Σε μετωπική σύγκρουση με την Hellenic Τrain οδηγείται η υπόθεση των Τεμπών, βάζοντας στο μικροσκόπιο της κυβέρνησης το περιεχόμενο της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας με την οποία συγκρούστηκε με σφοδρό τρόπο το επιβατικό δρομολόγιο της Ιταλικής εταιρείας την μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου του 2023.
Δύο χρόνια μετά τραγικό συμβάν με τους 57 νεκρούς, η τραγωδία προσλαμβάνει νέες πολιτικές διαστάσεις μετά τις αμφιβολίες που εξέφρασε στην πρόσφατη συνέντευξή του ο Πρωθυπουργός σχετικά με τις διαβεβαιώσεις της Hellenic Τrain ότι το επίμαχο δρομολόγιο δεν περιλάμβανε παράνομο και εύφλεκτο υλικό.
Τους ισχυρισμούς των Ιταλών συνέχισε και χθες η Hellenic Train στη νέα ανακοίνωση που εξέδωσε, δίνοντας λεπτομέρειες για το περιεχόμενο των 13 βαγονιών.
Τις σκιές σχετικά με το περιεχόμενο της επίμαχης αμαξοστοιχίας εξέφρασε για πρώτη φορά στον Alpha ο Κυριάκος Μητσοτάκης λέγοντας ότι αν η Hellenic Τrain «μας διαβεβαιώνει ότι σε αυτή την αμαξοστοιχία δεν υπήρχε τίποτα πέραν αυτών που γνωρίζαμε και προκύψει κάτι άλλο τότε η ευθύνη βαρύνει πρωτίστως εκείνη». Σχετικά μάλιστα με το θέμα της έκρηξης ο Πρωθυπουργός δήλωσε πως εφόσον υπάρξει υποψία μεταφοράς παράνομου υλικού τότε η ελληνική κυβέρνηση θα κινηθεί κατά της Hellenic Τrain, η οποία έχει και την ευθύνη και θα πρέπει να λογοδοτήσει και ποινικά και πολιτικά διότι η ίδια ήταν εκείνη η οποία εμφανιζόταν καθησυχαστική στο ελληνικό κοινοβούλιο δύο βδομάδες μετά το δυστύχημα.
Η Hellenic Τrain βρίσκεται πλέον σε πολιορκητικό κλοιό τόσο από την πλευρά της κυβέρνησης που ξεσκονίζει όλες τις συμβάσεις με τους Ιταλούς όσο και από την πλευρά της δικαιοσύνης. Χθες προστέθηκε άλλο ένα παζλ στην πολύκροτη υπόθεση καθώς ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μαουρίτσιο Καποτόρτο, ο οποίος εγκατέλειψε άρον -άρον την Ελλάδα πριν λίγους μήνες, καλείται να καταθέσει ως ύποπτος για ψευδή κατάθεση ενώπιον της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής.
Το πρώην ανώτατο στέλεχος των ιταλικών σιδηροδρόμων κατά την εξέτασή του ως μάρτυρας στο κοινοβούλιο φάνηκε να επιχειρεί να αποπροσανατολίσει τις έρευνες και να αποποιηθεί κάθε ευθύνης της εταιρείας, ρίχνοντας όλο το βάρος για το τραγικό συμβάν στη σιδηροδρομική υποδομή του ελληνικού δικτύου.
Χαρακτηριστική μάλιστα ήταν η στάση που κράτησε το πρώην στέλεχος της Hellenic Τrain, το οποίο αρνήθηκε να υπογράψει την κατάθεσή του επικαλούμενο δυσκολίες κατά την διερμηνεία της ακρόασης.
Η υπόθεση των Τεμπών αλλά και η στάση των Ιταλών στο τραγικό συμβάν αποκτά πλέον νέες διαστάσεις με κυβερνητικούς αξιωματούχους να δηλώνουν ότι αν αποδειχτεί ότι η εταιρεία έκανε ψευδείς δηλώσεις και το περιεχόμενο της αμαξοστοιχίας ήταν διαφορετικό από αυτό που έχει ισχυριστεί από την πρώτη στιγμή, τότε η ελληνική κυβέρνηση θα εξετάσει ακόμη και την καταγγελία της σύμβασης.
Η μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλικούς σιδηροδρόμους βρέθηκε συχνά τα τελευταία χρόνια στο επίκεντρο της δημοσιότητας καθώς η Hellenic Τrain βρισκόταν σε ανταλλαγή εξωδίκων με τον ΟΣΕ, την ίδια ώρα που η ελπίδα να συμβάλλει στην ανάταξη των ελληνικών τρένων διαψεύστηκε παταγωδώς. Η εταιρεία δεν επένδυσε πάρα ελάχιστα στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, αξιοποιώντας τροχαίο υλικό που είχε ανακατασκευάσει και το οποίο σήμερα παρουσιάζει συνεχείς βλάβες με αποτέλεσμα να υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε τρένα που αντί να εκσυγχρονίζουν γυρνούν πολλά χρόνια πίσω τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Διαβάστε ακόμη:
- Κλήση του πρώην CEO της Hellenic Train για ψευδή κατάθεση στην Εξεταστική για τα Τέμπη
- Συντριβή αεροπλάνου στην Ουάσινγκτον: Τα πρόσωπα της τραγωδίας
- Δέκα υπερπολυτελή ξενοδοχεία που ανοίγουν τις πύλες τους το 2025
- Αποκάλυψη: Υπεξαίρεση 100.000 ευρώ από Υπάλληλο του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων