Η αυλαία έκλεισε με την πτήση Κάλιαρι – Ρώμη

Το τέλος της διαδρομής για τον εθνικό αερομεταφορέα της Ιταλίας, Alitalia, σηματοδοτεί η πτήση Κάλιαρι – Ρώμη που προσγειώνεται στο αεροδρόμιο Φιουμιτσίνο λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης.

Το Airbus 320 με 180 επιβάτες και κυβερνήτη τον Αντρέα Τζόια εκτελεί την τελευταία πτήση έπειτα από 74 ολόκληρα χρόνια και αναρίθμητες αεροπορικές συνδέσεις, με τη σκυτάλη να παραδίδεται πλέον στην Ιta (Italia Trasporto Aereo).

@mimmarusso_Ciao ciao Alitalia ✈️🇮🇹👋🏼 #alitalia #bittersweet #ultimovoloalitalia #alitalia #flight #volo #italia #roma #cagliari #ciaociao #fyp♬ suono originale – mimmarusso_

Η Αlitalia, οι Ολυμπιακοί Αγώνες και ο Τζόρτζιο Αρμάνι

Η Αlitalia πρόκειται ουσιαστικά για ένα κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της Ιταλίας. Ήταν ο επίσημος αερομεταφορέας των Ολυμπιακών Αγώνων της Ρώμης το 1960, ενώ τρεις δεκαετίες αργότερα τις στολές του προσωπικού κλήθηκε να σχεδιάσει ο Τζόρτζιο Αρμάνι.

Παρά το λαμπρό της παρελθόν, η Alitalia είναι ζημιογόνα από το 2008 και βρέθηκε σε ειδικό καθεστώς διαχείρισης για πολλά χρόνια, σημειώνει το ιταλικό πρακτορείο Ειδήσεων ANSA. Tα χρέη, το αναποτελεσματικό μάνατζμεντ και η περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, οδήγησαν την Alitalia στην κατάρρευση.

Προκειμένου να δώσει το πράσινο φως για την κρατική κεφαλαιακή ενίσχυση ύψους 1,35 δισ. ευρώ προκειμένου να δημιουργηθεί η ΙΤΑ, η Κομισιόν απαίτησε τον διαχωρισμό της νέας εταιρείας από την Alitalia. Ωστόσο, δεν αποκλείεται η νέα εταιρεία να ανακτήσει την εμβληματική της ονομασία στο μέλλον, εφόσον υπάρξει συμφωνία.

«Δεν υπήρξε η αναγκαία βούληση για να σωθεί. Μας παρουσίασαν ως προνομιούχους, ενώ κάναμε πάρα πολλές θυσίες», ανέφερε, μια αεροσυνοδός στον ιταλικό Τύπο.

Χθες, η εταιρία κατέβαλε στους υπαλλήλους τα τελευταία χρήματα, δηλαδή το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου.

7.000 εργαζόμενοι χωρίς δουλειά

Από σήμερα, την Alitalia θα αντικαταστήσει μια νέα εταιρία, η Ita, η οποία θα ελέγχεται, πάντα, από το ιταλικό δημόσιο. Αλλά με εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές: οι μισθοί θα περικοπούν μέχρι και σχεδόν κατά 50%. Ένας κυβερνήτης της Alitalia έπαιρνε, μεικτά, περίπου 12.000 ευρώ. Το ποσό αυτό, στην νέα εταιρία, περιορίζεται στις 6.200 ευρώ.

Οι αεροσυνοδοί και ιπτάμενοι, κατά μέσο όρο, θα περάσουν από 2.600 ευρώ, στα 1.680. Tα συνδικάτα αμφισβητούν την όλη διαδικασία, διότι μεγάλο μέρος του προσωπικού της Alitalia, δεν πρόκειται να επαναπροσληφθεί. Σύμφωνα με τους τελευταίους υπολογισμούς, συνολικά, 7.000 εργαζόμενοι θα μείνουν χωρίς δουλειά. Για τον λόγο αυτό, τις περασμένες ημέρες, οι εργαζόμενοι μπλόκαραν και τον αυτοκινητόδρομο που συνδέει την ιταλική πρωτεύουσα με το αεροδρόμιο του Φιουμιτσίνο- Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

Η Ιta, προς το παρόν, περιορίζεται σε 52 αεροσκάφη και 2.800 εργαζόμενους. Πολλοί φοβούνται ότι μεσοπρόθεσμα, η νέα αυτή εταιρία δεν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί κολοσσούς όπως είναι η Air France και η Lufthansa και ότι θα τεθεί στο περιθώριο και από τις εταιρίες χαμηλού κόστους. Αυτό όμως είναι κάτι που θα φανεί στο άμεσο μέλλον. Προς το παρόν οι Ιταλοί θα αναπολούν τις ένδοξες ημέρες του εθνικού του αερομεταφορέα.