Οι σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την προτίμηση των καταναλωτών για γρήγορο, εύκολο και οικονομικό φαγητό, σε συνδυασμό με την συνεχή άνοδο της τουριστικής κίνησης στη χώρα μας, έχουν οδηγήσει σε σημαντική ανάπτυξη τον κλάδο της ταχείας εστίασης. Ευνοημένες είναι οι μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες επεκτείνουν συνεχώς το δίκτυό τους στην Ελλάδα, ενώ ορισμένες εξ αυτών κάνουν ανοίγματα στο εξωτερικό.
Όμιλος Evergood
Ξεκινώντας από τον μεγαλύτερο όμιλο εστίασης στην Ελλάδα, τον Όμιλο Evergood της Vivartia, αυτός διαθέτει 5 αλυσίδες εστίασης (Goody’s Burger House, Everest, La Pasteria, Flocafe, Olympus Plaza) και μια μεγάλη γκάμα μοναδικών concepts εστίασης, πάνω από 560 σημεία πώλησης, 2 παραγωγικές μονάδες και περισσότερους από 5.000 εργαζόμενους (συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που απασχολούνται σε καταστήματα που λειτουργούν με franchise).
Εκτός Ελλάδας, πέρυσι άνοιξε 9 νέα σημεία σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή, ενισχύοντας την παρουσία των σημάτων του σε συνολικά 12 χώρες.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας του με την ολλανδική Tamoil, ο όμιλος άνοιξε πρόσφατα το 3ο σημείο Flocafe Espresso Room σε ισάριθμους σταθμούς καυσίμων και ενέργειας στην Ολλανδία, στις περιοχές Zetten, Zandvoort και Alkmaar. Επιπλέον, τα Flocafe Espresso Room επεκτάθηκαν στις χώρες της Μέσης Ανατολής με 2 νέα καταστήματα στο Κατάρ, και πλέον αριθμούν 112 καταστήματα, σε συνολικά 9 χώρες.
Αντίστοιχα, τα Goody’s Burger House απέκτησαν 2 νέα σημεία στην Κύπρο και άλλα 2 νέα σημεία στην Σαουδική Αραβία, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων σε 141, τα οποία λειτουργούν σε 5 χώρες.
Σύμφωνα με τον CEO του ομίλου Goody’s-Everest, Ανδρέα Τσουκάλη, “η στρατηγική για το 2025 εστιάζει στην περαιτέρω επέκταση της παρουσίας μας, με περισσότερα καταστήματα σε υφιστάμενες χώρες. Θα συνεχίσουμε να υλοποιούμε ένα φιλόδοξο, αλλά και παράλληλα στοχευμένο πλάνο ανάπτυξης για τα σήματά μας, εντός και εκτός Ελλάδας, αξιοποιώντας κάθε ευκαιρία επέκτασης σε μεγάλες πόλεις και δίκτυα ταξιδιωτικών υπηρεσιών”.
Jackaroo
Σημειώνεται ότι ο όμιλος Vivartia προχώρησε πρόσφατα στην εξαγορά του 60% της Jackaroo, της αλυσίδας του Μιχάλη Ματζουράνη, με το τίμημα να αποτιμάται, πέριξ των €10 εκατ.
Η Jackaroo μέχρι σήμερα διαθέτει συνολικά πέντε καταστήματα στην Αττική. Δύο από αυτά είναι στον Πειραιά και από ένα σε Κυψέλη, Νέο Κόσμο και Περιστέρι, ενώ το επόμενο σημείο θα ανοίξει στην Αγία Παρασκευή. Στο φετινό προγραμματισμό περιλαμβάνονται τρία ακόμη καταστήματα: σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα (Πανόρμου) και Λάρισα, ενώ στα σχέδια του 2026 είναι η επέκταση σε Πάτρα και Ηράκλειο.
McDonald’s
Η Premier Capital Hellas, η οποία διαχειρίζεται τα εστιατόρια McDonald’s στη χώρα μας, εμφανίζει συνεχή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, με τις πωλήσεις πέρυσι να φθάνουν τα €108,8 εκατ. -εξυπηρετώντας 11,5 εκατομμύρια πελάτες – από €102,4 εκατ. το 2023 και €81,63 εκατ. το 2022. Από την άλλη πλευρά, τα προ φόρων κέρδη της εταιρείας υποχώρησαν κατά 48%, στα €2,22 εκατ. από €4,26 εκατ. το 2023.
Από το 2011 που ανέλαβε ως Developmental Licencee της McDonald’s στην Ελλάδα, η Premier Capital Ελλάς έχει επενδύσει περίπου €50,3 εκατ. για το άνοιγμα νέων εστιατορίων, την ανακαίνιση υφιστάμενων καθώς και την αναβάθμιση των υποδομών και της τεχνολογίας σε ολόκληρο το δίκτυό της.
Οι επενδύσεις για τα τρία νέα καταστήματα που άνοιξε πέρυσι (σε Κορυδαλλό, Νέα Σμύρνη και Θεσσαλονίκη στο Mediterranean Cosmos), διαμορφώθηκαν σε περίπου €4 εκατ.
Στόχος της διοίκησης είναι να δημιουργήσει μέχρι το 2028 ένα δίκτυο 50 εστιατορίων στην Ελλάδα, ενώ ειδικά για φέτος σχεδιάζει να ανοίξει 3 νέα εστιατόρια.
Επισημαίνεται ακόμη η επένδυση ύψους €7 εκατ. της εταιρείας για τη δημιουργία του νέου κέντρου διανομής τελευταίας τεχνολογίας στον Ασπρόπυργο, σε έκταση άνω των 4.000 τ.μ., σε στρατηγικό σημείο κοντά στην Αθήνα, στοχεύοντας να βελτιώσει την αποδοτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας του δικτύου McDonald’s στη χώρα μας.
KFC
Με ανάπτυξη της τάξης του 10%, δηλαδή με έναν τζίρο πέριξ των €46 εκατ., εκτιμάται ότι έκλεισε το 2024 για την Food Plus, η οποία έχει τη διαχείριση των εστιατορίων KFC στην Ελλάδα από το 1989. Σε επίπεδο κερδοφορίας, η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει το EBITDA στα επίπεδα του 2023, λαμβάνοντας υπόψιν ότι δεν προχώρησε σε αυξήσεις στους τιμοκαταλόγους των εστιατορίων, ενώ την ίδια στιγμή αυξήθηκε το κόστος εργασίας και παράλληλα εντάθηκε ο ανταγωνισμός.
Η Food Plus συνεχίζει να επενδύει συνεχώς στην επέκταση του δικτύου της. Είναι χαρακτηριστικό ότι, από το 2019 που λειτουργούσαν 8 καταστήματα KFC, φέτος το δίκτυο αριθμεί ήδη 21 καταστήματα, εκ των οποίων 4 άνοιξαν το 2024 (σε Γέρακα, Φιλαδέλφεια, Θεσσαλονίκη και στο Top Parks στην Πάτρα).
Το φετινό πλάνο της διοίκησης της Food Plus, η οποία απασχολεί σήμερα περισσότερα από 650 εργαζομένους, κάνει λόγο για το άνοιγμα 2-3 νέων καταστημάτων. Το πρώτο εξ αυτών θα ανοίξει στο κέντρο της Λάρισας, ενώ συνολικά η εστίαση της εταιρείας δίνεται στην περιφέρεια καθώς εκτιμά ότι η πρωτεύουσα έχει καλυφθεί σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Αναφορικά με το κατάστημα που θα ανοίξει σε νέο εμπορικό κέντρο της Lamda Development στο Ελληνικό, το χρονοδιάγραμμα εξαρτάται από την πορεία των εργασιών στο big project, με τις πρώτες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για εγκαίνια προς τα τέλη του 2028.
Taco Bell
Μία ακόμη σημαντική κίνηση της Food Plus αφορά στη συμφωνία που έκλεισε για την ανάληψη της διαχείρισης των καταστημάτων Taco Bell στην Ελλάδα.
Εντός Ιουλίου είναι προγραμματισμένο να ανοίξει το πρώτο Taco Bell στο Χαλάνδρι, ενώ το δεύτερο, στο οποίο προχωρούν οι εργασίες κατασκευής, θα λειτουργήσει στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens στο Μαρούσι.
Στόχος της διοίκησης είναι να προσθέτει κάθε χρονιά στο δίκτυο της Tex-Mex αλυσίδας περίπου 3-4 καταστήματα μεγέθους 200-250 τ.μ.
Όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας, πρόκειται για ένα brand το οποίο, εκτός από τις ΗΠΑ που είναι πολύ δημοφιλές, ανεβαίνει με τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης σε όλο τον κόσμο. Στόχος της είναι να εκμεταλλευθεί τη μεγάλη στροφή των καταναλωτών και προς ethnic κουζίνες, αλλά και το νεανικό κοινό που προτιμά brands όπως αυτό της Taco Bell.
Pizza Hut
Περίπου πέντε χρόνια από την φυγή της από την Ελλάδα, η Pizza Hut επέστρεψε στη χώρα μας, ανοίγοντας το πρώτο της κατάστημα στο Παγκράτι, στον ιστορικό χώρο του café Λέντζος στην Υμηττού.
Σημειώνεται ότι την ανάπτυξη της αλυσίδας στην Ελλάδας ανέλαβε ο κυπριακός όμιλος PHC Franchised Restaurants Public Ltd του Λύσανδρου Ιωάννου. Η σύμβαση του ομίλου PHC με τη Yum! Brands διασφαλίζει τη δημιουργία ενός συγκεκριμένου αριθμού καταστημάτων κάθε χρόνο. Της νέας προσπάθειας επέκτασης του brand στη χώρα μας ηγείται ο Κωνσταντίνος Ντουμής, ένας έμπειρος επαγγελματίας με πάνω από 30 χρόνια στον χώρο της εστίασης
Μailo’s
Ένα ακόμη από τα πετυχημένα projects των τελευταίων ετών είναι η Mailo’s the Pasta Project. Η Μailo’s, με ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Νίκο Μουτσουρούφη, μετρά ήδη 42 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ 10 νέα σημεία βρίσκονται σε φάση υλοποίησης.
Η αλυσίδα συνεχίζει να αναπτύσσεται με υψηλό ρυθμό, έχοντας ήδη «κλειδώσει» στρατηγικές συνεργασίες για την επέκτασή της στο εξωτερικό, με την 3η κατά σειρά χώρα να ξεκινάει στα μέσα της χρονιάς. Πρόσφατα, η VG Holding του Βλάσση Γεωργάτου (επικεφαλής της Γρηγόρης) αύξησε τη συμμετοχή της στο 35% από 20% που κατείχε πριν.
Το 2024 έκλεισε για την Mailo’s με ανάπτυξη 32% και πωλήσεις €4,8 εκατ. και άνοδο της καθαρής της κερδοφορίας κατά 21%, στα €2,72 εκατ.
Διαβάστε ακόμη:
- Χρηματιστήριο: Κέρδη 24,60% από τις αρχές του 2025 – 42,90% άνοδος στον τραπεζικό δείκτη
- Αντίστροφη μέτρηση για το Ταμείο Ανάκαμψης – Δεν παρατείνεται η διάρκεια ζωής του
- Το μεγάλο spilt των αγορών: Όταν οι μετοχές καλπάζουν και τα ομόλογα εκπέμπουν SOS
- Dark web: Πώς να ελέγξετε αν οι κωδικοί σας έχουν διαρρεύσει – Πόσο κοστίζουν τα προσωπικά δεδομένα σας