Με ένα μόνο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην υφιστάμενη γκάμα της, το ΜΧ-30, ίσως κάποιοι να πιστεύουν ότι η Mazda έχει μείνει πίσω στο αγώνα δρόμου προς την πρίζα.

Η αλήθεια είναι, όμως, ότι η ιαπωνική εταιρία χαράζει πολύ προσεκτικά κάθε κίνησή της που αφορά τον εξηλεκτρισμό της και κάνει μελετημένα και προσεκτικά βήματα. Αυτό είναι ξεκάθαρο από τη στρατηγική που ανακοίνωσε και είναι κόντρα στη φρενίτιδα της ηλεκτροκίνησης.

Ισχυρή πεποίθηση της Mazda είναι ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζινοκινητήρες – πετρελαιοκινητήρες) δεν θα καταργηθούν από τη μια μέρα στην άλλη. Aντιθέτως, θεωρεί ότι θα εξακολουθήσουν να τροφοδοτούν τη συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων για τα επόμενα χρόνια.

Με αυτό το δεδομένο θα συνεχίσει να βελτιώνει την αποδοτικότητα των κινητήρων εσωτερικής καύσης και να διερευνά νέους τομείς, όπως τα εναλλακτικά βιοκαύσιμα. Τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (υβριδικά) θα αποτελούν το 75% στην παραγωγής της Mazda έως το 2030, ενώ τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα το υπόλοιπο 25%.

Το σύστημα Mazda M Hybrid συνδυάζει εξαιρετικά τους αποδοτικούς κινητήρες Skyactiv με μια ήπια υβριδική λύση που προάγει την οικονομία καυσίμου χωρίς να προσθέτει πολύ βάρος και χωρίς να χρειάζεται εξωτερική φόρτιση. Η μπαταρία των 24V ανακτά την ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα, η οποία χρησιμοποιείται για να τροφοδοτήσει τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου ή για να δώσει έξτρα ροπή λειτουργώντας υποβοηθητικά στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Σύντομα, η Mazda θα παρουσιάσει επίσης το πρώτο της plug-in υβριδικό σύστημα (PHEV). Χρησιμοποιώντας μια μεγαλύτερη μπαταρία, το σύστημα θα τροφοδοτείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για μικρές και μεσαίες αποστάσεις, καθιστώντας τις αστικές μετακινήσεις, απαλλαγμένες από εκπομπές ρύπων.

Για μεγαλύτερες αποστάσεις, η μπαταρία θα υποστηρίζεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όταν εξαντληθεί η αυτονομία της μπαταρίας, ενώ αυτός ο κινητήρας θα μπορεί ταυτόχρονα να αναλάβει και τη φόρτιση της μπαταρίας (θα μπορεί να γίνεται φόρτιση και με σύνδεση καλωδίου στην πρίζα).

Παράλληλα, η Mazda υποστηρίζει ότι τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα θα είναι μόνο μία πτυχή για ένα πιο βιώσιμο και καθαρό μέλλον. Πάντως, δέσμευση της Mazda είναι να εξηλεκτρίσει, έως το 2030, πλήρως ή εν μέρει, όλα τα νέα της μοντέλα, παρέχοντας μια πλούσια γκάμα διαφορετικών λύσεων για όλες τις ατομικές απαιτήσεις μετακίνησης και τις κατά τόπους συνθήκες. Θα διευρύνει την γκάμα των πλήρως ηλεκτρικών της οχημάτων, με στόχο όμως τις αγορές που παράγουν πράσινη ενέργεια και διαθέτουν καλές υποδομές φόρτισης.

Τέλος, εξηγεί γιατί τοποθέτησε στο MX-30 μικρή μπαταρία, χωρητικότητας 35,5 kWh. Διότι εκπέμπεται περισσότερο CO2 κατά την παραγωγή μιας μπαταρίας, από ότι κατά την παραγωγή των καυσίμων. Επομένως τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους έχουν σχετικά μεγάλο αποτύπωμα άνθρακα, ενώ όσο μεγαλύτερη είναι η μπαταρία, τόσο μεγαλύτερο είναι το αποτύπωμα του CO2.