Τα έσοδα της Xiaomi αυξήθηκαν κατά 31% στο β΄τρίμηνο, λίγο υψηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών, χάρη στην επιτυχημένη κυκλοφορία του δεύτερου ηλεκτρικού οχήματός της το οποίο αντιστάθμισε την πτώση ζήτησης στα smartphones.

Τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 116 δισεκατομμύρια γιουάν (16,2 δισεκατομμύρια δολάρια), από την εκτίμηση των αναλυτών περί 115 δισεκατομμυρίων γιουάν. Τα καθαρά κέρδη σχεδόν διπλασιάστηκαν φτάνοντας τα 11,9 δισεκατομμύρια γιουάν. Η Xiaomi παρέδωσε 81.302 οχήματα το δεύτερο τρίμηνο, ανεβάζοντας το σύνολο του πρώτου εξαμήνου στις 157.000 — σε τροχιά ξεπέρασης των πωλήσεων του 2024.

Η δυνατή ζήτηση για το SUV YU7, το οποίο παρουσιάστηκε από τον συνιδρυτή Lei Jun στα τέλη Ιουνίου, καθιστά την εταιρεία διατεθειμένη να επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε έναν ταχύτατα αναπτυσσόμενο αλλά ανταγωνιστικό τομέα ηλεκτρικών οχημάτων. Η Xiaomi στοχεύει να κυνηγήσει τις Tesla και BYD και να καταστεί μία από τις πέντε κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, παρά τις παραγωγικές δυσκολίες που δοκιμάζουν τα αναπτυξιακά της όρια. Ο χρόνος παράδοσης του SUV έχει ξεπεράσει τον ένα χρόνο.

Σε συνάντηση με επενδυτές τον Ιούνιο, ο Lei ανέφερε ότι η δραστηριότητα κατασκευής αυτοκινήτων αναμένεται να γίνει κερδοφόρα το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Η Xiaomi κέρδισε περίπου 120 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιοποίηση το τελευταίο έτος, ενισχυμένη από την είσοδό της στον χώρο των EVs, κερδίζοντας έδαφος έναντι μεγαλύτερων ανταγωνιστών. Τον Ιούνιο, η κινεζική κυβέρνηση παρενέβη για να τερματιστεί ο πολύμηνος πόλεμος τιμών που πιέζει τα περιθώρια κέρδους στην εφοδιαστική αλυσίδα αυτοκινήτων. Η Xiaomi απέφυγε να προσφέρει εκπτώσεις, καθώς η ζήτηση παραμένει ισχυρή. Ωστόσο, η μετοχή της διαπραγματεύεται πλέον υψηλότερα από την BYD και τη Samsung Electronics παγκόσμια αντίπαλο στα smartphones.

Σε ανάλυση του Bloomberg Intelligence αναφέρεται ότι το τμήμα Smart EV και άλλες πρωτοβουλίες ενδέχεται να κατέγραψαν αύξηση εσόδων 11% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, λόγω μεγαλύτερης παραγωγικής δυναμικότητας. Το τμήμα IoT πιθανώς αυξήθηκε κατά 30‑40%. Ωστόσο, οι πωλήσεις κινητών πιθανώς επιβραδύνθηκαν κατά 5%. Το μικτό περιθώριο κέρδους εκτιμάται ότι αυξήθηκε σε ετήσια βάση στο 22,5%, λόγω της κλίμακας στα EV και της αναβάθμισης του προϊόντος IoT. Ωστόσο υποχώρησε ελαφρώς έναντι του πρώτου τριμήνου, εξαιτίας εκπτώσεων και αυξημένου κόστους εισροών στα smartphones.

Η Xiaomi αντιμετωπίζει επιβράδυνση στη βασική της δραστηριότητα και χαμηλή καταναλωτική δαπάνη. Μαζί με Apple Inc. και Huawei Technologies Co., έκανε μεγάλες εκπτώσεις στο φεστιβάλ αγορών του Ιουνίου, για να προσελκύσει πελάτες, πιέζοντας τα περιθώρια κέρδους.

Διαβάστε ακόμη: