H στροφή πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών στην ηλεκτροκίνηση, μοιραία έχει επιφέρει αλλαγές στις υπόλοιπες κατηγορίες μοντέλων, σε βάρος των θερμικών. Λόγω της διαφορετικής φύσης των δύο κατηγοριών, δεν μπορούν όλες οι εταιρείες ν’ ανταποκριθούν στην παραγωγή και ηλεκτρικών και θερμικών μοντέλων, διατηρώντας τα κόστη σε όσο το δυνατόν χαμηλά επίπεδα, ώστε να είναι ανταγωνιστικές.

Αυτό δεν συμβαίνει με την Hyundai. Η κορεάτικη εταιρεία διαθέτει πλέον πλήρη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων, με ξεχωριστή μάλιστα ονομασία, χωρίς παράλληλα να έχει σταματήσει την ανανέωση των υπαρχόντων ή τον σχεδιασμό καινούριων.

Χαρακτηριστική περίπτωση είναι το i20, το ιδιαίτερα δημοφιλές hatchback υποβλήθη πρόσφατα σε ανανέωση (facelift όπως ονομάζεται), ώστε να ζωντανέψει το ενδιαφέρον του κοινού.

Το ανανεωμένο μοντέλο διαθέτει πιο «αιχμηρό» σχεδιασμό, με το σφηνοειδές μπροστινό μέρος να διατηρείται, αλλά με ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, όπως εκείνες της έκδοσης Distinctive της δοκιμής με τον σχεδιασμό που παραπέμπει σε άστρο με πέντε κορυφές.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές αφορούν στον εξοπλισμό, που ειδικά στην έκδοση της δοκιμής είναι πλήρης, με την ενσωμάτωση του Hyundai Smart Sence που περιλαμβάνει όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα άνεσης και ασφάλειας για τον οδηγό και πλήρη συνδεσιμότητα με όλες τις πλατφόρμες κινητών και σύστημα GPS.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο καταξιωμένος τρικύλινδρος κινητήρας της Hyundai, που αποδίδει 100 ίππους και 175 Nm ροπής, χάρη στην ύπαρξη τούρμπο, που χαρίζει αξιόλογες επιδόσεις για την κατηγορία του, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να καλύπτονται από στάση σε 10.4 δευτ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 188 χλμ./ώρα.

Ωστόσο, οι επιδόσεις και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις θα μπορούσαν να είναι ακόμα καλύτερες, αν συνδυάζονταν με ένα πιο «σφιχτό» σε κλιμάκωση κιβώτιο, καθώς το συγκεκριμένο χειροκίνητο των έξι σχέσεων διαθέτει αρκετά μακριές σχέσεις, με την πρώτη σχέση για παράδειγμα να ξεπερνάει εύκολα τα 50 χλμ./ώρα στον «κόφτη» και την έκτη στις 1.000 σ.α.λ., να φτάνει τα 45 χλμ./ώρα. Τιμές που συναντάμε σε πολύ πιο ισχυρά αυτοκίνητα.

Βέβαια το σύνολο μοτέρ-κιβώτιο είναι αρκετά οικονομικό, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 8.0 λίτρα/100χλμ.

Η ευχάριστη έκπληξη όμως έρχεται στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. H Hyundai έχει δημιουργήσει τη δική της παράδοση, επηρεασμένη και από τις «Ν» εκδόσεις, που μεταφέρουν μέρος του DNA τους και στις απλές. Η ανάρτηση του i20 είναι αρκετά σφιχτή, το τιμόνι άμεσο και με το σωστό βάρος.

H πρόσφυση σε υψηλά επίπεδα και χάρη στα ελαστικά διαστάσεων 215/45-17.

Η ρύθμιση της ανάρτησης έχει επιπτώσεις βέβαια στον τομέα της άνεσης, ειδικά στις πολύ έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι ενοχλητικές και δεν αμαυρώνεται η συνολική εικόνα από τα οδικά χαρακτηριστικά και την  ποιότητα κύλισης.

Οι χώροι είναι επαρκείς για τέσσερις επιβάτες, με εκείνον των αποσκευών με όγκο 352 λίτρα, ν’ αποδεικνύεται και πολύ πρακτικός με το διπλό δάπεδο, εκτός από την μεγάλη, για την κατηγορία χωρητικότητα.

Συνολικά το i20 σε κερδίζει με την οδηγική του συμπεριφορά, καθιστώντας το ένα από τα πιο σπορ της κατηγορίας, ενώ  θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο γρήγορο, αλλά οι επιταγές για χαμηλή κατανάλωση προστάζουν άλλα…

Η τιμή της έκδοσης Distinctive των φωτογραφιών, με τον πλήρη εξοπλισμό ξεκινάει από τα 22.290 ευρώ, μετά από την έκπτωση των 500 ευρώ της ελληνικής αντιπροσωπείας, ενώ η βασική Exclusive, από τα 19.390 ευρώ και φυσικά όλα τα μοντέλα της κορεάτικης εταιρείας, καλύπτονται από εγγύηση πέντε ετών.

Διαβάστε ακόμη: