Υποχώρησαν οι πωλήσεις της Gucci, καθώς η μεγαλύτερη μάρκα της, Kering, αντιμετώπισε τη διπλή πρόκληση της επιβράδυνσης της αγοράς ειδών πολυτελείας και της εσωτερικής αναταραχής, η οποία αναμένεται να επιβαρύνει την κερδοφορία του brand φέτος.
Τα συγκρίσιμα έσοδα της Gucci διολίσθησαν κατά 7% το τρίτο τρίμηνο, ανακοίνωσε η Kering την Τρίτη μετά το κλείσιμο των αγορών. Οι αναλυτές ανέμεναν πτώση της τάξης του 6,2%. Συνολικά,οι πωλήσεις της εταιρείας με έδρα το Παρίσι μειώθηκαν κατά 9%, χάνοντας επίσης τις εκτιμήσεις.
Οι μετοχές της Kering υποχώρησαν έως και 4,5% κατά την έναρξη των συναλλαγών στο Παρίσι, ανεβάζοντας τις φετινές απώλειες σε 18% περίπου .
Οι επιδόσεις της Kering υστερούν έναντι των αντιπάλων της, καθώς ο όμιλος πολυτελείας που ελέγχεται από την οικογένεια του δισεκατομμυριούχου Πινό διαχειρίζεται τις διοικητικές και δημιουργικές αλλαγές στην Gucci. Η μάρκα, η οποία είναι υπεύθυνη για τα δύο τρίτα των λειτουργικών κερδών της Kering, αντικατέστησε τον διευθύνοντα σύμβουλο και τον δημιουργικό διευθυντή της τον περασμένο χρόνο.
Οι απογοητευτικές επιδόσεις θα επιβαρύνουν την κερδοφορία της ιταλικής φίρμας, δήλωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Kering, Jean-Marc Duplaix, στους αναλυτές κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής κλήσης. Είπε ότι η Gucci αναμένει να δεχτεί πλήγμα 200 μονάδων βάσης στο περιθώριο κέρδους της φέτος.
Ο Duplaix πρόσθεσε ότι οι επενδυτές δεν θα πρέπει να περιμένουν ότι το περιθώριο αυτό θα βελτιωθεί το 2024, καθώς η Kering σχεδιάζει περισσότερες επενδύσεις για να εγγυηθεί τη μελλοντική ανάπτυξη της κρίσιμης μάρκας της. Το επαναλαμβανόμενο λειτουργικό περιθώριο κέρδους της Gucci πέρυσι ήταν 35,6%.
Δημιουργικός διευθυντής
Τον περασμένο μήνα, η ιταλική εταιρεία παρουσίασε την πρώτη συλλογή του νέου δημιουργικού διευθυντή Sabato De Sarno, του οποίου τα απλούστερα σχέδια σηματοδότησαν μια απόκλιση από τα ρέοντα υφάσματα και τα ζωηρά prints του προκατόχου του, Alessandro Michele. Οι νέες δημιουργίες του De Sarno θα αρχίσουν να πωλούνται από τον Ιανουάριο.
Ο αναλυτής της Citigroup Thomas Chauvet δήλωσε ότι ένα «πιο αβέβαιο μακροοικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον μπορεί να καθυστερήσει τα πρώτα σημάδια της αναγέννησης της Gucci». Ο Duplaix δήλωσε ότι «οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι αυξάνονται και θα μπορούσαν να επηρεάσουν περαιτέρω το καταναλωτικό κλίμα», παρέχοντας μικρή ορατότητα για το μέλλον.
Η επιβράδυνση επεκτείνεται πέρα από την Gucci. Μεταξύ των άλλων ετικετών της Kering, οι συγκρίσιμες πωλήσεις της Yves Saint Laurent διολίσθησαν κατά 12% το περασμένο τρίμηνο, ενώ η μονάδα Other Houses – της οποίας το μεγαλύτερο εμπορικό σήμα είναι η Balenciaga – υποχώρησε κατά 15%, και οι δύο χάνοντας τις εκτιμήσεις.
«Εξακολουθούμε να βλέπουμε μια πόλωση στην απόδοση της Balenciaga, ανάλογα με τις αγορές», δήλωσε ο Duplaix στους δημοσιογράφους. Η ζήτηση στις ΗΠΑ, ειδικότερα, εξακολουθεί να υποφέρει από τις επιπτώσεις από το σκάνδαλο της περσινής διαφημιστικής καμπάνιας, είπε.
Τα αποτελέσματα της Kering έρχονται σε αντίθεση με εκείνα της ανταγωνίστριας Hermes International, η οποία νωρίτερα την Τρίτη ανακοίνωσε αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 16% το τρίτο τρίμηνο χάρη στην ανθεκτική ζήτηση για τις πολύτιμες τσάντες της, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις και ενισχύοντας τις μετοχές της.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton , της οποίας τα εμπορικά σήματα περιλαμβάνουν τις Christian Dior και Louis Vuitton, απογοήτευσε τους επενδυτές με λιγότερο ισχυρή ανάπτυξη από την αναμενόμενη.