημαντικά κυρίως στις αγορές προτεραιότητας όπου υπάρχουν θυγατρικές όπως είναι η Αμερική, η Γερμανία, η Γαλλία, η Βραζιλία αλλά και από το δίκτυο εξαγωγών σε χώρες όπως η Ρουμανία, η Νορβηγία, η Τσεχία και η Αυστραλία.
Μεταξύ άλλων, η Korres USA παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 10,3% με ταυτόχρονη βελτίωση της κερδοφορίας κατά 11,9 μονάδες.
Υψηλή ανάπτυξη της τάξης του 95,3% εμφάνισε η περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης. 69,6% η Βραζιλία και 18,4% η Αυστραλία, ενώ στην κεντρική Ευρώπη η Γερμανία «έτρεξε» με 10,4% και η Γαλλία με 5,7%.
Πλέον των ιστορικών δικτύων διανομής της εταιρείας, μεγάλη έμφαση δόθηκε στα διαδικτυακά κανάλια πωλήσεων ( Korres e-shop, e-market places, e-retailers ) τα οποία αντιπροσωπεύουν πλέον το 26% των πωλήσεων των εταιρειών του ομίλου παγκοσμίως.
Παρέμεινε σε ζημιογόνο έδαφος
Σε επίπεδο κερδοφορίας, το μικτό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε €34,18 εκατ. σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 25%.
Το περιθώριο μικτού κέρδους βελτιώθηκε στα επίπεδα του 55,73% από 54,35% το 2023, χάρη κυρίως στην ενίσχυση των πωλήσεων, στην επικέντρωση σε προϊόντα υψηλότερης κερδοφορίας, στις χαμηλότερες promotion πωλήσεις και στις βελτιωμένες καμπάνιες επικοινωνίας.
Τα αναπροσαρμοσμένα EBITDA, εάν αφαιρεθεί η επίπτωση των εκτάκτων εξόδων αναδιοργάνωσης ανήλθαν σε €10,71 εκατ. από €7,09 εκατ. το 2023 που αντιστοιχεί σε αύξηση 51,15%.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε €8,45 εκατ. από €5,41 εκατ. το 2023, αυξημένα κατά 56,3% κυρίως λόγω της αύξησης των πωλήσεων και του περιθωρίου μεικτού κέρδους καθώς και της συγκράτησης των εξόδων σε χαμηλότερα επίπεδα από το 2023.
Στην τελική γραμμή του ισολογισμού, η χρονιά έκλεισε και πάλι με ζημίες αν και μειώθηκαν στο ήμισυ σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, στα €2,04 εκατ. από €4,133 εκατ. το 2023.
Σημειώνεται πάντως ότι βρίσκεται στο… κόκκινο εδώ και αρκετά χρόνια.
Αναδιάρθρωση
Αξίζει να αναφερθεί πως ολοκληρώθηκε η αναδιάρθρωση των εμπορικών τμημάτων (business units) και του τμήματος κεντρικού διεθνούς Marketing, με την στρατηγική να κατευθύνεται προς τις κύριες δραστηριότητές και κανάλια διανομής και την ανάπτυξη των ψηφιακών πωλήσεων (αποτελούν το 26% των πωλήσεων παγκοσμίως) ενώ έλαβε διορθωτικά μέτρα και προσάρμοσε τη δομή του κόστους για να θέσει τη σωστή βάση από το 2022 και μετά.
Κατά την χρήση του 2024 η KORRES πραγματοποίησε αναδιάρθρωση του δανεισμού της. Συγκεκριμένα στις 6 Ιουνίου 2024 προέβη σε έκδοση κοινού ομολογιακού νέου (μη μετατρέψιμου) ύψους €28 εκατ. με την έκδοση 28 εκατ. ομολογιών ονομαστικής αξίας €1 εκάστης. Μέρος του παραπάνω δανείου, ποσού €27 εκατ., χρησιμοποιήθηκε για την αναχρηματοδότηση του προϋπάρχοντος ομολογιακού δανείου δανεισμού.
Την 31η Δεκεμβρίου 2024 η εταιρεία διέθετε γραμμές χρηματοδότησης συνολικού ποσού περίπου €10 εκατ., εκ των οποίων €8,61 εκατ. μέσω factoring και €1,325 εκατ. με ανοικτή χρηματοδότηση κεφαλαίου κίνησης.
Η εστίαση ανά κατηγορία
Σε αυτό το πλαίσιο, συνεχίζει και φέτος την ίδια στρατηγική, εστιάζοντας στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας «Πρόσωπο και Άρωμα», καθώς και στην κατηγορία «Αντηλιακών προϊόντων», ενώ επανέρχεται και στο «Μακιγιάζ».
Ειδικότερα, στην κατηγορία Περιποίησης Προσώπου, η KORRES συνεχίζει τις ενέργειες στήριξης στην υποκατηγορία της Αντιγήρανσης, με αιχμή του δόρατος τη νέα συλλογή Black Pine Primus. Στο β’ εξάμηνο με το επαναλανσάρισμα του Greek Yoghurt, η KORRES επανατοποθετείται στην φροντίδα της ευαίσθητης επιδερμίδας, με καινοτόμα τεχνολογία Smart YoghurtTM. Πέρυσι στην κατηγορία λάνσαρε τη συλλογή προϊόντων αντιγήρανσης, Black Pine Primus. Επικοινωνιακά η εστίαση παρέμεινε στην Αντιγήρανση και συγκεκριμένα στη Λεύκη Πεύκη και Μαύρη Πεύκη, εστιάζοντας στην αποτελεσματικότητα των προϊόντων με ξεκάθαρο targeting ανά ανάγκη και κοινό.
Στο δεύτερο εξάμηνο του έτους παρουσιάστηκε το KORRES Βρεφικό Αφρόλουτρο + Σαμπουάν, σε συσκευασία 1Lt.
Στην κατηγορία των Αντηλιακών, η KORRES με ολοκληρωμένο 360 πλάνο στηρίζει πρωτίστως την κύρια οικογένεια αντηλιακών Γιαούρτι- ένα ολοκληρωμένο κωδικολόγιο για τη φρόντίδα όλης της οικογένειας.
Παράλληλα με focus στην υπο-κατηγορία του Προσώπου, η οικογένεια Red Grape προσεγγίζει το κοινό με skincare concerns. Το portfolio ολοκληρώνεται με δύο νέους κωδικούς στην ομπρέλα Aegean Bronze.
Στην κατηγορία των Αρωμάτων, η premium παρουσία γίνεται ορατή μέσα από νέους τρόπους προβολής (Fragrance corners) δημιουργώντας χώρους υψηλής αισθητηριακής εμπειρίας. Σημειώνεται ότι πέρυσι, λανσαρίστηκε στην κατηγορία KORRES Fragrance, το PHILOSIA. Παγκόσμια προτεραιότητα ανάπτυξης για τον όμιλο είναι η KORRES Conscious Fragrance, μία συλλογή 15 αρωμάτων εμπνευσμένων από την Ελλάδα που δημιουργήθηκαν με αλκοόλ 100% φυσικής προέλευσης, χωρίς PCM ή φθαλικές ενώσεις.