Οι περισσότερες τηλεοπτικές διαφημίσεις μας ενοχλούν, διακόπτοντας τα αγαπημένα μας προγράμματα για να προσπαθήσουν να σας πουλήσουν ένα ολοκαίνουργιο είδος εμπορεύματος που «θα αλλάξει» τη ζωή μας. Φθηνές, απλές και ως επί το πλείστον κακοπροαίρετες, αυτές οι διαφημίσεις περνούν από τον αμφιβληστροειδή μας χωρίς ιδιαίτερη αναγνώριση. Όμως, κάποιες «παραβιάζουν» αυτή την τάση, με τους παραγωγούς να ρίχνουν εκατομμύρια ευρώ για να εξασφαλίσουν ότι θα τραβήξουν την προσοχή μας και τα μετρητά στο πορτοφόλι μας.

H πιο ακριβή διαφήμιση όλων των εποχών κυκλοφόρησε το 2004. Το Chanel No.5 The Film ήταν ένα διαφημιστικό σποτ για μια νέα σειρά αρωμάτων από τον εμβληματικό γαλλικό οίκο μόδας πολυτελείας. Σκηνοθετημένη από τον διάσημο Αυστραλό σκηνοθέτη Baz Luhrmann, η διαφήμιση κόστισε 33 εκατομμύρια δολάρια για να πραγματοποιηθεί.

 

Προσαρμοσμένα στον πληθωρισμό, τα 33 εκατομμύρια δολάρια ανέρχονται σε περίπου 52 εκατομμύρια δολάρια σήμερα, δηλαδή δύο εκατομμύρια περισσότερα από το διάσημο μιούζικάλ του που κέρδισε Όσκαρ το 2001 «Moulin Rouge».

Διαρκεί μόλις 180 δευτερόλεπτα και φτάνει τα 288.888 δολάρια ανά δευτερόλεπτο. Ωστόσο, παρά τη συγκλονιστική τιμή του, το Chanel No.5 The Film έτυχε αξιοσημείωτης αποδοχής, σε μεγάλο βαθμό χάρη στο ταλέντο της πρωταγωνίστριας, που δεν ήταν άλλη από την βραβευμένη με Όσκαρ Nicole Kidman. Η διαφήμιση επωφελήθηκε επίσης και από την τεχνογνωσία του σχεδιαστή κοστουμιών της Chanel, Karl Lagerfeld.

H σύντομη διαφήμιση αφηγείται την ιστορία μιας ηθοποιού που δραπετεύει με έναν όμορφο άντρα και ερωτεύεται, πιθανώς επειδή το Chanel No.5 μύριζε τόσο όμορφα.

Ο Luhrmann εντάσσεται σε μια μακρά σειρά κινηματογραφιστών που έχουν βρει την μεγαλύτερη επιτυχία στον κόσμο της διαφήμισης. Πράγματι, μερικοί από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών έχουν εμβαθύνει στη βιομηχανία της διαφήμισης, όπως οι Sofia Coppola, Michael Bay, David Fincher, Wes Anderson, David Lynch, Martin Scorsese και Ridley Scott, με τον τελευταίο να κάνει τη διαφήμιση του Hovis «The Bike Ride» , που έγινε εμβληματική τη δεκαετία του 1970.

Διαβάστε ακόμη: