Η Renault παρουσίασε ένα νέο μοντέλο στην μεγάλη κατηγορία των D SUV: Το Rafale! Στα Γαλλικά σημαίνει ριπή ανέμου και παραπέμπει στην αεροναυπηγική, που αποτέλεσε σημαντικό κομμάτι στην ιστορία της Renault: Το Caudron-Renault Rafale, που πέταξε σημειώνοντας ρεκόρ ταχύτητας με 445km/h το 1934, είναι ένα μόνο παράδειγμα. Το νέο Renault Rafale διαθέτει τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες στον τομέα της συνδεσιμότητας, ενώ εξοπλίζεται με υβριδική μηχανή 200PS, που είναι αποδοτική και συμπαγής. Για την κατασκευή του χρησιμοποιούνται ευρέως και ανακυκλωμένα υλικά.

Το ελαφρώς ανασηκωμένο αμάξωμα τύπου fastback, κατατάσσει το νέο Renault Rafale στην κατηγορία των coupe-SUV. Η εμφάνιση του αυτοκινήτου αντανακλά ζωντάνια και σπορ χαρακτήρα. Το μεγάλο οριζόντιο καπό του, παραπέμπει στη δύναμη που κρύβεται από κάτω. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η νέα γρίλια και τα νέα, χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα. Το καμπυλωτό καπό και ο σμιλευμένος μπροστινός προφυλακτήρας μοιάζουν να τραβούν το αυτοκίνητο προς τα εμπρός.

Οι τονισμένοι ώμοι πάνω από τους πίσω τροχούς, αντανακλούν τη δύναμη που κινεί το αυτοκίνητο. Η εικόνα του, ακόμα και σταματημένο, δίνει αμέσως την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο θέλει να εκτοξευθεί. Η έντονα κεκλιμένη οροφή είναι και αυτή ένα ακόμα χαρακτηριστικό που παραπέμπει στην ταχύτητα.

Το νέο Renault Rafale έχει μήκος 4,71m και πλάτος 1,86m διαστάσεις που το τοποθετούν στην καρδιά της κατηγορίας D, ενώ τo ύψος των 1,61m το τοποθετεί αναμφισβήτητα ανάμεσα στα σπορ-SUV. Το μεγάλο μεταξόνιο (2,74m) και η γραμμή της οροφής του νέου Renault Rafale που χαμηλώνει σταδιακά καθώς πλησιάζει το πίσω τζάμι, συμβάλλουν ώστε να δημιουργείται άφθονος χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Το πίσω παρμπρίζ έχει κλίση 17 μοιρών κάτι που βοηθά στην αεροδυναμική απόδοση, ενώ καθιστά περιττή την ύπαρξη του πίσω υαλοκαθαριστήρα, γεγονός που διατηρεί καθαρή τη σχεδιαστική γραμμή του αυτοκινήτου. Το φαρδύ μετατρόχιο εξασφαλίζει μοναδικό επίπεδο σταθερότητας και τονίζει ακόμα περισσότερο την εικόνα του πλάτους, τόσο από την κάθετη (οι τροχοί εξέχουν ελάχιστα), όσο και από την οριζόντια προοπτική (καθώς οι 20άρηδες τροχοί γεμίζουν τους θόλους).

Το νέο Clio ήταν το πρώτο αυτοκίνητο στη γκάμα της Renault που εφοδιάστηκε με τα νέα φώτα της μάρκας, ενώ το νέο Rafale είναι το δεύτερο. Το σχέδιο δείχνει ξεκάθαρα τη νέα ταυτότητα της Renault: μοτίβα σε σχήμα ρόμβου, εντυπωσιακά και στιβαρά που συμβάλλουν στην αισθητική αναβάθμιση της εικόνας του αυτοκινήτου.

Η οδηγική απόλαυση, ήταν ένας από τους πρωταρχικούς στόχους της Renault στην εξέλιξη του νέου συστήματος κίνησης του Rafale. Το μοντέλο διαθέτει πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, με την πιο πρόσφατη αναβάθμιση στο σύστημα τετραδιεύθυνσης 4CONTROL Advanced. Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εξασφαλίζει ιδανική οδική συμπεριφορά, όχι σε βάρος της άνεσης. Το σύστημα 4διεύθυνσης 4CONTROL Advanced, βελτιώνει σημαντικά τους χειρισμούς και ενισχύει την ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες, ενώ εξασφαλίζει ακρίβεια και αμεσότητα στις μέσες και υψηλές ταχύτητες. Το νέο Rafale διαθέτει επιπλέον και σύστημα Vehicle Motion Control 2 (VMC 2). Πρόκειται για ένα αναβαθμισμένο ηλεκτρονικό σύστημα που ελέγχει τους πίσω τροχούς. Προβλέπει πιο αποτελεσματικά την απώλεια πρόσφυσης, ώστε να μπορεί ο οδηγός να κινείται με ασφάλεια στις στροφές και να γνωρίζει ότι και οι τέσσερις τροχοί βρίσκονται στη βέλτιστη θέση σε ανώμαλο έδαφος.

Το νέο Renault Rafale εξοπλίζεται με υβριδική μηχανή 200 ίππων, που συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών, χωρίς συμπλέκτη. Αυτή η κινητήρια μονάδα είναι ισχυρή, οικονομική και αυτοφορτιζόμενη. Χάρη στο σύστημα MULTI-SENSE ο οδηγός μπορεί εύκολα να επιλέξει την χαρτογράφηση που επιθυμεί.

Σύντομα θα υπάρξει και έκδοση υψηλών επιδόσεων E-Tech 4×4 300 hp. Το αναβαθμισμένο σύνολο έχει δύο τεχνικές προσθήκες. Η πρώτη αφορά στην προσθήκη ενός δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, που κινεί απευθείας τους τροχούς, καθιστώντας το νέο Rafale ένα κουπέ-SUV με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.

Παράλληλα, το νέο Rafale, στην εν λόγω έκδοση, υιοθετεί την τεχνολογία plug-in hybrid με δυνατότητα να χρησιμοποιείται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο σε όλες σχεδόν τις καθημερινές διαδρομές, με μεγάλη αυτονομία στα μεγάλα ταξίδια, χωρίς κανένα άγχος – και χωρίς κανέναν απολύτως συμβιβασμό σε ό,τι αφορά την οδηγική ευχαρίστηση. Εκτός από το σύστημα κίνησης και στους τέσσερεις τροχούς και το σύστημα 4διεύθυνσης 4CONTROL Advanced, η μελλοντική, υψηλών επιδόσεων έκδοση E-Tech 4×4 300 hp του νέου Renault Rafale σχεδιάζεται ώστε να διαθέτει ένα τέλεια ζυγισμένο πλαίσιο, για δυναμική οδική συμπεριφορά σε όλες τις περιστάσεις.