Μπροστά στη μεγαλύτερη ανατροπή των τελευταίων ετών βρίσκεται αντιμέτωπος ο εγχώριος κλάδος των τηλεπικοινωνιών. Η κίνηση της ΔΕΗ να εισέλθει στην αγορά, με πρώτο σκαλοπάτι το γρήγορο Ιντερνετ, διέκοψε μια περίοδο σχετικής ηρεμίας, αναγκάζοντας τους τρεις παραδοσιακούς παίκτες να επαναξιολογήσουν τη στρατηγική τους. Εξάλλου, η ΔΕΗ και το σχέδιό της δύσκολα μπορεί να αντιμετωπιστεί επιφανειακά. Πρόκειται για έναν εδραιωμένο όμιλο με μακρόχρονη εμπειρία στην ανάπτυξη δικτύων, που από την πρώτη στιγμή έδειξε ξεκάθαρα τις προθέσεις του.
Όπως σημειώνει ρεπορτάζ της Καθημερινής, το πλεονέκτημα της ΔΕΗ έγκειται στη δυνατότητά της να αναπτύσσει την υποδομή εναερίως, τοποθετώντας καλώδια οπτικής ίνας πάνω στους στύλους του δικτύου ηλεκτρικής διανομής. Αυτό της επιτρέπει να κερδίζει χρόνο και παράλληλα να μειώνει δραστικά το κόστος, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους παρόχους που περιορίζονται σε υπόγεια δίκτυα, τα οποία απαιτούν πιο σύνθετες κατασκευαστικές εργασίες και σαφώς μεγαλύτερη δαπάνη. Ετσι, έχει καταφέρει να «τρέξει» το πρόγραμμα επέκτασης, προσφέροντας παράλληλα αρκετά πιο οικονομικά πακέτα για γρήγορο Ιντερνετ έναντι του ανταγωνισμού.
Με την ταχύτητα που έχει ανεβάσει, εκτιμάται ότι η ΔΕΗ θα πετύχει τον στόχο κάλυψης 1,5 εκατ. νοικοκυριών έως το τέλος της χρονιάς, ενώ ο απώτερος στόχος είναι τα 3 εκατ. μέχρι το 2030. Για τη χρηματοδότηση του έργου, η θυγατρική της Fibergrid έχει αντλήσει ομολογιακό δάνειο, με την επένδυση να ανέρχεται σε περίπου 650 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2023-2026.
Η εμπορική διάθεση των προγραμμάτων υψηλών ταχυτήτων ξεκίνησε πριν από δύο μήνες σε περιορισμένη κλίμακα στην Αττική, με τους πρώτους πελάτες να έχουν ήδη ενεργοποιηθεί. Σήμερα η υπηρεσία είναι διαθέσιμη σε 650.000 νοικοκυριά, αριθμός που αναμένεται να φθάσει το 1,1 εκατ. έως το τέλος του έτους.
Σε ό,τι αφορά την ανταπόκριση των καταναλωτών, σύμφωνα με τη διοίκηση του ενεργειακού ομίλου, υπήρξε ιδιαίτερα θετική, με περίπου 4.000 αιτήσεις μέχρι σήμερα και 80-100 νέα αιτήματα ημερησίως.
Αλλωστε, οι ιδιαίτερα χαμηλές τιμές των πακέτων, όπως για παράδειγμα 19,90 ευρώ το 1 Gps, έχει κάνει την αγορά να περιμένει ποια θα είναι η απάντηση των υπόλοιπων τηλεπικοινωνιακών παρόχων και ιδιαίτερα του ΟΤΕ, ο οποίος τα τελευταία χρόνια οδηγεί τις επενδύσεις στην οπτική ίνα μέχρι το σπίτι.
Κύκλοι της αγοράς με γνώση επί του θέματος υποστηρίζουν στην «Κ» ότι η επιθετική εμπορική πολιτική της ΔΕΗ δεν αποκλείεται να φέρει αλλαγές στις τιμές των πακέτων γρήγορου Ιντερνετ, προκειμένου οι εταιρείες να διατηρήσουν την πελατειακή τους βάση. Το ισχυρό χαρτί του ΟΤΕ, όπως επαναλαμβάνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Κώστας Νεμπής, είναι η δυνατότητα να προσφέρει ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών, το οποίο περιλαμβάνει σταθερή και κινητή τηλεφωνία, συνδρομητική τηλεόραση και Ιντερνετ, κάτι που λειτουργεί ιδιαίτερα ελκυστικά μέχρι στιγμής για τον καταναλωτή.
Θυμίζουμε ότι ο ΟΤΕ παραμένει ο βασικός παίκτης, με το μεγαλύτερο δίκτυο FTTH στη χώρα. Εως τον Μάρτιο του 2025 είχε καλύψει 1,8 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις, αντιπροσωπεύοντας το 84% των ενεργών συνδρομών. Στόχος του είναι να φτάσει στα 2,1 εκατ. μέχρι το τέλος του 2025 και στα 3 εκατ. το 2027, δηλαδή τα δύο τρίτα των συνολικών γραμμών της χώρας. Η πρόοδος ενισχύεται από τις κρατικές επιδοτήσεις Gigabit Voucher και Smart Readiness, που αυξάνουν τη ζήτηση.
Η Nova, μέσω της United Fiber, επεκτείνει την κάλυψή της με στόχο τις 830.000 γραμμές έως το τέλος του 2025, από 540.000 που είχε επιτύχει έως τα τέλη του 2024. Το επενδυτικό της σχέδιο υλοποιείται στο πλαίσιο του United Group, στον οποίο η BC Partners διατηρεί πλειοψηφικό μερίδιο και αναμένεται να ενισχύσει την εμπορική παρουσία της σε περιοχές υψηλής ζήτησης.
Η Vodafone Ελλάδας υλοποιεί πρόγραμμα 1 δισ. ευρώ για την περίοδο 2024-2029, με έμφαση στην ανάπτυξη οπτικών ινών. Σήμερα έχει φτάσει τις 360.000 γραμμές, με στόχο τις 500.000 έως το τέλος του 2025 και τις 850.000 έως το 2028. Παρότι οι ενεργές συνδέσεις παραμένουν χαμηλότερες, παρουσιάζουν συνεχή αύξηση.
Στην εξίσωση αυτή μπαίνει και η Inalan, η οποία συνεχίζει πιο στοχευμένα σε αρκετά μικρότερη κλίμακα, επενδύοντας σε αστικά κέντρα με απευθείας σύνδεση οπτικής ίνας, προσφέροντας εναλλακτικές επιλογές κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Διαβάστε ακόμη:
- Στην τελική ευθεία το νέο κόμμα του Αλέξη Τσίπρα: Τα επόμενα βήματα
- Μαρία Σολωμού: Εγώ έκανα πάντα την πρώτη κίνηση, έχει τύχει να στείλω σφηνάκι και να συστηθώ
- Κάμερες στην Αττική: Πού θα βρίσκονται 388 συσκευές – Ποιες παραβάσεις θα καταγράφουν
- Αλτσχάιμερ: 41χρονος αποκαλύπτει το πρώτο σύμπτωμα που αγνόησε και «μαρτύρησε» τη νόσο