Το 2008, η Tesla ξεκίνησε μια “επανάσταση” στην κινητικότητα λανσάροντας το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Roadster. Μετά από περισσότερο από μια δεκαετία, υπάρχει μια ακόμα καινοτομία στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η μεγαλύτερη εταιρεία τεχνολογίας σε όλο τον κόσμο Apple μελετά την είσοδο στην ηλεκτρική και αυτόματη οδήγηση κινητικότητας. Η Tesla και η Waymo της Google διεκδικούν και εκείνες να ενσωματώσουν την συγκεκριμένη λειτουργία. Οι λόγοι γίνονται όλο και πιο προφανείς από ποτέ. Η αγορά αυτοκινήτων αναμένεται να είναι σχεδόν 9 φορές μεγαλύτερη από την παγκόσμια αγορά smartphone έως το 2030, με την αγορά αυτοκινήτων να κυριαρχείται από παραδοσιακούς παίκτες που έχουν πολλά να χάσουν εάν δεν αλλάξουν. Ως αποτέλεσμα, έως το 2030, η αγορά με τη μορφή αυτοκινούμενων αυτοκινήτων αναμένεται να είναι περίπου 2 τρισεκατομμύρια δολάρια, που ήταν μόλις 54,21 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019.
Η Apple το 2014 ανακοίνωσε την πιθανή ενεργοποιησή της στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας μέσω ενός έργου με την εσωτερική κωδικοποίηση «Titan». Στο εσωτερικό της Apple, ο «Τιτάνας» συνδέεται με το απόρρητο που θέλει η εταιρεία να διατηρήσει. Σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές το έργο «Titan» δεν θα αργήσει να υλοποιηθεί. Η Apple είναι έτοιμη να παράγει ηλεκτρικά αυτοκινούμενα επιβατικά οχήματα έως το 2024, καθώς έχει την τεχνολογία μπαταρίας της στο επίκεντρο αυτή τη φορά προκειμένου να εισέλθει στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Αυτόνομη οδήγηση
Καθώς η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης βρίσκεται ακόμη στις αρχικές φάσεις, αυτή η τεχνολογία είναι πιθανό να έχει επιπλοκές ή ανθρώπινες παρεμβολές κατά την διάρκεια που το αυτοκίνητο κινείται στον δρόμο. Η Apple είναι νέα στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ωστόσο διαθέτει αποθεματικά μετρητών ύψους 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων, τεχνολογία μπαταρίας, και πολύ καλό λογισμικό. Για να προχωρήσει αυτή η διαδικασία, η Apple έχει μερικές επιλογές μπροστά της. Η πρώτη επιλογή είναι να κατασκευάσει η ίδια τα επώνυμα αυτοκίνητα της Apple.Σχετικά νεοεισερχόμενη, η Tesla αντιμετωπίζει προκλήσεις στην επίτευξη των στόχων της παραγωγής αυτοκινήτων.
Η δεύτερη επιλογή είναι να συνεργαστεί με υπάρχουσες κατασκευές αυτοκινήτων και να διαθέσει άδεια για το σχεδιασμό, το λογισμικό και την τεχνολογία της. Η Apple βρίσκεται φημολογείται ότι βρίσκεται ήδη σε συνομιλίες με την Kia Motors και φαίνεται να τείνουν προς την δεύτερη επιλογή.
Πώς αντιδρά η αυτόματη αγορά;
Η είσοδος της Apple σίγουρα θα προκαλούσε πολλές εταιρείες που τώρα παίρνουν στα σοβαρά την αγορά ηλεκτρικών και αυτοκινούμενων αυτοκινήτων. Το έτος 2024 έχει τη δυνατότητα να είναι η «στιγμή Nokia» της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι αντιδράσεις από τους ηγέτες της αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν ανάμικτες. Ορισμένοι έχουν δείξει σκεπτικισμό αμφισβητώντας την απόφαση της Apple και την ικανότητά της να προσφέρει αξία μέσω των αυτοκινήτων, ενώ άλλοι είναι θετικοί για τα αυτοκίνητα της Apple, δηλώνοντας ότι θα ήταν μια επαναστατική αναταραχή στο Διαδίκτυο των πραγμάτων (IoT) για τη βιομηχανία.
Αξεπέραστο Brand
Τις δύο τελευταίες δεκαετίες, η Apple δημιούργησε ένα αξεπέραστο brand, το οποίο διευκολύνει την είσοδό της σε οποιαδήποτε νέα βιομηχανία. Οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο από την Apple παρά να αγοράσουν ένα smartphone από έναν κορυφαίο κατασκευαστή αυτοκινήτων. Αυτή είναι η δύναμη της μάρκας Apple και αυτό συμβαίνει γιατί έχει ισχυρή βάση στο οικοσύστημα λογισμικού. Η Apple έχει ισχυρό προβάδισμα στις αρχιτεκτονικές τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης.
Ενώ υπολογίζουμε τα δυνατά σημεία της Apple, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα αυτοκίνητα είναι μηχανήματα και έχουν κινούμενα μέρη, ενώ τα τηλέφωνα είναι σε μεγάλο βαθμό στατικές συσκευές. Η βασική αγορά της Apple είναι τα smartphone και η είσοδος της σε μια νέα αγορά όπως το αυτοκίνητο θα απαιτούσε από την ίδια να προσθέσει πολλές νέες δυνατότητες.Μια μεγάλη μάχη για τον επόμενο βασιλιά της ανθρώπινης κινητικότητας βρίσκεται σε κάρτες, μεταξύ Apple, Tesla, Google και κάθε κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο.