«Η παράταξη της ΝΔ στα πιο κρίσιμα διακυβεύματα αυτής της περιόδου, δικαίωσε τον ιστορικό της ρόλο. Ήταν για άλλη μια φορά, η παράταξη που κράτησε την πατρίδα στα δύσκολα. Εν μέσω πρωτόγνωρων κρίσεων, η κυβέρνηση Μητσοτάκη, όχι μόνο κράτησε την Ελλάδα όρθια, αλλά έκανε και μεγάλα βήματα προς τα εμπρός».

Αυτό τόνισε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια του Κρατικού Προϋπολογισμού του 2023.

Παράλληλα επιτέθηκε στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατηγορώντας τον για «αντιπολίτευση του μηδενισμού και της καταστροφολογίας».

«Δεν λέμε ότι έγιναν όλα τέλεια. Δεν λέμε ότι δεν έγιναν λάθη. Όμως ο κόσμος βλέπει και συγκρίνει τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ των 4,5 ετών με την κυβέρνηση των τελευταίων 3,5 ετών», είπε ο κ. Καραμανλής απευθυνόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ και προσέθεσε:

«Ο κόσμος κοιτάζει πίσω και βλέπει μία αξιωματική αντιπολίτευση, που ούτε μία φορά δεν έβαλε πλάτη στα δύσκολα. Γιατί είναι γνωστό, άλλωστε, ότι κάνετε μία δομικού τύπου αντιπολίτευση».

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «η Νέα Δημοκρατία δεν άσκησε ποτέ τέτοιου είδους αντιπολίτευση γιατί οι αρχές της συνοψίζονται στο πολύ απλό, ότι το εθνικό μπαίνει πάνω από το κομματικό συμφέρον».

«Στη μεγάλη εθνική προσπάθεια της κυβέρνησής μας αυτά τα 3,5 χρόνια, κεντρική θέση έχει η δουλειά που γίνεται στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και συνέχισε:

«Δουλεύουμε συστηματικά, με σχέδιο και όραμα για τον τόπο μας, έχοντας θέσει τρεις κρίσιμους στόχους: Ενίσχυση του διεθνούς ρόλου της πατρίδας μας, δίκαιη ανάπτυξη και καλύτερη ποιότητα ζωής για όλους».

Ο κ. Καραμανλής έκανε λόγο για «ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων υποδομών ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ, που καθιστά την Ελλάδα κόμβο υποδομών και συνδυασμένων μεταφορών».

«Συμβασιοποιήσαμε γύρω στα 5,2 δισ. ευρώ έργα και το επόμενο τρίμηνο θα συμβασιοποιηθούν έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ. Τι σημαίνουν όλα αυτά τα έργα; Πέρα από το προφανές, ότι βοηθούν στην ανάπτυξη της οικονομίας και δίνουν θέσεις εργασίας, είναι από τις λίγες φορές που αυτά τα έργα έγιναν με μία κεντρική στόχευση, να δημιουργήσουν ώθηση, σε αυτό που πάντα θέλαμε, στην περιφερειακή ανάπτυξη. Και όλα αυτά δεν είναι μολυβιά στο χάρτη», υπογράμμισε.

Έμφαση έδωσε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών «στη θεσμοθέτηση ενός ξεκάθαρου νομικού πλαισίου και στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα ΣΔΙΤ», τονίζοντας ότι αυτές οι πολιτικές είχαν απτό αποτέλεσμα.

«Τόσα πολλά έργα, να ξεκινούν σε τόσο σύντομο χρόνο, δεν έχουμε ξαναδεί στην Ελλάδα ποτέ στο παρελθόν. Τους σημερινούς ρυθμούς η Ελλάδα δεν τους έφτασε ούτε καν την περίοδο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες», σημείωσε.

Μίλησε ακόμα για εμβληματικά έργα, που είχαν μπλοκάρει και μπήκαν μπροστά επί ΝΔ, όπως τα έργα Πατρών-Πύργου, Άκτιο-Αμβρακία, Ε65, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, η επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά και το Μετρό Θεσσαλονίκης.

«Για μια σειρά έργα που ήταν απλά σχέδια επί χάρτου προχώρησε η ωρίμανση τους ταχύτατα, όπως ο ΒΟΑΚ, καθώς και η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η Παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, το Δράμα-Αμφίπολη και τόσα άλλα», είπε.

Ο κ. Καραμανλής στάθηκε ιδιαίτερα στην αξιοποίηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, το οποίο χαρακτήρισε ένα νέο «σχέδιο Μάρσαλ», και «στο μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ», όπως είπε.

Αναφερόμενος στον τομέα των Μεταφορών, υπογράμμισε ότι «ολοκληρώνονται οι διαδικασίες και τους επόμενους μήνες θα ξεκινήσουν να έρχονται τα 650 νέα πράσινα λεωφορεία, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη», ενώ χαρακτήρισε ως πιο σημαντικό ότι δημιουργήθηκαν 1.389 νέες θέσεις απασχόλησης σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

«Αυτό το έργο παράγουμε στην κυβέρνηση Μητσοτάκη. Και έτσι είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε. Και το 2023 και τα επόμενα χρόνια», κατέληξε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών.