Σώοι απεγκλωβίστηκαν οι 379 επιβάτες από το αεροπλάνο της Japan Airlines που έπιασε φωτιά στο Τόκιο της Ιαπωνίας, ωστόσο πέντε άτομα της ιαπωνικής ακτοφυλακής έχασαν τη ζωή τους στο περιστατικό.

Σύμφωνα με τα διεθνή πρακτορεία, το Airbus A350-900 των Ιαπωνικών Αερογραμμών. που μετέφερε 379 επιβάτες, εκτελούσε την πτήση JAL 5016 και προερχόταν από το Σαπόρο της βόρειας Ιαπωνίας.

Ιαπωνία: Πώς βγήκαν ζωντανοί οι 379 επιβάτες της Japan Airlines από το αεροπλάνο που έπιασε φωτιά στο Τόκιο

Κατά την προσγείωση στο αεροδρόμιο Χανέντα, ένα από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια στον κόσμο, φέρεται να προσέκρουσε σε αεροπλάνο της ιαπωνικής ακτοφυλακής, που βρισκόταν καθ’ οδόν προς την αεροπορική βάση Νιιγκάτα για να παραδώσει βοήθεια στην πληγείσα περιοχή από τον σεισμό της χερσονήσου Νότο, στο βόρειο άκρο του νομού Ισικάουα.

«Δεν είναι ξεκάθαρο εάν υπήρξε σύγκρουση ή όχι. Αλλά το σίγουρο είναι ότι το αεροπλάνο μας ενεπλάκη», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ένας αξιωματούχος της ακτοφυλακής στο αεροδρόμιο Χανέντα.

Από τη φερόμενη πρόσκρουση, το Airbus τυλίχθηκε στις φλόγες, όμως οι 379 επιβάτες του απεγκλωβίστηκαν σώοι και απομακρύνθηκαν χρησιμοποιώντας τη φουσκωτή τσουλήθρα εγκατάλειψης αεροσκάφους.

Ωστόσο, το σκάφος της ακτοφυλακής καταστράφηκε ολοσχερώς και σκοτώθηκαν πέντε άτομα που επέβαιναν, ενώ γλίτωσε μόνο ο κυβερνήτης που εγκατέλειψε νωρίτερα το σκάφος.

Δεν ήταν όμως «θαύμα». Οι ειδικοί εξηγούν ότι η επιτυχής εκκένωση του Airbus που είχε τυλιχτεί στις φλόγες οφείλεται σε έναν συνδυασμό σύγχρονων κανονισμών ασφαλείας και της αυστηρής κουλτούρας ασφαλείας της Japan Airlines.

Το πλήρωμα έκανε «απλώς» αυτό που είχε εκπαιδευθεί: Έμεινε ψύχραιμο και οδήγησε τους επιβάτες με τάξη και ταχύτητα στην ασφάλεια, πρώτα στην φουσκωτή τσουλήθρα που ξεδιπλώνεται και φουσκώνει αυτόματα μετά από ατύχημα και έπειτα εκτός του αεροπλάνου.

Αυτή η αντίδραση του πληρώματος δεν ήταν ακριβώς έκπληξη. Τα μέλη της JAL περνούν από σκληρή και λεπτομερή εκπαίδευση καθώς η αεροπορική εταιρεία έχει μια πολύ αυστηρή κουλτούρα γύρω από τις στάνταρ διαδικασίες και το να κάνουν τα πάντα σωστά. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που σε αυτή την περίπτωση το πλήρωμα φαίνεται να τα κατάφερε τόσο καλά. Πού εδράζεται αυτή η κουλτούρα;

Στα κεντρικά γραφεία της Japan Airlines, από το 2005 εκτίθενται τα συντρίμμια της πτήσης 123 και οι ιστορίες των ανθρώπων που χάθηκαν σε αυτή. Είναι το πιο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα στο οποίο εμπλέκεται ένα μόνο αεροπλάνο και συνέβη στις 12 Αυγούστου 1985, όταν αεροπλάνο της Japan Airlines που εκτελούσε την πτήση Τόκιο- Οσάκα συνετρίβη, σκοτώνοντας 520 από τους 524 επιβαίνοντες.

Παρότι, όπως αποδείχθηκε, αιτία της συντριβής ήταν ένα λάθος από τους τεχνικούς της Boeing στην ουρά του αεροσκάφους και επ’ ουδενί της αεροπορικής, αυτό τη στοιχειώνει τη JAL μέχρι και σήμερα. Είναι, άλλωστε και το μοναδικό δυστύχημα στην ιστορία της Japan Airlines.

Οι ιθύνοντες της εταιρείας λένε ότι οι νεοπροσληφθέντες σε αυτή, πρέπει να βλέπουν τα συντρίμμια και τις ιστορίες των ανθρώπων που χάθηκαν, για να έχουν συναίσθηση της ευθύνης που αναλαμβάνουν. Ότι πρέπει να κατανοήσουν πως πρέπει να είναι έτοιμοι να κάνουν ό,τι πρέπει να κάνουν όταν κάτι πάει στραβά. Και αυτό, καθώς φαίνεται, λειτουργεί καλά όταν συνδυάζεται με την πολύ σκληρή εκπαίδευση και την εμμονή και στην τελευταία λεπτομέρεια ασφαλείας. Γι’ αυτό και η Japan Airlines βαθμολογείται ως μια από τις πιο ασφαλείς του πλανήτη, με επτά αστέρια στην κατάταξη της Airlineratings.com.

Διαβάστε ακόμη: