Την πορεία της στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου επαναχαράσσει η Helleniq Energy, λανσάροντας από χθες το βράδυ την νέα επωνυμία της Elpedison, η οποία μετονομάζεται πλέον σε Enerwave.
Λίγους μήνες μετά την απόκτηση του 100% των μετοχών της, η εταιρεία επανασυστήνεται στην αγορά, με στόχο να αναβαθμίσει τον ενεργειακό της βραχίονα και να διεκδικήσει διπλάσια μερίδια αγοράς.
Το rebranding συνοδεύεται από μία συνολική αναδιάρθρωση της στρατηγικής με νέα καταστήματα και ψηφιακές υπηρεσίες, αλλά και την επέκταση στο trading σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Helleniq Energy Ανδρέα Σιάμισιη η εταιρεία έχει επαναφέρει στο προσκήνιο έργα και επενδύσεις που τα προηγούμενα χρόνια είχαν παραμείνει σε εκκρεμότητα. Μεταξύ αυτών, στο τραπέζι επιστρέφει το FSRU της Θεσσαλονίκης, το οποίο η εταιρεία αντιμετωπίζει πλέον ως κρίσιμο εργαλείο ενίσχυσης του χαρτοφυλακίου φυσικού αερίου και διαφοροποίησης των πηγών προμήθειας.
Παράλληλα η εταιρεία υλοποιεί τον πλήρη εκσυγχρονισμό της μονάδας στη Θίσβη Βοιωτίας. Η μονάδα θα λειτουργήσει το 2027 και θα είναι ουσιαστικά μια ολοκαίνουρια μονάδα με αυξημένη ευελιξία και γρήγορη απόκριση, καλύπτοντας τα κενά των ΑΠΕ όταν η παραγωγή τους μειώνεται.
Όπως επισημάνθηκε χαρακτηριστικά, παρά την τεράστια εγκατεστημένη ισχύ σε φωτοβολταϊκά, υπάρχουν ημέρες όπου η παραγωγή μηδενίζεται, επιβεβαιώνοντας τον κρίσιμο ρόλο των μονάδων φυσικού αερίου.
Σε νέα φάση μπαίνει επίσης και το σχέδιο για νέα μονάδα φυσικού αερίου, πλάνο που μαζί με το FSRU κράτησε πίσω η προηγούμενη «συγκυβέρνηση» της εταιρείας με την Εdison.
Επανεκκίνηση στη λιανική και αλλαγή στο εμπορικό μοντέλο
Η Enerwave υιοθετεί ένα πιο επιθετικό εμπορικό μοντέλο, πλήρως προσανατολισμένο στην αύξηση μεριδίου στη λιανική. Όπως αναφέρθηκε χθες από την διοίκηση του ομίλου, η νέα στρατηγική προβλέπει περισσότερα φυσικά σημεία εξυπηρέτησης, αναβαθμισμένη τηλεφωνική υποστήριξη και πολιτική πλήρους τιμολογιακής διαφάνειας, ώστε ο καταναλωτής να έχει ξεκάθαρη εικόνα για τις χρεώσεις. Στόχος είναι να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των πελατών σε μια αγορά όπου οι συχνές μεταβολές στις τιμές έχουν δημιουργήσει σύγχυση και ανασφάλεια.
Στην αγορά, η Enerwave θα αξιοποιήσει το γεγονός ότι ο όμιλος Helleniq Energy διαθέτει ήδη ένα από τα μεγαλύτερα εταιρικά ενεργειακά χαρτοφυλάκια. Η στρατηγική περιλαμβάνει συμβόλαια με ευνοϊκότερους όρους, λύσεις εξοικονόμησης ενέργειας και προτάσεις που μειώνουν το συνολικό ενεργειακό κόστος. Η υψηλή ετήσια κατανάλωση φυσικού αερίου του ομίλου προσφέρει διαπραγματευτική ισχύ που λίγοι παίκτες διαθέτουν στην ελληνική αγορά.
Πρατήρια, trading και ΑΠΕ
Οι συνέργειες με τις υπόλοιπες δραστηριότητες του ομίλου αποτελούν άλλο ένα τομέα στον οποίο θα δώσει έμφαση η εταιρεία. Σημαντικό πλεονέκτημα για την Enerwave αποτελεί η αξιοποίηση του δικτύου των περισσότερων από 1.000 πρατηρίων της Helleniq Energy, σε μια κίνηση που για πρώτη φορά τα εντάσσει οργανικά στην εμπορική στρατηγική. Τα πρατήρια λειτουργούν ως σημεία επαφής, ενημέρωσης και εξυπηρέτησης, προσφέροντας στην εταιρεία ένα μοναδικό κανάλι προσέγγισης πελατών σε όλη τη χώρα.
Στη χονδρεμπορική αγορά, η Enerwave ενισχύει τον ρόλο της μέσω των συνεργασιών με το trading γραφείο της Γενεύης που άνοιξε πρόσφατα ο όμιλος.
Στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η Helleniq Energy ήδη διαθέτει εγκατεστημένη βάση 500 MW σε πέντε χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία, Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία). Σε τρία χρόνια το χαρτοφυλάκιο της πράσινης ενέργειας θα αναβαθμιστεί σε 1,5 γιγαβάτ και μέχρι το 2030 σε 2 γιγαβάτ μέσα από ένα pipeline έργων άνω των 6 GW.
Η διοίκηση εκφράζει την πεποίθηση ότι τα επόμενα χρόνια η Enerwave θα ενισχύσει σημαντικά τη θέση της στην ελληνική ενεργειακή αγορά, αναγνωρίζοντας πως ορισμένα έργα μπορεί να απαιτήσουν περισσότερο χρόνο, αλλά έχοντας ως σταθερό προσανατολισμό τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ενεργειακού παίκτη με παραγωγή, προμήθεια, φυσικό αέριο, ΑΠΕ, trading και retail.