Ο ελληνικός ακτοπλοϊκός στόλος αποτελεί βασικό πυλώνα για τη σύνδεση της νησιωτικής Ελλάδας με την ηπειρωτική χώρα. Καθημερινά, 153 επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία εξυπηρετούν 115 νησιά, μεταφέροντας επιβάτες, οχήματα και εμπορεύματα, και συμβάλλοντας καθοριστικά στην οικονομική και κοινωνική συνοχή.

Συνολικά, στον κλάδο δραστηριοποιούνται 33 εταιρείες, οι οποίες, σύμφωνα με την ανάλυση της XRTC, κατατάσσονται σε τρεις βασικές κατηγορίες, ανάλογα με τον στόλο, τα είδη πλοίων και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους (στοιχεία 2024).

Οι μεγάλες εταιρείες

Στην κορυφή βρίσκονται δύο μεγάλοι όμιλοι:

Attica Group: Μετά τη συγχώνευση με την ΑΝΕΚ, διαθέτει στόλο 43 πλοίων με τα εμπορικά σήματα Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Hellenic Seaways και ANEK Lines. Από αυτά, τα 28 είναι συμβατικά επιβατηγά/οχηματαγωγά, τα 13 ταχύπλοα και τα 2 φορτηγά/οχηματαγωγά. Ο όμιλος μεταφέρει το 37% των επιβατών και το 46% των οχημάτων στην ελληνική ακτοπλοΐα.

Μινωικές Γραμμές (Minoan Lines): Μέλος του ιταλικού ομίλου Grimaldi, δραστηριοποιείται στη γραμμή Πειραιάς–Κρήτη με 3 μεγάλα συμβατικά πλοία.

Οι δύο αυτοί όμιλοι ανήκουν στους ισχυρότερους διεθνώς. Ο Grimaldi και ο Attica κατέχουν την 1η και 4η θέση παγκοσμίως στη μεταφορική ικανότητα οχημάτων, ενώ στα επιβατηγά/οχηματαγωγά βρίσκονται στην 1η και 3η θέση αντίστοιχα.

Συνολικά, τα 46 πλοία των Attica και Μινωικών αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής ακτοπλοΐας, μεταφέροντας το μεγαλύτερο μέρος επιβατών και φορτίων όλο τον χρόνο. Πρόκειται κυρίως για μεγάλα πλοία με μέσο μήκος 144 μέτρα, που καλύπτουν τις ανάγκες των νησιωτών σε ετήσια βάση.

Διαβάστε ακόμη: