Οι κινητήρες diesel για πολλά χρόνια αποτελούσαν την πλειοψηφία στα επιβατικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, πριν ξεκινήσει ο εξηλεκτρισμός.
Όσοι επέλεγαν ντιζελοκίνητο αυτοκίνητο, αποδέχονταν τον επιπλέον θόρυβο που δημιουργούν οι κινητήρες diesel, ειδικά στο ρελαντί και τα επέλεγαν λόγω της υψηλής ροπής και της χαμηλής κατανάλωσης. Πού οφείλεται όμως ο θόρυβος των diesel;
Ο κυριότερος λόγος είναι ο τρόπος με τον οποίο αναφλέγεται το καύσιμο στον θάλαμο. Στους κινητήρες diesel δεν υπάρχουν μπουζί και το καύσιμο ουσιαστικά «αυταναφλέγεται» λόγω της υψηλής συμπίεσης που μπορεί να φτάσει ακόμα και το 25:1, έναντι 12:1 των βενζινοκινητήρων. Παράλληλα το καύσιμο ψεκάζεται με άμεσο τρόπο στον θάλαμο, στοιχείο που είναι εγγενές στους συγκεκριμένους κινητήρες, βάσει της αρχής λειτουργίας τους. Για να επιτευχθεί η όσο το δυνατόν ομαλότερη καύση, απαιτείται και ιδιαίτερα υψηλή πίεση, που στους σύγχρονους κινητήρες φτάνει ακόμα και τα 2.200 ή και τα 2.800 bar.
Τα σταγονίδια του diesel καθώς εισέρχονται στον θάλαμο καύσης, με υψηλή πίεση, αναφλέγονται από έξω προς τα μέσα κι αυτή η ανάφλεξη δημιουργεί περισσότερο θόρυβο, σαν να υπάρχουν πολλές χιλιάδες μικρές «εκρήξεις». Αντίστοιχο θόρυβο, αλλά μικρότερης έκτασης, παράγουν και τα σύγχρονα βενζινοκίνητα μοντέλα, με κινητήρες άμεσου ψεκασμού με ή χωρίς τούρμπο, αλλά εκεί οι πιέσεις είναι της τάξης των 200 bar κι όχι 2.200 ή ακόμα και 2.800 που φτάνουν στους diesel, ενώ λόγω του μπουζί η ανάφλεξη είναι πιο ομαλή.
Για να επιτευχθεί αυτή η τόσο υψηλή πίεση, απαιτείται και μία αντίστοιχη αντλία, με σύστημα common rail πλέον, που και αυτή με τη σειρά της, συνεισφέρει στο θόρυβο, καθώς παίρνει κίνηση από τον ιμάντα του εκκεντροφόρου συνήθως και τα κινητά μέρη είναι θορυβώδη.