«Πρέπει να είμαστε έτοιμοι για τη νέα τουριστική χρονιά»

Θετικά είναι τα μηνύματα από τις διεθνείς αγορές για τη νέα τουριστική χρονιά, όπως τονίζει σε συνέντευξη του ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας. Για την επόμενη χρονιά ο στρατηγικός σχεδιασμός και η σταδιακή υλοποίησή του έχει ήδη ξεκινήσει, τόνισε ο υπουργός Τουρισμού. Μάλιστα νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, στα μέσα Μαρτίου αναμένεται να ξεκινήσει η νέα τουριστική περίοδος για την Ελλάδα, με τον υπουργό Τουρισμού να σημειώνει ότι έχει διαμηνύσει προς τους Έλληνες ξενοδόχους αλλά και στους δήμους και στις περιφέρειες, πως πρέπει να είμαστε έτοιμοι εκείνη την περίοδο.

Αυτή την περίοδο το υπουργείο Τουρισμού ετοιμάζεται για τη διεθνή τουριστική έκθεση του Λονδίνου, την WTM, με τον Βασίλη Κικίλια να εκφράζει την αισιοδοξία του, ότι θα υπάρξουν καλές συμφωνίες για την Ελλάδα. Την ίδια στιγμή, τονίζει ότι και στην WTM, όπως και σε όλες τις τουριστικές αγορές, θα δοθεί έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού, όπως στα city breaks και τον high end τουρισμό, ενώ θα αναδειχθούν και οι λιγότερο γνωστοί προορισμοί.

Ο υπουργός δίνει το στίγμα των δράσεων του υπουργείου για το ζήτημα της εποχικότητας του τουριστικού προϊόντος, αλλά και με ποιο τρόπο θα απαντηθούν οι προκλήσεις του βιώσιμου τουρισμού:

«Τα αποτελέσματα δικαιώνουν τις προσδοκίες όλων μας, οπότε τα μηνύματα για την επόμενη χρονιά είναι αισιόδοξα. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 79,2% και οι εισπράξεις κατά 135,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020. Αν πάρουμε σαν χρονιά ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό το 2019, βρισκόμαστε στο 50% των εισπράξεων συνολικά, αλλά με αυξητική τάση προς το τέλος. Δηλαδή τον Αύγουστο, οι εισπράξεις έφτασαν στο 75,8% εκείνων του Αυγούστου του 2019, τον Σεπτέμβριο η πληρότητα στα ξενοδοχεία πανελλαδικά ήταν πάνω από 65%, ενώ από τις κρατήσεις και τις συμφωνίες που κάνουμε -αυτήν την περίοδο- για ορισμένους δημοφιλείς προορισμούς, όπως είναι η Κρήτη και η Ρόδος, θα πάμε καλά και τον Νοέμβριο.

Για την επόμενη χρονιά ο στρατηγικός σχεδιασμός και η σταδιακή υλοποίησή του έχει ήδη ξεκινήσει. Τα πρώτα μηνύματα από τις διεθνείς αγορές είναι πολύ θετικά. Ενδεικτικά σας αναφέρω τη Γαλλία, καθώς μετά από συμφωνία με την Transavia, η εταιρεία αυξάνει κατά 50% τις διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις σε σχέση με το 2019, με νέους προορισμούς, όπως η Σκιάθος, ενώ και η Air France θα αυξήσει κατά πολύ τις διαθέσιμες αεροπορικές της θέσεις. Επίσης, έπειτα από συνεχείς συναντήσεις με Βρετανούς tour operators, ταξιδιωτικά γραφεία και αεροπορικές εταιρείες, θα έχουμε περισσότερες πτήσεις και νέους προορισμούς από τη Μεγάλη Βρετανία. Παράλληλα, βρισκόμαστε σε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με την άλλη άκρη του Ατλαντικού, αναφορικά με τις αεροπορικές συνδέσεις από τις ΗΠΑ, που φέτος αυξήθηκαν. Στο πλαίσιο αυτό, έχω διαμηνύσει σαφώς προς τους Έλληνες ξενοδόχους αλλά και στους δήμους και στις περιφέρειες, πως πρέπει να είμαστε έτοιμοι για τη νέα τουριστική σεζόν από τα μέσα Μαρτίου του 2022.

Σκοπέυουμε, λοιπόν, να δώσουμε έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού, όπως στα city breaks και τον high end τουρισμό, προτάσσουμε την ποιότητα και την υψηλού επιπέδου φιλοξενία, «φωτίζουμε» λιγότερο γνωστούς προορισμούς. Αυτά τα στοιχεία προβάλλουμε σε όλες τις αγορές του εξωτερικού και αυτό θα κάνουμε και στην WTM, που είναι μία από τις σημαντικότερες εκθέσεις τουρισμού σε όλον τον κόσμο.

Από τη μία θα προωθήσουμε πόλεις μας, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, στον χάρτη των δημοφιλών city break, καθώς ο επισκέπτης συνδυάζει πολιτιστικό τουρισμό, μουσεία, αξιοθέατα με εξαιρετικές υποδομές σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ, υψηλού επιπέδου εμπορικά καταστήματα και malls, αλλά και μοναδικές εμπειρίες βραδινής διασκέδασης. Από την άλλη πλευρά, προσπαθούμε να προσελκύσουμε και να διευκολύνουμε μικρότερο μεν αριθμό, αλλά ξεχωριστούς ως προς τις αναζητήσεις τους επισκέπτες, που θα «ανακαλύψουν» την ομορφιά των παραδοσιακών ξενώνων σε έναν ορεινό προορισμό, τη μαγεία μιας μικρής πόλης δίπλα στη λίμνη, τα βυζαντινά μοναστήρια και τα ενετικά κάστρα. Εκεί, όλοι, από τον ιδιοκτήτη τής ταβέρνας ως τον ιδιοκτήτη του μικρού ξενώνα, θα ωφεληθούν πολλαπλά».