H εικόνα της Aegean στο ταμπλό αρχίζει πλέον να μοιάζει… στοιχειωμένη. Κάθε φορά που η μετοχή επιχειρεί να ανοίξει τα φτερά της πάνω από τα 14 ευρώ, εμφανίζεται ένα νέο πρόβλημα από την πλευρά της Airbus, λες και κάποιο «κακό μάτι» ακολουθεί την εισηγμένη τα τελευταία δύο χρόνια.

Το πιο πρόσφατο επεισόδιο ήρθε χθες, με τη μετοχή να διολισθαίνει κατά 2,37% ξανά στα 14 ευρώ. Κράτησε μεν τη ζώνη στήριξης, αλλά είναι η δεύτερη φορά μέσα σε έναν μήνα που ο τίτλος πάει να ξεφύγει ανοδικά –και πάλι γυρίζει πίσω, χωρίς καμία υπαιτιότητα της διοίκησης.

Το νέο πλήγμα έχει για ακόμη μία φορά το ίδιο όνομα, Airbus. Μετά τα ζητήματα με κινητήρες, μετά το λογισμικό που προκάλεσε παγκόσμιο συναγερμό, έρχεται τώρα άλλο ένα θέμα ποιότητας να προστεθεί στη λίστα. Σύμφωνα με το Reuters, εντοπίστηκε πιθανό ελάττωμα στα πάνελ της ατράκτου δεκάδων αεροσκαφών A320 που βρίσκονται στη γραμμή παραγωγής.

Το πρόβλημα –έστω και αν δεν αφορά αεροσκάφη που ήδη βρίσκονται σε πτήση– προκαλεί καθυστερήσεις στις παραδόσεις και δημιουργεί νέο κύκλο αβεβαιότητας γύρω από τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αεροσκαφών στην Ευρώπη. Και όταν η Airbus φτερνίζεται, όλες οι εταιρείες που βασίζονται στον στόλο της… κρυολογούν.

Για την Aegean, η συγκυρία είναι εξαιρετικά άδικη. Η εταιρεία εμφανίζει ισχυρά αποτελέσματα, έχει σταθερό πτητικό έργο, προχωρά σε επενδύσεις και ανανεώνει τον στόλο της. Όμως η αγορά δεν βλέπει πάντα τις επιδόσεις – βλέπει το ρίσκο. Και όταν το ρίσκο προέρχεται από εξωτερικούς παράγοντες, όπως κατασκευαστικές καθυστερήσεις, η πίεση μεταφέρεται άμεσα στο ταμπλό.

Δύο χρόνια τώρα, η μετοχή μοιάζει να δίνει τη δική της «μάχη» με απρόβλεπτες τεχνικές αστοχίες της Airbus. Κάθε φορά που επιχειρεί να αποκτήσει ύψος, μια νέα είδηση έρχεται να κόψει τη φόρα. Αν κάτι αποδεικνύει η χθεσινή συνεδρίαση, είναι ότι το κλίμα παραμένει εύθραυστο – και οι επενδυτές κουρασμένοι από τις συνεχείς αναταράξεις.

Το ζητούμενο πλέον είναι να σταθεροποιηθεί το διεθνές περιβάλλον και να επιστρέψει η εμπιστοσύνη. Γιατί η Aegean έχει αποδείξει ότι μπορεί να πετάξει ψηλά. Αυτό που δεν μπορεί να αποφύγει, όσο κι αν το θέλει, είναι η «γρουσουζιά» που της φέρνει κάθε λίγο και μια νέα τεχνική ανακοίνωση από την Airbus.

Διαβάστε ακόμη: