Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) έφτασε στο 2021 για να βγάζει ανακοινώσεις στις οποίες κάνει λόγο για «αντιπαιδαγωγικό» και «ταξικό» χαρακτήρα των Πρότυπων Σχολείων.

Τι το αντιπαιδαγωγικό ή το ταξικό έχουν τα Πρότυπα Σχολεία; Το γεγονός ότι οι μαθητές εισάγονται με εξετάσεις, λαμβάνοντας γνώση από εκπαιδευτικούς με αυξημένα τυπικά προσόντα; Ο κατήφορος των συνδικαλιστών της μέσης εκπαίδευσης είναι αξιοσημείωτος, καθώς εχθρεύονται με κάθε δυνατό τρόπο ένα είδος δημόσιας εκπαίδευσης που στοχεύει στα βέλτιστα δυνατά αποτελέσματα των μαθητών, και ναι, στοχεύει στην αριστεία.

Σε μια κανονική και σοβαρή χώρα, οι εκπαιδευτικοί της θα διαμαρτύρονταν, θα διαδήλωναν και θα κλιμάκωναν τις κινητοποιήσεις τους, προκειμένου να πιέσουν την όποια κυβέρνηση να εφαρμόσει το μοντέλο των Πρότυπων Σχολείων σε κάθε σχολείο της χώρας. Στην Ελλάδα διαμαρτύρονται ακριβώς για το αντίθετο. Μια μειοψηφία εκπαιδευτικών – συνδικαλιστών επιδιώκει μια υποβαθμισμένη διδακτική ποιότητα, καθώς η ισότητα προς τα κάτω εντάσσεται στο πλαίσιο του δικού τους μικρόκοσμου.

Δεν έχουν αντιληφθεί καν πως εχθρεύονται τα παιδιά οικογενειών της κατώτερης και της μεσαίας τάξης. Τυφλωμένοι από τις ιδεοληψίες τους εξήγγειλαν στάση εργασίας με σκοπό να εμποδίσουν την διεξαγωγή των εξετάσεων.

Και τι κατάφεραν τελικά; Η στάση εργασίας κρίθηκε παράνομη, η κοινωνία τους αποδοκίμασε και για ακόμη μία φορά δυσφήμησαν την έννοια του συνδικαλισμού.

Η ΟΛΜΕ, όπως και κάθε είδους συνδικαλιστικής οργάνωσης στη χώρα, νομίζει ότι με κάθε στάση εργασίας, με κάθε νέα απεργιακή κινητοποίηση  –κενής περιεχομένου– θα προκαλέσει ένα γενικό απεργιακό κλίμα με αιτήματα μιας άλλης περιόδου.

Απέχουν παρασάγγας από αυτό που έχουν ως σύνθημα τα γαλλικά συνδικάτα «Tousensemble, grèvegénérale» («Όλοι μαζί, γενική απεργία»). Ο αγώνας τους είναι τόσο ολιγαρχικός, με αποτέλεσμα να είναι πλέον πολύ κοντά στην αμετάκλητη περιθωριοποίηση τους.

Tάσος Παππάς

δημοσιογράφος