Ανάμεσα στις πιο επιτυχημένες μάρκες μακιγιάζ η KIKO Milano είναι πάντα ένα βήμα μπροστά στο παιχνίδι των cosmetics πετυχαίνοντας μάλιστα ένα ηχηρό deal καθώς η εταιρεία L Catterton, η οποία υποστηρίζεται από την LVMH, εξαγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της, σε μια συμφωνία που αποτιμά τον οικογενειακό ιταλικό όμιλο μακιγιάζ χαμηλού κόστους σε περίπου 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ (1,5 δισεκατομμύρια δολάρια), συμπεριλαμβανομένου του χρέους.

Η L Catterton, η οποία ειδικεύεται στα καταναλωτικά αγαθά, αγοράζει το μερίδιο από την ιταλική οικογένεια Percassi, η οποία το 1997 ίδρυσε αυτό που σήμερα είναι μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές μάρκες μακιγιάζ στον κόσμο.

Οι Percassis θα διατηρήσουν «σημαντικό» μερίδιο στην Kiko Milano, σύμφωνα με το Reuters, καθώς οι προοπτικές της βιομηχανίας της ομορφιάς είναι εξαιρετικές. Τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 20% πέρυσι σε περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ, ενώ διαθέτει περισσότερα από 1.100 καταστήματα σε 66 χώρες, ενώ η παγκόσμια αγορά προϊόντων ομορφιάς αναμένεται να αυξηθεί στα 128 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2032 από 78 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, προβλέπει το Fortune Business Insight.

«Η ποιότητα, η προσβασιμότητα, η εξατομικευμένη παροχή συμβουλών και ο σχεδιασμός συσκευασίας των καινοτόμων προϊόντων αποτελούν τα διακριτικά στοιχεία της μάρκας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Kiko Milano Simone Dominici, για το brand που εκτός από τα φυσικά καταστήματα, πραγματοποιεί επίσης διαδικτυακές πωλήσεις και ορισμένα από τα προϊόντα της είναι best sellers εκτός απότο δυναμικό κοινό της Gen Z και σε όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Ο Dominici ανέφερε πως η Kiko Milano θα επεκταθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες με την υποστήριξη της L Catterton και του ανώτερου συμβούλου της John Demsey – πρώην στέλεχος της Estee Lauder που ανέπτυξε την επωνυμία MAC Cosmetics πριν παραιτηθεί για ένα σκάνδαλο με αναρτήσεις του στο Instagram.

Αντόνιο Περκάσι

Ο όμιλος του Percassi, διαχειρίζεται περισσότερα από 1.000 καταστήματα, έχει περισσότερους από 9.000 υπαλλήλους σε όλον τον κόσμο και ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 800 εκατομμυρίων ευρώ.

Ουσιαστικά, ο επιχειρηματίας ενσαρκώνει ένα από τα πιο αξιοσημείωτα success stories που έχουν γραφτεί ποτέ στην ιταλική αγορά. Σε έναν χώρο μάλιστα με πολλά ηχηρά «ονόματα», στα οποία ο Percassi κατάφερε τελικά να τοποθετήσει και το δικό του. Παιδί φτωχής, πολύτεκνης οικογένειας από την μικρή πόλη Κλουζόνε του Μπέργκαμο, το μεγάλο όνειρο του ήταν να γίνει αστέρας του ποδοσφαίρου. Θα το επιδιώξει φθάνοντας να παίζει βασικός αμυντικός στην Αταλάντα μέχρι όμως τα 23 του χρόνια. Έκτοτε, ασχολείται με το μεγάλο του ταλέντο, το εμπόριο.

Το 1997 και καθώς συνεχίζει τις επενδύσεις στο real estate θα λάβει την απόφαση να χτίσει μία δική του μπράντα, κάτω από τον όμιλο συμμετοχών που δημιούργησε με την επωνυμία Odissea (Οδύσσεια).

Η εταιρεία καλλυντικών Kiko Milano, σήμερα αποτελεί τη «ναυαρχίδα» του ομίλου με 1.100 σημεία πώλησης σε 20 χώρες. Μία αλυσίδα που πλέον έχει ξεκινήσει να αναπτύσσεται και επί ελληνικού εδάφους μέσω της Fais Group που ανέλαβε το master–franchising της Kiko Milano για Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία. Σύντομα, μάλιστα, διευρύνεται η παρουσία της αλυσίδας στην Κύπρο.

Η κίνηση «ματ» όμως που εκτίναξε επιχειρηματικά τον Περκάσι και τον όμιλο συμμετοχών Odissea ήταν η μεγάλη συμφωνία με τον Mr. Zara, τον Ισπανό μεγιστάνα Αμάνσιο Ορτέγκα. Ο επικεφαλής της Inditex ήθελε με την «αυγή» της νέας χιλιετίας να βάλει την αλυσίδα Zara (και τις υπόλοιπες που βρίσκονται κάτω απ’ την ομπρέλα της Inditex) στη δύσκολη ιταλική αγορά. Απέναντι στα θηρία της ιταλικής μόδας και ένδυσης ήθελε κάποιο «σύμμαχο», και τον βρήκε στο πρόσωπο του Αντόνιο Περκάσι. Το 2001 θα σχηματίσουν κοινοπραξία, η οποία την ίδια χρονιά κιόλας θα ανοίξει το πρώτο κατάστημα επί ιταλικού εδάφους, και μάλιστα στην πρωτεύουσα της μόδας, το Μιλάνο!

Η επιτυχία εκείνη θα πυροδοτήσει μία ραγδαία επέκταση των καταστημάτων σε όλη την ιταλική επικράτεια που πλέον θα ανοίγουν το ένα πίσω από το άλλο.

Η συνεργασία εκείνη αλλά και το καλό αξιόπιστο όνομα που είχε δημιουργήσει στην πολυετή σχέση του με τον όμιλο Μπένετον θα ανοίξουν την πόρτα για συμφωνίες με μεγάλες διεθνείς εταιρείες της ένδυσης. Μεταξύ αυτών Nike, Calvin Klein, Swatch, Levi’s, Guess, Tommy Hilfinger, Gucci, Ferrari, Ralph Lauren, Victoria’s Secret. Για όλες αυτές θα αναλάβει να δημιουργήσει δίκτυα πωλήσεων. Επίσης με τον Φλάβιο Μπριατόρε, τον πρώην ισχυρό άνδρα της F1, θα ενώσουν δυνάμεις συστήνοντας την μπράντα ένδυσης – υπόδησης Billionaire Italian Couture.

Πέραν της ένδυσης όμως θα συνάψει στρατηγικές συνεργασίες και σε άλλους τομείς αναπτύσσοντας στην Ιταλία καταστήματα των Lego, Starbucks, Wagamama και άλλες. Το 2012 θα αναλάβει τις τύχες μίας ιστορικής εταιρείας του Μιλάνο στον χώρο της γυναικείας ομορφιάς, της Madina. Λίγο αργότερα θα ακολουθήσουν οι Womo και Bullfrog που ασχολούνται με την ανδρική περιποίηση και μόδα.

Η Odissea αποκτά τέσσερις διακριτούς κλάδους, σε retail, τρόφιμα-ποτά, καλλυντικά και ακίνητα. Ιδιαίτερα, στο τελευταίο, ο Περκάσι συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα ενεργός και στο κομμάτι του real estate έχοντας στην ιδιοκτησία του πολυκαταστήματα και εκπτωτικά χωριά, όπως τα Torino Outlet Village, Orio Center, Franciacorta Outlet Village, Antegnate Shopping Center και Sicilia Outlet Village. Επίσης έχει επενδύσει στην κατασκευή του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου στην Ευρώπη, το Westfield Milan Shopping Center.

Ο επενδυτικός κολοσσός της L Catterton

Η αμερικανική πολυεθνική εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων ιδρύθηκε στο Γκρίνουιτς του Κονέκτικατ το 1989 και έχει πραγματοποιήσει πάνω από 250 επενδύσεις σε εμπορικά σήματα σε όλους τους τομείς της καταναλωτικής βιομηχανίας. Επικεφαλής της εταιρείας είναι σήμερα οι J. Michael Chu και Scott Dahnke.

Η αρχική της μορφή μέχρι το 2001 ήταν η Catterton Partners, η εταιρεία που μεταξύ 1992 και 2002, επένδυσε σε γνωστές καταναλωτικές μάρκες στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των P. F. Chang’s, Odwalla και Baja Fresh.

Ολοκλήρωσε επενδύσεις σε πολυάριθμες αναπτυσσόμενες καταναλωτικές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των Peloton, Build-A-Bear Workshop, Ferrara Candy Company, Outback Steakhouse, Restoration Hardware, Wellness Pet Company και Kettle Foods. Μάλιστα, το 2008, εγκαινίασε το πρώτο της αναπτυξιακό ταμείο που στόχευε σε επενδύσεις σε αναπτυσσόμενες εταιρείες πρώιμου και ύστερου σταδίου, όπως οι Vroom, Sweaty Betty, Il Makiage, Sweet Leaf Tea Company και Tula.

Τον Ιανουάριο του 2016, η Catterton, η LVMH και η Financière Agache (το family office με την ονομασία Groupe Arnault), συνεργάστηκαν για τη δημιουργία της L Catterton.

Η σύμπραξη αυτή βασίστηκε στο συνδυασμό των υφιστάμενων δραστηριοτήτων ιδιωτικών κεφαλαίων της Catterton στη Βόρεια και Λατινική Αμερική με τις προϋπάρχουσες ευρωπαϊκές και ασιατικές δραστηριότητες ιδιωτικών κεφαλαίων και ακινήτων της LVMH και του Groupe Arnault.

Τον Μάιο του 2021, η Private Equity International κατέγραψε την L Catterton ως την 32η μεγαλύτερη εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων στον κόσμο με βάση τα κεφάλαια που αντλήθηκαν τα προηγούμενα πέντε χρόνια. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι το 2020, συγκέντρωσε πάνω από 5 δισ. δολάρια για το ένατο ταμείο εξαγορών της και πάνω από 950 εκατ. δολάρια για το τέταρτο ταμείο ανάπτυξης. Έχει υποστηρίξει, δε, αρκετές αξιοσημείωτες επενδύσεις, μεταξύ των οποίων η Birkenstock, ο ινδικός τεχνολογικός γίγαντας Jio Platform, η Ainsworth Pet Nutrition, η Peloton, η Nature’s Variety, η Pinarello, η Freetrade, η Miami Design District, η Cover FX και η Ginza Six.

Ομοίως έχει ήδη επενδύσει σε περισσότερες από 30 μάρκες ομορφιάς, συμπεριλαμβανομένης της Intercos, ενός ιταλικού κατασκευαστή μακιγιάζ που προμηθεύει κορυφαίες μάρκες πολυτελείας, της βρετανικής εταιρείας περιποίησης δέρματος Elemis, της ιαπωνικής ETVOS, της μάρκας περιποίησης μαλλιών Maria Nila και της εταιρείας καταναλωτικής τεχνολογίας Oddity.

Το ελληνικό success story και ο Όμιλος Φάις

Ο Όμιλος Φάις έφερε πρώτος το brand στην Ελλάδα, ως αποκλειστικός διανομέας, το 2020. Το πρώτο κατάστημα άνοιξε στο The Mall Athens, ακολούθησε το eshop στις αρχές του 2021, Φυσικά καταστήματα λειτουργούν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λευκωσία, Λάρνακα, Πάφο και Σόφια, pop-up και shop-in-shop stores σε μεγάλα εμπορικά κέντρα, ενώ στα άμεσα πλάνα είναι η δημιουργία νέων καταστημάτων σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία.

Κατά την πρώτη της οικονομική χρήση (2021) η Kiko Milano ξεπέρασε τα 3 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις, με σύνολο μόλις 5 καταστημάτων, ενώ το 2022 και το 2023 σηματοδότησαν την ανάπτυξη της αλυσίδας με εντατικούς ρυθμούς εντός κι εκτός ελληνικών συνόρων, ξεπερνώντας τις προδοκίες πέρα από τα προσδοκώμενα. Ενδεικτικό είναι ότι οι επιδόσεις της SLF Greece άγγιξαν σε τζίρο τα 8,4 εκατ. ευρώ την περσινή χρονιά.

Τι καθιστά τη μάρκα ξεχωριστή

Ξεκίνησε από το Μιλάνο, την πρωτεύουσα της μόδας, της τέχνης και του design. Έκτοτε έφερε επανάσταση στον χώρο των καλλυντικών παγκοσμίως, καθώς συνδυάζει επαγγελματική ποιότητα και προσιτές τιμές.

Οι κατηγορίες καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα όπως προϊόντα μακιγιάζ, περιποίησης προσώπου, νυχιών αλλά και πολλά αξεσουάρ και επαγγελματικά πινέλα. Βασικά της χαρακτηριστικά είναι η συνεχόμενη καινοτομία, η ασφάλεια, η ποικιλία, οι εξαιρετικές υφές και η αποτελεσματικότητα των προϊόντων και όλα αυτά σε ιδιαίτερα προσιτές τιμές για τον καταναλωτή. Ακολουθούνται όλες οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές και τα προϊόντα είναι cruelty free, με το 75% να παράγεται στην Ιταλία και το 99% στην Ευρώπη.

H είσοδος σε ένα κατάστημα KIKO δεν συνδέεται μόνο με την αγορά καλλυντικών, αλλά δίνει μια αυθεντική συνολική εμπειρία αισθητικής. Mε designer τον αρχιτέκτονα Kengo Kuma, τα καταστήματα με χαρακτήρα περίτεχνο και εκλεπτυσμένο, προσφέρουν στον καταναλωτή ελευθερία και στιγμές ευεξίας, ικανοποίησης και διασκέδασης. Τέλος τα καταστήματα έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τις αρχές της βιωσιμότητας (sustainability) και με υλικά που βελτιστοποιούν την ενεργειακή απόδοση.

Διαβάστε ακόμη: