“The case is closed” σημειώνουν σιβυλλικά πηγές με γνώση της υπόθεσης εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ από τον Όμιλο Ελλάκτωρ από το σχήμα Δημήτρη Κούτρα-Wade Adams.
Όπως όλα δείχνουν η επιχειρηματική κίνηση δεν είχε μέλλον και αναμένονται οι σχετικές ανακοινώσεις από την Ελλάκτωρ.
Μάλιστα όπως υποστηρίζεται από τις ίδιες πηγές θα γίνει και παρακράτηση της εγγυητικής επιστολής ύψους 5 εκατ. ευρώ που είχε κατατεθεί από το σχήμα αυτό ενώ θα υπάρξουν και “σημαντικές ανακοινώσεις για το μέλλον του Ομίλου”.
Θα πρέπει πάντως να αναφερθεί ότι το deal είχε περιθώριο μέχρι το τέλος Μαρτίου για να ολοκληρωθεί αλλά το ναυάγιο έχει ήδη συμβεί.
Αυτό που φαίνεται να πήγε στραβά, όπως σχολιάζουν πηγές των κατασκευών, είναι η δαιδαλώδεις σύνδεση των δύο θυγατρικών (ΑΚΤΩΡ και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ) της μητρικής εταιρείας καθώς σε κάθε έργο παραχώρησης η κατασκευή δίδεται στην ΑΚΤΩΡ. Το ίδιο κάνουν και άλλες εταιρείες με ομιλική διαστρωμάτωση όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όπου τα έργα που αναλαμβάνει η μητρική, δίνονται στο κατασκευαστικό της σκέλος που είναι η ΤΕΡΝΑ.
Κοινώς η συμπόρευση δύο ξεχωριστών οντοτήτων με δεσμεύσεις όπως η αποκλειστική εκτέλεση έργων σε project παραχωρήσεων ή ΣΔΙΤ θα είχε θέματα όπως η συμφωνία τιμών.
Επίσης έχει αποκλειστεί η πιθανότητα να δοθεί κάποιο μειοψηφικό ποσοστό καθώς είναι κάτι που δεν φαίνεται να αποτελεί ενδιαφέρουσα περίπτωση.
Από το κάδρο μπορεί να έχει φύγει και η περίπτωση της εξαγοράς της ΙΝΤΡΑΚΑΤ που είχε κάνει έγγραφη προσφορά ύψους 180 εκατ. ευρώ, κύκλοι της αγοράς όμως επισημαίνουν, ότι είναι εξαιρετικά πιθανό η ΙΝΤΡΑΚΑΤ να επανέλθει αφού όμως λήξει η περίοδος, χωρίς όμως να υπάρχει κάποια βιασύνη στην διαδικασία.
Από την πλευρά του άλλου μεγάλου Ομίλου, της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, πηγές με γνώση αναφέρουν ότι δεν έχει κανένα ενδιαφέρον και δεν έχει αποτελέσει μέρος της συζήτησης από την αρχή της υπόθεσης αυτής.
Αυτό που μένει να διευκρινιστεί εφόσον η υπόθεση της πώλησης της ΑΚΤΩΡ συνολικά σταματήσει είναι το μέλλον του Ομίλου από την Reggeborgh.
Η Ελλάκτωρ συμμετέχει μέσω των ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και ΑΚΤΩΡ σε δεκάδες δημόσια έργα και ΣΔΙΤ κάποια εκ των οποίων θα υπογραφούν το επόμενο διάστημα (επέκταση Κύμης, μεσαίο τμήμα ΒΟΑΚ) και οι όποιες εξελίξεις επηρεάζουν όλη την βιομηχανία των κατασκευών της χώρας.
Ο Όμιλος που σήμερα έχει 2,7 δισ.ευρώ ανεκτέλεστο απασχολεί αρκετές χιλιάδες εργαζομένων και αποτελεί σημείο αναφοράς στον εγχώριο κατασκευαστικό κλάδο με εμβληματικά έργα όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, η Αττική Οδός, η συμμετοχή στους αυτοκινητόδρομους κ.α.