Πάνω στον εντοπισμό και την επισήμανση εικόνων που δημιουργούνται από AI και κοινοποιούνται στις πλατφόρμες της, ενώ έχουν δημιουργηθεί από εργαλεία άλλων πλατφορμών, εργάζεται η Meta.

Τους επόμενους μήνες, ο τεχνολογικός κολοσσός  θα αρχίσει να προσθέτει ετικέτες «δημιουργήθηκε με AI» σε εικόνες που δημιουργούνται από εργαλεία από τις Google, Microsoft, OpenAI, Adobe, Midjourney και Shutterstock, δήλωσε ο πρόεδρος της Meta Global Affairs, Nick Clegg σε ανάρτηση ιστολογίου την Τρίτη. Η Meta εφαρμόζει ήδη μια παρόμοια ετικέτα “imagined with AI” σε φωτορεαλιστικές εικόνες που δημιουργούνται με το δικό της εργαλείο AI.

Ο Clegg είπε ότι η Meta συνεργάζεται με άλλες κορυφαίες εταιρείες που αναπτύσσουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για την εφαρμογή κοινών τεχνικών προτύπων που θα επιτρέψουν στα συστήματά της να εντοπίζουν εικόνες που δημιουργούνται από AI με τα εργαλεία τους.

Οι ετικέτες της Meta θα κυκλοφορήσουν στο Facebook, το Instagram και το Threads σε πολλές γλώσσες.

Η ανακοίνωση της εταιρείας έρχεται καθώς ειδικοί, νομοθέτες και ακόμη και ορισμένα στελέχη στον τεχνολογικό κλάδο, ανησυχούν ότι νέα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που είναι ικανά να παράγουν ρεαλιστικές εικόνες, είναι πιθανό να οδηγήσουν σε διάδοση ψευδών πληροφοριών, που θα μπορούσαν να παραπλανήσουν τους ψηφοφόρους ενόψει των εκλογών του 2024 στις ΗΠΑ και σε δεκάδες άλλες χώρες.

Η Meta επισημαίνει ήδη το περιεχόμενο που δημιουργείται με τη λειτουργία MetaAI ως περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί με τεχνητή νοημοσύνη. Τώρα, ετοιμάζει επίσης ένα εργαλείο για να καθορίσει αν οποιεσδήποτε εικόνες στις εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης έχουν δημιουργηθεί με AI.

Μόνο οι εικόνες που περιλαμβάνουν ήδη κρυφά υδατογραφήματα και μεταδεδομένα που προσδιορίζουν την ιδιότητά τους ως παραγόμενες με τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να συλλεχθούν και να επισημανθούν. Η Meta λέει ότι σύντομα θα είναι σε θέση να επισημαίνει εικόνες που έχουν δημιουργηθεί με εργαλεία AI από τις Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney και Shutterstock – αλλά μόνο αφού αυτές οι πλατφόρμες προσθέσουν μεταδεδομένα αυτοεπισημείωσης. Αυτό σημαίνει ότι οποιοδήποτε περιεχόμενο δημιουργηθεί πριν αυτές οι εταιρείες προσθέσουν μεταδεδομένα δεν θα είναι ανιχνεύσιμο με τη μέθοδο της Meta.

Μια άλλη μεγάλη προειδοποίηση είναι ότι η Meta λέει ότι δεν έχει ακόμη ανακαλύψει πώς να προσδιορίσει αν ο ήχος και το βίντεο έχουν δημιουργηθεί με τεχνητή νοημοσύνη σε κλίμακα. “Δεν μπορούμε ακόμη να ανιχνεύσουμε αυτά τα σήματα και να επισημάνουμε αυτό το περιεχόμενο από άλλες εταιρείες”, δήλωσε ο Clegg για το περιεχόμενο ήχου και βίντεο.

Διαβάστε ακόμη: